andemor Skrevet 24. august 2011 #1 Skrevet 24. august 2011 Jeg har endelig begynt å få litt orden på huden min etter mange år med kviser i alle slags typer. Dessverre har jeg da fått en god del arr i ansiktet. Noen av disse arrene er så mye som 10 år gamle, så de sitter nok ganske godt. Det er ikke slike kratere heldigvis, men de synes ganske godt, og spesielt ute i dagslys. Forstår at det er en del "brightening"-produkter som finnes der ute i hudpleiejungelen, men jeg synes det blir veldig rotete å lese alle mulige slags anmeldelser for å finne noe som passer meg. Kan dere tipse om produkter/ev behandlinger dere har prøvd som virker? Jeg har ganske sensitiv og tørr hud, og føler meg for tiden mest trygg på Decleor og Matis, men er selvfølgelig åpen for å prøve andre produkter hvis det ikke koster skjorta.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #2 Skrevet 24. august 2011 Kan virkelig anbefale Exuviance! Har jobbet på en hudpleie salong(ikke sm hudpleier) å så mange flotte resultater på akkurat ditt problem. Produktene inneholder fruktsyre som har veldig god virkning på huden og arr. Serumet der er fantastisk bra. Ikke veldig dyre produkter. Dagkrem ligger rundt 400kr og de er veldig drøye.
Gjest Uglefot Skrevet 24. august 2011 #3 Skrevet 24. august 2011 leste nettopp denne artikkelen på bloggen til Hilde Christina. Kjenner ikke til produktet selv da men
andemor Skrevet 24. august 2011 Forfatter #4 Skrevet 24. august 2011 leste nettopp denne artikkelen på bloggen til Hilde Christina. Kjenner ikke til produktet selv da men Ja, det var denne jeg også leste, og som fikk meg til å lage dette innlegget. Lurte på om noen hadde erfaringer med noen andre produkter enn den som HC skriver om her. Den er jo dessuten utsolgt nå ser jeg i kommentarfeltet hennes. :gjeiper:
andemor Skrevet 24. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 24. august 2011 Kan virkelig anbefale Exuviance! Har jobbet på en hudpleie salong(ikke sm hudpleier) å så mange flotte resultater på akkurat ditt problem. Produktene inneholder fruktsyre som har veldig god virkning på huden og arr. Serumet der er fantastisk bra. Ikke veldig dyre produkter. Dagkrem ligger rundt 400kr og de er veldig drøye. Jeg har dessverre litt dårlig erfaring med fruktsyrer. Huden liker det visst ikke noe særlig. Men takk for tipset!
Goldilocks Skrevet 24. august 2011 #6 Skrevet 24. august 2011 (endret) EDIT: så ikke at du hadde skrevet at du hadde dårlig erfaring med syrer, som jeg anbefaler deg i dette svaret Pensling med glycosyre er nok det mest effektive, dette er en salong-behandling, som du også kan gjøre hjemme, men da bør du virkelig lese deg opp først. HC har skrevet mye nyttig om pensling fra MD her og her. Hun selger også behandlingen, og vil da gi deg veiledning underveis om du trenger det. Det er også flere tråder her på KG om pensling/syrebehandling. Behandlingen er dyr om du skal gjøre det i salong, du bør nemlig ha opp til 12 behandlinger for å få resultater. Du finner også andre merker enn MD som selger glycosyrebehandlinger med ulike konsentrasjoner (begynn med lav konsentrasjon, oppgrader evt. om huden din tåler/trenger sterkere konsentrasjon for å få ønskede resultater). Huden din må også være vant med syrer før du starter en behandling, MD formulations sitt continous renewal serum som inneholder 12% glycolic acid er et godt valg (finnes også en utgave for sensitiv hud). Det er også viktig å unngå aktiv soling under behandlingen, og bruke høy solfaktor, for å unngå solskader som pigmentflekker, da glycosyre gjør huden veldig solsensitiv. Behandlingen er derfor best å gjennomføre på høst/vinter. Om pensling ikke er aktuelt, er serumet nevt ovenfor, MD face&body scrub og MD firming treatment mask produkter som inneholder glycosyre, og vil sannsynligvis forbedre arrene noe. Lykke til! Endret 24. august 2011 av Goldilocks
AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #7 Skrevet 24. august 2011 Jeg og har dette problemet. Syrer er helt uaktuelt da jeg reagerer på den minste mengde. Det som mest sannsynlig funker best i den kremen HC skrev om er vit. C. Så hold øynene åpne etter krem eller serum med det. Har hørt at vit. C brytes lett ned, så produktet bør ikke være så alt for stort og det bør være i mørk glassflaske. Vit. E skal også funke, men jeg tror jeg skal begynne med tilskudd istedet for å smøre det på huden siden jeg synes det er så ekkel konsistens på ren vit. E. Ellers, grønt tilskudd om du ikke spiser masse grønnsaker. Gjerne med chlorella, spirulina og hele den sulamitten. Selv skal jeg nå prøve Udo's Choice greens blend.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #8 Skrevet 24. august 2011 Har du prøvd glykolsyre? Fungerer greit på meg. Billig er det også.
andemor Skrevet 24. august 2011 Forfatter #9 Skrevet 24. august 2011 Er virkelig syrer det beste alternativet? Hadde håpet det fantes en hudpleieserie uten syrer som kunne hjelpe. Kanskje jeg bare prøver den til Decleor da... Har den til MD med glycolsyre (for sensitiv hud) og kjenner at huden min egentlig ikke er så glad i den, så jeg bruker den kun på kveld noen ganger i uken...
Goldilocks Skrevet 24. august 2011 #10 Skrevet 24. august 2011 Jeg vil tro at produkter uten syre ikke vil ha noen nevneverdig effekt på gamle arr. For nye arr, kan nok feks c+ kremen ha noe effekt. E-vitamin hjelper også huden med å heles raskere. En annen vei å gå er jo krystall-sliping eller co2-laser, jeg veit lite om behandlingene bortsett fra at de skal fungere bra på arr.
Gjest Aria. Skrevet 24. august 2011 #11 Skrevet 24. august 2011 Har du prøvd krystallsliping? Fikk beskjed av hudpleier om at det var vanlig å bruke mot acnearr. Jeg hadde bittelitt arr på rudnt haka, og det funket veldig fint på meg http://www.karljohanhudpleie.no/component/djcatalog/details/1-ansikt/index.php?option=com_djcatalog&view=showItem&id=5&cid=1&Itemid=3&gclid=CL6A66CK6aoCFYm_zAoddGmgNA (sorry litt lang link..) Det kalles også microdermabrasjon tror jeg.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2011 #12 Skrevet 1. september 2011 Noen med tips til kremer som BLEKER huden og kvise arrene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå