Gjest Aliyyah Skrevet 24. august 2011 #1 Skrevet 24. august 2011 Jeg har visst vært litt for aggressiv med å file neglene, for i går oppdaget jeg at det virker som om neglen er litt løsnet fra neglesengen på enkelte av neglene. De av neglene det dreier seg om er ringfinger og lillefinger på begge hendene. Jeg har vanligvis hatt svært fremtredende hyponychium (vevet under neglekanten), men nå i det siste virker det som om dette vevet har "løsnet" litt. Jeg får nesten fnatt av å lese på nettsider for der står det at neglen kan bli infisert og det som verre er. :-o Jeg har en svært god håndhygiene. Jeg har klippet ned neglene, hadde dem ikke så lange i utgangspunktet, kan vel egentlig ikke klippe dem så innmari mye mer... Hvis det er noen som vet noe- hva gjør jeg videre?
AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #2 Skrevet 24. august 2011 Er det under fremme på tuppen det er snakk om? Hvis det er det jeg tenker på så er ikke det så farlig om neglene og roten ser friske ut. Huden vil over tid krympe seg sammen. Sørg for å forsette med god håndhygiene, bruk gjerne antibac og sitronbad nå og da.
Gjest Aliyyah Skrevet 24. august 2011 #3 Skrevet 24. august 2011 Ja, det er fremme på tuppen. Det er sånn ca. 1-2 mm som er "løsnet" hvis jeg trykker litt på neglen. Resten av neglene og roten er helt i orden.
Gjest Aliyyah Skrevet 24. august 2011 #4 Skrevet 24. august 2011 Jeg skal altså bare fortsette som før? Skal jeg klippe neglene helt korte, slik at det ikke er noen "free edge" igjen? Selv om det da blir VELDIG kort eller hva? Og når kan jeg regne med at det blir normalt igjen? (Aldri skjedd før, litt engstelig bare...)
AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #5 Skrevet 24. august 2011 Normalt vil huden heles ganske raskt, 1-2 uker. Det beste er nok å klippe ned neglene så det ikke blir så mye stress for huden og da løsne enda mer. Men kortere enn litt utfor tuppen av fingeren skal ikke være nødvendig. Er du veldig bekymret drar du riktignok til lege. Jeg ser jo ikke akkurat hva som er problemet, det høres bare ut som noe jeg får nå og da selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå