Gå til innhold

Sypress


Gjest Chica

Anbefalte innlegg

Kan man ha en sypress inne, eller må den stå ute? Fikk plutselig en ide idag om å kjøpe en sypress istedenfor juletre(ikke like stor omkrets - juletreet tar så stor plass) og sette evt ha den på verandaen etter jul. Håper det er noen her som har peiling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bjørnsdatter

De kan fort bli brune inne (liker ikke inne-luft), så sett den ut til du skal pynte "treet", og hiv den ut igjen etterpå. Garanterer ikke at den overlever til våren når den har vært inne og så ute igjen. (Har noe med tine-fryse i potta si å gjøre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sett den ut til du skal pynte "treet", og hiv den ut igjen etterpå.

Ble litt forvirra her jeg, sett den ut, og så ut????

Er ikke så viktig det å ha den ut på verandaen, det viktigste for meg er å ha den inne i jula. Så hvis jeg kjøper den noen dager før jul og har den inne, vil den da overleve gjennom jula? Kjedelig om den blir kjempebrun før det er gått en uke eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt sypress inne og den liker det rett og slett ikke.

Så ha den ute til du skal ta den inn og "bruke den" - så setter du den ut igjen. Som nevnt her, tødd inneluft er ikke tingen for denne veksten. Og vanne nok, ja... egentlig litt rart siden den naturlig bor i områder uten vann og i solsteiken store deler av året - men sånn er det nå engang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...