AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #1 Skrevet 24. august 2011 Jeg oppnådde kun 20 studiepoeng i vår, selv om jeg egentlig skulle ta 30. Grunnet noe veldig vanskelig som skjedde på privaten så droppet jeg ut av et drittfag jeg uansett fant ut at jeg ikke trengte. Nå tenker jeg å ta 35 sp dette smesteret (10+10+15) og samme neste semester. Jeg vil altså "ta igjen" de ti studiepoengene jeg misset, og gjør bacheloren ferdig på normert tid (3 år). Vil jeg da få omgjort lånet som stipend, eller vil lånet fra i vår ikke bli omgjort allikevel? Hvorfor, i så fall, er ikke det viktigste at man faktisk gjør seg ferdig på normert tid?
Rosalie Skrevet 24. august 2011 #2 Skrevet 24. august 2011 Ja, du tar igjen "det tapte" ved å ta fleire studiepoeng no. Lånekassen ser berre på antall perioder med stønad og antall studiepoeng, ikkje når studiepoenga er tatt. 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #3 Skrevet 24. august 2011 Det skal gå helt fint. Jeg strøk på en eksamen i år, og ringte lånekassen. De sa det ikke var noe problem, så lenge jeg tar det opp igjen senere. Veldig mange stryker jo i et eller flere fag i løpet av studietiden...
Aramee Skrevet 24. august 2011 #4 Skrevet 24. august 2011 Jeg tror det skal gå fint På min utdanning er det f.eks. lagt opp til 13 studiepoeng nå i høst, og 57 studiepoeng til våren selv om vi har 100% undervisning begge semestrene, fordi de legger studiepoengene til det semesteret eksamenen er... Så jeg håper det funker for lånekassa
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #5 Skrevet 25. august 2011 Tusen takk for svar! Jeg satser på at det skal gå fint, det virker slik. TS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå