Gå til innhold

har du god råd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ok..

jeg lurer da på om i hvor mye pleier dere å ha igjen i mnd

etter alle slags utgifter?

å da mener jeg som lommepenger,til klær,ting,møbler,reise,spare...ja u name it!

jeg sitter igjen med 2500 ,kunne ha hatt mer men liker å kunne spise godt:)

så går noen tusen med til mat i mnd (er alene)

sitter alt i alt med 7500 i mnd å det skal gå til mat å røyk

,hobby,hundemat,hygiene(shampoo osv)vitaminer,"lommepenger"

men jeg føler at jeg har ganske dårlig råd :S

men har jeg egentlig det? eller har jeg for dyre vaner?

også kan dere gjerne fortelle deres vaner:) så jeg får se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier av prinsipp å si at dersom man røyker har man ikke lov til å klage over dårlig råd...

Hvis jeg forstår deg rett sitter du igjen med 2500 etter alt av utgifter er betalt. 2500 som, du kan bruke på hva du vil? Da vil jeg si at du har god råd, og trygt kan tillate deg selv å fortsette å røyke ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, voksne som sitter igjen med mer enn 2000 har kjempegod råd!

Mange som hver eneste måned kun har til faste utgifter, strøm, telefon, husleie og til mat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, voksne som sitter igjen med mer enn 2000 har kjempegod råd!

Mange som hver eneste måned kun har til faste utgifter, strøm, telefon, husleie og til mat...

TS her..

jeg kjenner ikke mange av dem:)

syntes nesten alle rundt meg,shopper og spiser ute hele tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her..

jeg kjenner ikke mange av dem:)

syntes nesten alle rundt meg,shopper og spiser ute hele tiden..

Kredittkort, luksusfellen, gjeld, feilprioriteringer.. U name it.

Jeg har igjen ca 4000kr når alt er betalt. Men jeg er veldig sparsom, ikke at jeg plager meg selv, jeg spiser godt og billig, ringer ikke mye, har de billigste abonementene, bruker ikke penger på tull, og har dermed igjen en del. Har også spart mye av de 4000kr hver mnd, slik at jeg nå har et 6sifret beløp på sparekonto :) Jeg er ikke ofte ute og spiser, shopper sjelden, og når jeg gjør det så bruker jeg mye tid på de beste tilbudene, osv osv. Jeg er spaaaarsommelig.

En kompis av meg tjener 37 000 kr i mnd etter skatt, men den dagen bilen hans klikka og han måtte betale 6000kr i verkstedregninger, ringte han meg for et kjapt lån. Han er en av dem som betaler hele lønninga på faste utgiftsposter, og lever fra lønning til lønning, sparer ingenting. Det synes jeg er litt risky, den dagen det skjer noe, så burde man vel ha litt i bakhånd, og en lønn langt over 30 000 ETTER skatt, burde gi grobunn for en solid sparekonto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest uAnonymBruker

Etter alt av faste utgifter er betalt, inkludert mat og å sette til side litt til hundeforsikringen så har jeg pluss minus null kr igjen. Klipper håret mitt selv, har ikke vært på cafè mere enn èn gang i år og da ble jeg spandert på, kino har jeg ikke vært på på over tre år, tv har jeg ikke råd til å ha og klær arver jeg av venninnene til mamma:)Men jeg er mett og jeg har klær, så da kan man ikke klage så mye:D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter alt av faste utgifter er betalt, inkludert mat og å sette til side litt til hundeforsikringen så har jeg pluss minus null kr igjen. Klipper håret mitt selv, har ikke vært på cafè mere enn èn gang i år og da ble jeg spandert på, kino har jeg ikke vært på på over tre år, tv har jeg ikke råd til å ha og klær arver jeg av venninnene til mamma:)Men jeg er mett og jeg har klær, så da kan man ikke klage så mye:D

du har ikke råd til å ha tv?men internett og data har du råd til:P?

/TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

du har ikke råd til å ha tv?men internett og data har du råd til:P?

/TS

Dataen er lillesøsteren min sin gamle og pappa betaler for bredbåndet for det har jeg ikke råd til selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tv er ikke så billig, med den lisensen, rikstv boksen eller annet abonement.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker på hvor mye jeg kommer til å ha i rest nå som jeg flytter i ny leilighet. Ser litt på budsjettet, og det ser ut som det blir rundt 3-4 hundre utenom. Har garantert glemt å legge til noe, så jeg blir sittende med enda mindre. Blir ikke så mye shopping på meg hvert fall. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Tv er ikke så billig, med den lisensen, rikstv boksen eller annet abonement.

Nei når man har lite fra før så er 1300 kr vanskelig å trylle frem i lisenspenger når den kommer samtidig som en like stor en på hundeforsikringen. Så da må man prioritere. Man kan jo se det meste på data uansett, så det var en enkel prioritering:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei når man har lite fra før så er 1300 kr vanskelig å trylle frem i lisenspenger når den kommer samtidig som en like stor en på hundeforsikringen. Så da må man prioritere. Man kan jo se det meste på data uansett, så det var en enkel prioritering:D

Ja, egentlig. Mange av de artigste programmene sender de jo på kanalen sin nettsider, nyheter og annonser kan man lese på nettet, og ja. Egentlig er man all set om man har pc og nett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter ALT er betalt og beregnet matkostnad pr mnd, så har jeg i snitt 7.000; igjen. Noen mnd mindre noen mnd mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

Men jeg ville aldri svart på spm i virkeligheten og kanskje heller løyet og klaget over høye avgifter fordi kommer det ut at en har god råd råder misunnelsen med en gang.

Skattelistene irriterer meg grenseløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter ALT er betalt og beregnet matkostnad pr mnd, så har jeg i snitt 7.000; igjen. Noen mnd mindre noen mnd mer.

iforhold til deg er jeg lutfattig ihvertfall

/TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dataen er lillesøsteren min sin gamle og pappa betaler for bredbåndet for det har jeg ikke råd til selv.

ok,var ikke meningen å være brysk i forrige inlegget,jeg bare lurte:)

men er du under NAV eller Student du da siden du ikke har så god råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

Men jeg ville aldri svart på spm i virkeligheten og kanskje heller løyet og klaget over høye avgifter fordi kommer det ut at en har god råd råder misunnelsen med en gang.

Skattelistene irriterer meg grenseløst.

jeg har da ikke GOD råd,men klart iforhold til flere så har jeg vel det!

usj,det er vel at jeg har for dyre vaner

men jeg liker å kunne unne meg ting jeg,å reise,dra på spa,konserter,leve livet,spise godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes vi har god råd. Bare en av oss jobber, men sitter igjen med 10000 (tjener ca 22000 og har 12000 i utgifter med husleie, strøm, bil, hund, akvarium, mat, og telefon/internet) i måneden etter alt er betalt.

Sparer til eget hus nå :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J sitter jeg igjen med 1000, etter lån og matutgifter og samboer med 5000,- etter alle andre utgifter og sitt lån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...