AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #1 Skrevet 24. august 2011 Vi skal fremkalle bilder her nå, da vi bor langt langt unna veldig mange slektninger er det det de ser mest av barna. Men hvor mange/hvor få bilder er det egentlig som er akseptabelt antall for diverse slektninger? Besteforeldrene får en hver av de aller fleste kopiene, men hva med tanter og onkler og gudforeldre og slike ting? Er det "nok" med en forstørrelse og noen småbilder for eksempel? Sitter og skal bestille dette nå,før vi drar på ferie,(mens tilbudet varer) så setter pris på kjappe svar. Om det har noe å si,så bor ikke alle slektningene veldig nære hverandre,så de får nok veldig like bilder, tenker jeg.
Gjest Spinell Skrevet 24. august 2011 #2 Skrevet 24. august 2011 Det holder med ett bilde. Kan forstå at besteforeldre kan ha glede av noen flere, for eksempel ett stort og et utvalg småbilder, men husk at tanter, onkler, faddere og andre pårørende som regel har flere unger de også har et forhold til. Send dem gjerne en mail med noen digitalbilder i ny og ne hvis de bor langt unna. Det er alltid koselig å se hvordan ungene utvikler seg, men en haug av forstørrelser av andres unger er i alle fall ikke noe jeg ville hengt på veggen (og hva ellers bruker man forstørrede bilder til?). 10
Gjest Annaires Skrevet 24. august 2011 #3 Skrevet 24. august 2011 Et bilde av barnet holder i massevis. Ikke nødvendigvis i så veldig stor str. Andre bilder kan man jo maile underveis i året. Så kan de se de, og kan fremkalle om de selv ønsker. Regner ikke med at så veldig mange andre enn meg og pappan syns det er kost å sitter og bla i albummet av frøkna vår. 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #4 Skrevet 24. august 2011 Tenkte mer EN forstørrelse til de nærmeste, og noen små - men dette er da nær slekt,som ikke har sjans å se barna mer enn en til to ganger årlig. (det er bare et par av dem som har internett,for øvrig.)
Gjest Annaires Skrevet 24. august 2011 #5 Skrevet 24. august 2011 Tenkte mer EN forstørrelse til de nærmeste, og noen små - men dette er da nær slekt,som ikke har sjans å se barna mer enn en til to ganger årlig. (det er bare et par av dem som har internett,for øvrig.) Jeg hadde gitt kun ett bildet uansett, og ikke større en ca A5 ( om det er str mindre en a4?) til besteforeldre, og mindre format til de andre. Andre bilder kan man sende under året, og ikke gi som julegave Du kan jo sende de i posten om de ikke har nett. 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #6 Skrevet 24. august 2011 Jeg hadde gitt kun ett bildet uansett, og ikke større en ca A5 ( om det er str mindre en a4?) til besteforeldre, og mindre format til de andre. Andre bilder kan man sende under året, og ikke gi som julegave Du kan jo sende de i posten om de ikke har nett. Hvorfor ikke som julegave? Voksne folk som har det meste får enten sokker,eller ingenting her i huset. 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #7 Skrevet 24. august 2011 Jeg hadde blitt rimelig oppgitt dersom jeg hadde fått mer enn et bilde av andres barn i julegave. Dessuten har jeg aldri disse bildene fremme uansett, de havner i en skuff eller eske, og der blir de liggende. Jeg har egne barn og vil selvsagt heller ha bilder av dem på veggen min. 7
AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #8 Skrevet 24. august 2011 Ser at min familie ikke er i normalen her inne. Vi får som regel bilder av barna i familien, i den grad vi voksne får gaver. Syns det er koselig, da vi bor et stykke unna de fleste,og det er vanskelig å få tid til alle. Syns det er mer personlig med et bilde og noen ord bakpå enn et par sokker for å si det sånn Men hvor mange vet jeg ikke, det avhenger av hvor nær slekt dere er og hvor stor familie,egentlig. For eks får vi to-tre bilder av kusiner etc til våre barn, mens den som jeg er gudmor for, får jeg som regel et stort bilde og mange små (10-15 omtrent). Besteforeldrene her får heller bilder, for de pleier bare å si at de ikke vet hva de ønsker seg,for de har jo alt. Men de får en kalender og et album i år,for de har så mange på veggen. 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #9 Skrevet 24. august 2011 Vi sender et fint og forstørret bilde av ungene, og så skriver vi brev et par ganger i året der vi har masse bilder og litt tekst om hva vi har gjort den siste tida. F.eks. laget vi et brev etter sommerferien med bilder av ungene på tivoli og på stranda (noen bilder av oss voksne også). Printet dette ut på vanlig kopipapir og sendte i posten. Fin måte for besteforeldre å følge med på barnebarnas opplevelser og utvikling. PS: Microsoft Office Publisher gjør det enkelt å sette sammen bilder og tekst uten å slite slik man iblant kan gjøre med Word dersom det blir masse bilder.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #10 Skrevet 24. august 2011 Som tante til unger langt unna må jeg si at jeg foretrekker å få bilder av ungene elektronisk. Vi har fått noen bilder av de i halvstor forstørrelse, og helt ærlig vet jeg ikke hvor de er. Enten er de kastet eller "arkivert" i en eske i en bod et sted. Vi har ingen vegg med familiebilder og har heller ikke tenkt å skaffe oss det. 2
