Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har pakket inn en del julegaver nå, og lurer på hva dere skriver på merkelappene. jeg tenker da spesielt på foreldre, svigerforeldre og sånn.

Til mine foreldre skriver jeg " til mamma og pappa fra xx(datra mi) yy

(min samboer) og tt ( meg)"

Men til svigers?? Kan ikke skrive til mamma og pappa, til svigermor og svigerfar høres litt teit ut. Tror jeg ender opp med " til farfar og farmor" jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke skrive navnene deres? Og om gaven er fra deg og sambo, kan han vel skrive lappen selv....?

Gjest Engel, ikke pålogget
Skrevet

Vi bruker navnene vi når gaven er fra oss begge, syns det blir mest naturlig. Men hvis det er gave fra bare meg til svigers så ville jeg nok kanskje skrevet til svigermor og svigerfar.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei

Jeg skjønner ikke logikken..

Dersom du kan skrive 'Til mamma og pappa' på en gave til dine foreldre fra deg og samboer...

burde du vel også kunne skrive 'Til mamma og pappa' på en gave til hans foreldre fra samboer og deg !!

Selv om det er du som skriver lappene er vel gaven like mye fra dere begge -og barnet.

Skrevet

Jeg skriver til mamma eller pappa (de er skilt)fra x og y og han skriver til mamma og pappa fra x og y... Han skriver som regel på lappene til sin familie og jeg min!

Skrevet

Jepp, da vet jeg vet han skal få gjøre når han kommer til helga :D

Synes det blir så upersonlig å bruke navnene deres. Er nok best han han skriver til mor og far.

Skrevet

Jeg skriver det som faller meg inn i øyeblikket, men jeg skriver gjerne fra oss i Skomakergata

Det er jeg vant til at slekta gjorde da vi var små.....

Skrevet

Vi skriver sånn her:

"Til mor fra Tjorven og Tjorven-mannen" til moren min

"Til mamma og pappa fra Tjorven og Tjorven-mannen" til min manns foreldre.

Synes dette er veldig greit jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...