SkalNED Skrevet 24. august 2011 #1 Skrevet 24. august 2011 Hvem gir du gaver til,til jul? Her gis det til voksne slektninger,venner og barn av venner og slekt. (Ikke alle,så klart,men de nærmeste) Hva pleier dere å gi,og til hvem? Hva er greit,og ikke greit? Ser at de i den tråden jeg nevnte,ikke syns det er greit å få bilder av andres barn til jul,selv om det er slektninger -så har nok sikkert irritert noen på grunn av det i løpet av et par juler ;D Hva med dere? Hva er greit/ikke greit? Er sokker og slips bedre enn ingenting?
AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #2 Skrevet 24. august 2011 Å få "Ingenting" er bedre enn at det kastes bort ressurser på oss ved å gi bilder av sine egne unger, da disse blir "arkivert vekk" med en gang julen er over. Om man ser bort fra partner og foreldre, så gir vi hverandre forbruksvarer eller småting etter ønskeliste (body lotion, sportsundertøy, vin, bøker). Selv blir jeg veldig for sokker og truser (er dame, så slips bruker jeg sjeldent), for da slipper jeg å bruke penger på slike kjedelige ting selv. 1
Gjest Badabing Skrevet 24. august 2011 #3 Skrevet 24. august 2011 Vi gir også ofte forbruksvarer. Jeg gir til foreldre, søsken, kjæreste, tanter/onkler, kusiner/fettere og kjærestens familie. Av ting jeg har gitt til de voksne de siste årene som jeg kan komme på, er piquetrøyer, viltpølse, gavekort til Operaen, konjakk, album fra fellesreise, konsertbilletter, bøker, fin te og luksussjokolade. Hvis jeg skal gi til noen jeg er veldig usikre på, gir jeg gavekort på noe jeg vet de liker. Sokker og slips synes jeg er kjedelig, det finnes da rimelige andre ting som er litt mer spennende..
cellar Skrevet 24. august 2011 #4 Skrevet 24. august 2011 (endret) Er det barnefamilier det er snakk om her? Hvis ikke undrer jeg litt. Jeg gir til mine foreldre og søsken, og mine nærmeste venner. Har ikke kommet så langt at vi gir til samboers foreldre enda. Blir sikkert når vi får barn! Gir da ikke julegaver til mine tanter og onkler... iallefall ikke kjærestens tanter! Edit: skrivefeil Endret 24. august 2011 av cellar
SkalNED Skrevet 24. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 24. august 2011 Min er en liten familie,så der får alle, mens han har stor familie, så der får kun foreldrene hans og søsknene hans sine barn,får. Ellers har jeg noen få venner jeg gir til.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #6 Skrevet 24. august 2011 Greie julegaver til voksne: Sengtøysett av god kvalitet Vin, konjakk Talgelys, servietter Undertøy, sokker Ullundertøy Pledd, turtermos, turutstyr
Gjest Michelle82 Skrevet 24. august 2011 #7 Skrevet 24. august 2011 De siste årene har jeg satset på opplevelser som gaver istedenfor fysiske ting da jeg føler at de fleste voksne har mer enn nok ting. F. eks biletter til VM kamp, ølsmaking, cupcake kurs og massaje gavekort har jeg gitt bort. Har blitt godt mottatt av de voksne.
kaprifolen Skrevet 25. august 2011 #8 Skrevet 25. august 2011 Vi gir til våre foreldre, søsken med partner, våre tantebarn, mine fadderbarn (han har ingen), hans bestekompis, min bestevenninne, besteforeldre, og noen vennepar. Jeg higer alltid etter å gi folk noe de ønsker seg, og får det som regel veldig godt til! Har gitt bort alt fra nevnte sokker, slips og boxere, til hjemmelagde tøfler, eksklusivt barnetøy, deler til servise/bestikk, fotografier i fine rammer (som jeg har tatt av mottakers barn, parfoto el), kurver med spesiell te, vin, kaffe, konfekt, godteri osv, papirbøker og lydbøker, fotobøker, sjal og skinnhansker, gyngehest, dab-radio, and the list goes oooon. Jeg synes det viktigste er å være oppmerksom på hva den som får ønsker seg, og jeg prøver å bemerke meg ønsker året gjennom!