Wildy Skrevet 24. august 2011 #11 Skrevet 24. august 2011 JEg har lite veggplass, og den jeg har er forbeholdt egne barn og kunst. Så for min del synes jeg bilder elektronisk er veldig greit. Eller sånne små fotobøker i ny og ne, fikk en til jul i fjor med bilder av ta av fadderbarna mine; kjempefin gave!Forstørede bilder havner rask i en eller annen bunke før de finner veien til fotoesken hvor det råder et evig kaos.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #12 Skrevet 24. august 2011 Jeg vil heller ha ett a5-bilde i ramme, enn syv løse som havner i en skuff 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #13 Skrevet 24. august 2011 Jeg synes det er koselig å se bilder av andres barn, men jeg henger ikke bildene på veggen. Så for meg holder det med et julekort, det trenger ikke være en forstørrelse og iallefall ikke innrammet. 1
Jade Skrevet 24. august 2011 #14 Skrevet 24. august 2011 Fotobok synes jeg er en flott ting. Da får de flere bilder, samtidig som det tar liten plass. Bilde i ramme er greitt til slektninger som du *vet* henger opp masse bilder på veggen. Men det er da ikke vanlig å ha mer enn ett bilde til hver? Hvis dere vil gi flere (3-5 stk), så ville jeg hatt en ramme som var plass til flere 10x15-bilder i. Hvis det er fotografbilder vi snakker om, så er jo de ganske dyre. Det er dumt å overøse slektninger med mange kopier som de ikke har plass til på veggen. 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #15 Skrevet 24. august 2011 Jeg ville vært forsiktig med å gi for mange bilder av barna som er innrammet. Mine foreldre fikk dåpsbilde, konfirmasjonsbilde og ett fra barnehagen av barnebarna. Jeg har heller ingen vegg med familiebilder, men smaken er jo som baken. Hvis de har mange bilder fra før kan det lett bli for mye. Det vet jeg fordi min mor er oppgitt over alle bilder av barn hun er tante til som hun har fått fra familien.
Timseh Skrevet 24. august 2011 #16 Skrevet 24. august 2011 Jeg tenkte å gi min mor et bilde(tatt hos fotograf) i en fin ramme, min far får et bilde i en fin ramme og min bestemor får et bilde i en fin ramme. Resten av familien får andre ting enn bilde® av min lille elskling. Selv om dette er spennende for meg, vet jeg at det ikke er like spennende for alle andre utenom de aller nærmeste i familien. Jeg hadde satt pris på å få bilde av tantebarnet mitt, men siden jeg vet at min bror er en rotekopp så forsvinner nok et bilde av hans nevø fortere enn han får sett på det.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #17 Skrevet 24. august 2011 TS her Tenkte ikke å gi innrammet, da vi har prøvd det før,og uansett hvor godt vi har pakket det inn har det kommet frem knust.
Gjest Michelle82 Skrevet 24. august 2011 #18 Skrevet 24. august 2011 Det er mer enn nok med ett bilde av barna i gave og da til besteforeldre. Tror ikke at 'diverse slektinger' som du kaller de, egentlig har lyst på flere svære bilder av ungene dine. Selv om de for deg er verdens søteste. Selv så har jeg null interesse av å ha bilder av andre sine unger hengende på veggene...selv tantebarn... 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #19 Skrevet 24. august 2011 Jeg har fått 2 babybilder av mine nieser, en av hvert barn. Også har jeg fått ett 2-årsbilde av hver, alle tatt hos fotograf selvfølgelig. Disse setter jeg stor pris på, og noen søskenbilder blir sikkert koselig av og til. Men det jeg som tante egentlig setter minst like stor pris på, er bildekalendern jeg pleier å få til jul. den er så koselig, og det vet jeg mamma synes også. Bilder av alle barna, tatt privat, i alle tenkelige situasjoner. Dette er jo en gave som gjerne er fremme hele året, helt uten at man trenger ha noen bildevegg som stadig blir fullere og fullere. kalendern kan lett legges sammen med andre bilder når året er omme og den nye kalendern kommer. så fotokalender er mitt tips, det er koselig synes vi i min familie ihvertfall.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #20 Skrevet 24. august 2011 Å, nei! Ikke fotokalender! Vi har ikke veggplass til å skulle henge opp slikt, og skulle vi få det av hver søskenflokk vi er tante/onkel eller fadder til, hadde vi tapetsert ene gangveggen vår med kalendre. Hvor mange bilder er nok? Null. Hvor mange bilder er for mange? Ett. Mvh tante som ikke har "arkivere vekk"-eske en gang. Bilder går derfor i papirresirken. PS: Julekort med bilde av barna er fint. Julekortene "arkiverer" vi jo ikke i papirresirken før julen er over. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå