Gå til innhold

øyeskyggefarge til mørkebrune, ikke så store øyne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har ikke så store øyne, og med den nesten svarte øyenfargen og svarte (men formede!) øyenbryn, syns jeg at jeg ser så steng ut! har brukt beige og mørk brun øyenskygge men synes det ser klumpete og strengt ut. kan ikke legge eyenliner heller, det blir bare uejvnt.

kan egentlig ikke sminke meg så veldig godt!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv lilla øyesminke!

Jeg har samme øyefarge som deg og bruker blekrosa/lilla øyenskygge (Chanel har en fin lilla en som heter Tabou, og L`Oreal ColorAppeal har en duoskygge i rosa og mørk lilla) og så bruker jeg lilla, myk eyeliner-blyant (IsaDora Amethyst) samt svart mascara. Det fremhever ivertfall mine "pene" trekk og øynene mine mye bedre enn beige og brun øyenskygge.

Bare pass på at du ikke legger for mye, man skal såvidt ane sminken, ikke tenke "Oi, malerskrin!" når man ser på den... :blunke:

Bleke lepper (fargeløs lipgloss eller lypsyl) og litt solpudder på kinnben, midt i panna, på neserygg og hake er penest til lilla øyesminke. Synes jeg.

Lykke til da.

Skrevet

Husk at mørke farger forminsker og lyse forstørrer. Du skriver selv at du har små øyne, for å få dem til å virke større bør du bruke lyse farger. Bruk gjerne lilla/rosa som Joanna foreslår, men la de lyse (altså rosa) fargene dominere pluss"touch" med lilla.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei! Vil bare gi et tips om at det lureste er å bruke en skygge på øynene som står i kontrast med din egen øyefarge, dvs ikke bruk brun eller beige skygge dersom du har brune øyne, men bruk andre, kanskje sterke farger, som feks lys lilla, pastellfarger, hvitskimrende.

Dette forsterker din vakre øyefarge, brun.

Men selvfølgelig, hvis du trives med å sminke deg i de fargene du gjør, må du naturligvis gjøre det! :D

Skrevet

Enig med de over, en riktig grønntone kan også være flott. Hvis du vil lære å sminke deg, samt få noen råd på farver, så er det mulig å bestille time for dette på Esthetique (på Steen & Strøm) og Body Shop. Førstnevnte er gratis, men det forventes vel (?) at du kjøper noen av produktene.

Skrevet

Jeg har også brune øyne og ble en gang sminket av en "ekspert" med grønntoner på øynene. Det var ganske spennnende, for øynene ble helt anderledes - skikkelig grønne. MEn til daglig bruker også jeg lillatoner, men har også blitt anbefalt knall blå, da dette er en kontrastfarge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...