Alice123 Skrevet 25. august 2011 #9 Skrevet 25. august 2011 Som noen andre skriver over meg, så er bilder av egne barn uønsket. Har en hel skuff full av bilder av andres unger. Har ikke hjerte til kaste dem, men ikke pokker om jeg henger dem opp. Fine gaver til voksne er "bruksting" som sokker, strømpebukser ol. Eventuelt sengesett og vin. Jeg pleier kun å gi til nærmeste familie. Er deilig å ikke måtte gi til venner. 1
Timseh Skrevet 25. august 2011 #10 Skrevet 25. august 2011 Nå er min far sin side muslimer, så akkurat dem gir jeg ikke gaver til (utenom om min far, konen hans og min lillesøster). Familien på min mor sin side er ganske liten, så her blir det kun gaver til forloveden min, stesønn, min mor, min bestemor + hennes samboer, min bror og min onkel. Gir heller ikke gaver til familien til kjæresten min da de bor i et annet land og ikke feirer jul I min familie er det alltid noen som ønsker seg "ingenting", så jeg pleier å kjøpe vin/alkohol, tekniske duppeditter til min bror eller gir han penger, kartonger med røyk (det blir satt VELDIG pris på i min familie, fra de som ønsker seg "ingenting" ), smykker (ekte så klart) eller litt større ting som espressomaskin eller annet kjøkkenutstyr, servise osv. Spør ALLTID hva familien ønsker seg først. Ønsker familien seg "ingenting" så blir det alkohol/kartonger med røyk, men hvis jeg får til svar at "Et servise hadde jo vært fint, men det er jo så dyrt (...)" så gir jeg dem det jeg kan etter beste evne Prøver å plukke opp hva de ønsker seg gjennom hele året. Hvis min mor og jeg går i butikken og hun ser noe hun har veldig lyst på, men pengene ikke strekker til så har jeg alltid det i bakhodet I år blir det nok litt fotografier til de aller nærmeste siden jeg får en sønn om 2 mnd
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #11 Skrevet 25. august 2011 Som noen andre skriver over meg, så er bilder av egne barn uønsket. Har en hel skuff full av bilder av andres unger. Har ikke hjerte til kaste dem, men ikke pokker om jeg henger dem opp. Fine gaver til voksne er "bruksting" som sokker, strømpebukser ol. Eventuelt sengesett og vin. Jeg pleier kun å gi til nærmeste familie. Er deilig å ikke måtte gi til venner. bilder av egene barn er uønsket?
Gjest Swipper Skrevet 25. august 2011 #12 Skrevet 25. august 2011 Jeg gir til kjæresten, mor, far, stemor, stefar, farmor og farfar, bestemor og bestefar, og søstrene og brødrene mine, svigerforeldre, broren til samboer, og noen av de nærmeste vennene mine =D Vi har en "regel" i familien at vi ikke gir til fettere/kusiner etter de er fyllt 18 år, så er ikke noen av de vi gir til lenger. Gir som regel noen småting de har ønsket seg (bortsett fra samboeren da, han får litt "større" gaver): filmer, cd'er, gavekort, te, flaske vin, pyntegjenstander som noen samler på osv. Alt ettersom hva som er på ønskelisten.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #13 Skrevet 25. august 2011 Men det er vel greit med bilder til besteforeldre og oldeforeldre?
Gjest Swipper Skrevet 25. august 2011 #14 Skrevet 25. august 2011 Men det er vel greit med bilder til besteforeldre og oldeforeldre? Det tenker jeg også. Sånn som mine besteforeldre har fått et bilde når vi hadde fotograf på skolen, barnehagen osv, eller sånn som når jeg og samboer hadde vært og tatt bilder. De har "dedikert" en hel vegg med bilder av barnebarn og oldebarn. De syns nok det bare er koselig. Men sånn til venner, tanter osv så skjønner jeg at det kanskje ikke er like kult.
Fanteria Skrevet 25. august 2011 #15 Skrevet 25. august 2011 Min familie har ofte "alt de trenger". Så jeg lager hjemmelagd mat som i konfekt, saft, sirup, krydder osv. Ellers er opplevelser ganske koselig å gi bort
Alice123 Skrevet 25. august 2011 #16 Skrevet 25. august 2011 bilder av egene barn er uønsket? Hehe, jeg ser det var litt krøkete skrevet! Jeg mener selvølgelig bilder av giverens barn. Jeg har som sagt en skuff full av bilder av tanteunger, venners unger, tremenninger med fler, som jeg aldri kommer til å henge opp. I mitt hjem er det kun barn i nedadstigende rekke som blir hengte opp (barn og barebarn)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå