Gå til innhold

Boliglån


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med banker som gir gode rentebetingelser på boliglån uten krav til tilleggsprodukter? Vi ønsker ikke å flytte lønnskonto og nettbank, og i alle fall ikke forsikringer, sparekonto og denslags.

Vi låner cirka 3 mill, god sikkerhet (innenfor 60-65 %), god betjeningsevne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som regel ønsker de at dere lønnskonto i banken, men det er jo ingen som sier at dere må bruke den. Jeg ville funnet den rimeligste banken, latt dem opprette det de krever for å gi dere beste rente (forsikring er det ikke så mange som krever at dere flytter uansett), og så ville jeg bare ført over summen som trekkes i lån hver mnd. til den nye "lønnskontoen" og beholdt kontoen dere har fra før. Ingen kan vel nekte dere å ha flere banker (jeg tror jeg har fire eller fem aktive kontoer rundt om, flytter sparepengene mine dit det er best rente, har nesten ikke forskjell mellom lånerente og sparerente). Tror Storebrand er den banken som ligger på topp av storbankene nå med 3,4% rente innenfor 75%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange steder (som i Storebrand) får du bedre rente om du også har 2-3 forsikringer der. Og de fleste krever at du har en brukskonto der som lånet kan trekkes fra og som er i bruk. Utover det kan du få lønna di inn hvor du vil.

Sparekonto har jeg ikke hørt noen som gir fordeler ved å flytte over.

Vi har to banker, og flytter penger som vi vil, og da vi flyttet lån og forsikringer tidligere i år, endte vi på Storebrand som beste totalpakke. Isolert sett hadde DnBnor beste boliglånsrente, men kombinert med full forsikringspakke, kom Storebrand best ut.

Og Skandiabanken min får ingen ta fra meg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...