Teninone Skrevet 24. august 2011 #1 Skrevet 24. august 2011 Jeg mistet mye hår i vår, men etter å ha tatt 6-7 b-vitamin (b-kompleks) så har mye av håret kommet tilbake! Har hørt at flere med håravfall har kjøpt det på helsekost i Sverige, siden vi har ganske lave doser i Norge. Derfor tenkte jeg å kjøpe noe tilsvarende på ebay. Noen som har peiling på b-vitaminer som kan hjelpe meg?
AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #2 Skrevet 24. august 2011 Jeg kan ihvertfall si at høye doser B-vit får ikke du om tollen bestemmer seg for å sjekke pakken din. Så ikke bruk penger du ikke har råd til å miste.
Gjest "gjest" Skrevet 24. august 2011 #3 Skrevet 24. august 2011 Vel, men du får B-vitamin for hest/dyr her i Norge også. Gå innom en dyreforetning, så skal de ha det stående i hyllen.
Teninone Skrevet 24. august 2011 Forfatter #4 Skrevet 24. august 2011 Hvis det ikke er for dyrt, så tar jeg sjangsen på å prøve Mente ikke hestekur bokstavlig :gjeiper: Men mulig det funker det og? 1
Gjest "gjest" Skrevet 24. august 2011 #5 Skrevet 24. august 2011 Kombiner det med Omega 3 for hest og så vil du nok merke forskjell etterhvert. Det gjorde jeg. Håret har vokst 10 cm siden april.
Teninone Skrevet 24. august 2011 Forfatter #6 Skrevet 24. august 2011 Kombiner det med Omega 3 for hest og så vil du nok merke forskjell etterhvert. Det gjorde jeg. Håret har vokst 10 cm siden april. DET skal jeg prøve! Maaange takk!
AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #7 Skrevet 24. august 2011 Gjest kødder, ikke gjør det, du kan bli knallsjuk. Ironi vet du.
Teninone Skrevet 24. august 2011 Forfatter #8 Skrevet 24. august 2011 Gjest kødder, ikke gjør det, du kan bli knallsjuk. Ironi vet du. Tenkte tanken, og ville ha undersøkt før jeg hadde inntatt det, men b-vitaminer er jo vannløselige, så sånn sett burde det jo ikke være noe problem å ta en "hestedose" med mindre det er noe annet dritt oppi?
AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #9 Skrevet 24. august 2011 Joda, men ikke ta olje og vitaminer som er beregnet for hest Det er heller ikke anbefalt å ta overdose av vitaminer. Vi har lagre i kroppen som fylles opp etterhvert om de er tomme, ikke sant? Det som skjer er at ja.. Vi sier at et b-vitamin lager tar 30 gram b-vitaminer, ok? Men om du tar 100gram b-vitaminer så vil bare lagret fylle opp det det mangler, og resten vil skylles ut av kroppen din. Nyrene og levra di kan slite med å prossesere det ut av kroppen, så jeg ville ikke akkurat overdrevet med ting. Fikk dette forklart fra min lege. 2
Teninone Skrevet 24. august 2011 Forfatter #10 Skrevet 24. august 2011 Joda, men ikke ta olje og vitaminer som er beregnet for hest Det er heller ikke anbefalt å ta overdose av vitaminer. Vi har lagre i kroppen som fylles opp etterhvert om de er tomme, ikke sant? Det som skjer er at ja.. Vi sier at et b-vitamin lager tar 30 gram b-vitaminer, ok? Men om du tar 100gram b-vitaminer så vil bare lagret fylle opp det det mangler, og resten vil skylles ut av kroppen din. Nyrene og levra di kan slite med å prossesere det ut av kroppen, så jeg ville ikke akkurat overdrevet med ting. Fikk dette forklart fra min lege. Men om det er vannløselig så utskilles det vel via svette og urin? Da kan man vel i teorien "overdrive" så mye man vil?
Gjest "gjest" Skrevet 24. august 2011 #11 Skrevet 24. august 2011 (endret) Jeg kødder ikke. Endret 24. august 2011 av "gjest"
Teninone Skrevet 24. august 2011 Forfatter #12 Skrevet 24. august 2011 Jeg kødder ikke. Hvor mange mg tok du pr dag?
Gjest "gjest" Skrevet 24. august 2011 #13 Skrevet 24. august 2011 (endret) Hvor mange mg tok du pr dag? Jeg tok to skjeier morgen og to skjeier om kvelden, + ei skjei med den der flytende omegaen. Også på morgenkvisten. Endret 25. august 2011 av "gjest"
Avalon Skrevet 25. august 2011 #14 Skrevet 25. august 2011 Men om det er vannløselig så utskilles det vel via svette og urin? Da kan man vel i teorien "overdrive" så mye man vil? Gjentar det den andre her skrev, fordi leveren og nyrene dine kommer til å jobbe seg ihjel med å rense ut det overflødige, derfor er det ikke lurt å overdrive. Men, om du heller vil ha finere hår enn velfungerende lever og nyrer, så go for it. 1
Gjest "gjest" Skrevet 25. august 2011 #15 Skrevet 25. august 2011 Det der er ikke helt sant i og med det at det her er ufarlig i utgangspunktet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå