Gå til innhold

Hvor kjøpe vårruller i Trondheim?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tittelen sier vel det meste. Jeg er på utkikk etter en plass der jeg kan kjøpe gode vårruller i Trondheim! Det eneste jeg har funnet er en restaurant som har sånn 1 vårrull til forrett for 70 kroner.. jeg er mer ute etter en plass der jeg kan kjøpe nok vårruller til at jeg blir mett for en overkommelig pris! Og gjerne en plass som ikke er så altfor shabby..

Noen som vet? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På tiller, like ved biltema er det en invandrerbutikk, der selger de kjempe gode vårruller, billige også, 6 kroner per stk.

Skrevet

... også en på heimdal kom jeg på nå, koster det samme, husker ikke helt plassen, men ikke langt fra heimdal "sentrum".

Skrevet

Takk for svar! :) Dog bor jeg helt i trondheim sentrum, så får se om jeg orker å ta turen helt til Tiller for vårruller..kanskje en dag jeg får bit time cravings! ;) Ingen som vet om noen nærmere sentrum?

Skrevet

Hehe. De er grusomme da ;)

Skrevet

Åja, jeg har ikke smakt de. Bare såg at de hadde, og tenkte det kunne være morsomt å prøve ut en dag. Men da tror jeg jeg dropper det :gjeiper:

Skrevet

På den asiatiske butikken rett bak Byhaven. :)

• Liker 1
Skrevet

Kupper kanskje tråden nå. Vet noen om det går an å få gode vårruller kjøpt i butikk? Har vært på Rema og prøvd de nedfryste der, men de smaka oppkast.. Syns også de ser litt shabby ut i ferskvaredisken på Spar, har ikke turt å prøve enda :sjenert:

Skrevet

Jeg anbefaler Sawadee Thai! Beste vårrullene jeg har smakt, store er de også. Koster 10 kroner stykket. Ellers er det jo bare å prøve å lage egne, det har jeg plan om en vakker dag :)

Skrevet

Tusen takk for tips! Har hørt om den bak Byhaven (men har også hørt at den kanskje er litt shabby? så har utsatt å teste den)..men den på Byåsen må testes! Åh, nå gleder jeg meg!

Skulle gjerne laget mine egne, men er livredd for alt som har med frityrkoking å gjøre, så tror jeg holder meg til å kjøpe ;)

Skrevet

Det er en stund siden jeg har smakt rullene fra den asiatiske bak Byhaven, men de var veldig gode før i alle fall. Og anbefaler også den på Heimdal!

Skrevet

Tusen takk for tips! Har hørt om den bak Byhaven (men har også hørt at den kanskje er litt shabby? så har utsatt å teste den)..men den på Byåsen må testes! Åh, nå gleder jeg meg!

Skulle gjerne laget mine egne, men er livredd for alt som har med frityrkoking å gjøre, så tror jeg holder meg til å kjøpe ;)

Det går helt fint å steke vårruller i ovnen, de blir gode og sprø da også.

• 4 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jokeren på Møllenberg, de er kjempegode. Tror de koster en tier per stk. 

Anonymkode: 399b4...f3a

AnonymBruker
Skrevet
Den 24.8.2011 at 16.08, pingalu skrev:

Tittelen sier vel det meste. Jeg er på utkikk etter en plass der jeg kan kjøpe gode vårruller i Trondheim! Det eneste jeg har funnet er en restaurant som har sånn 1 vårrull til forrett for 70 kroner.. jeg er mer ute etter en plass der jeg kan kjøpe nok vårruller til at jeg blir mett for en overkommelig pris! Og gjerne en plass som ikke er så altfor shabby..

Noen som vet? :)

De beste som jeg har smakt, selges i en kiosk som er i Olav Trygvasons gt (til venstre for Olav Tryggvasons gate 34).  Hvis du går fra Byhaven i retning Munkegt, så er kiosken noen skritt før du når krysset Olav T/ Munkegt.

10 kr pr stk, varme. Du får også med en skål med en søt chilisaus til hver vårrull.

Dette er de beste som jeg har smakt :spise:

Det er mulig at de samme finnes i andre kiosker i området (f.eks den kiosken som er i Kongens gate på andre siden av veien fra Trondheim Torg (mot Prinsenkrysset)

Anonymkode: 6d1e6...af0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...