Gå til innhold

Er dette for mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 2000 kcal for mye på lavkarbo? :sjenert: (under 50 g karbs om dagen)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikkje visst du bruker så mykje energi i løpet av dagen. Det kjem heilt an på alder, kjønn, aktivitetsnivå, ...

Skrevet

Er ikke poenget med lavkarbo at man skal kunne spise så mye man vil, bare man ikke spiser karbohydrater? (Og likevel gå ned i vekt?)

kremt.

Skrevet

Er ikke poenget med lavkarbo at man skal kunne spise så mye man vil, bare man ikke spiser karbohydrater? (Og likevel gå ned i vekt?)

kremt.

Ehh... NEI!!!!

Du må likevel passe på hvor mange kilokalorier du får i deg... ellers hadde vel vi alle gått på lavkarbo... :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet

Ehh... NEI!!!!

Du må likevel passe på hvor mange kilokalorier du får i deg... ellers hadde vel vi alle gått på lavkarbo... :gjeiper:

Takk.

Skrevet (endret)

Er ikke poenget med lavkarbo at man skal kunne spise så mye man vil, bare man ikke spiser karbohydrater? (Og likevel gå ned i vekt?)kremt.

Dette stemmer greitt. Poenget med lavkarbo diett er at man ikke inntar karbohydrater. Grunnen til dette er at kroppen forbrenner karbohydrater. Om man ikke har karbohydrater og forbrenne må kroppen hente energi fra andre kilder. Den vil da forbrenne fettet vi har på kroppen. Fett inneholder masse kalorier, aka man kan ikke spise for mye kalorier for da vil ikke kroppen klare forbrenne mer enn den inntar

Ehh... NEI!!!!Du må likevel passe på hvor mange kilokalorier du får i deg... ellers hadde vel vi alle gått på lavkarbo... :gjeiper:

Klart om man skal slanke seg kan man ikke spise uendelig med kalorier.

Men tror du mikser litt angående kalorier og karbohydrater når du sier at vi alle hadde gått på lavkarbo.

Karbohydrater har kalorier, men kalorier har ikke nødvendigvis karbohydrater.

1g karbohydrat = 4 kcal

1g protein = 4 kcal

1g fett = 9 kcal

Med andre ord de fleste av oss spiser greitt med karbohydrater som vi får fra ris,poteter,pasta og brød etc. Noe som igjen gjør at de fleste av oss ikke hadde gått på lavkarbo som du sier.

Endret av Billabolla
Skrevet

Er 2000 kcal for mye på lavkarbo? :sjenert: (under 50 g karbs om dagen)

Her er er grei måte å regne sånn ca.

Ta din kroppsvekt i kg * 30-40 hvis du er gutt, og * 28-38 hvis du er jente.

Det laveste tallet hvis du ligger på sofan hele dagene, og det høyeste hvis du er veldig aktiv hver dag.

Eks.:

Gutt, 80 kg, stillesittende jobb, styrketrener tre-fire ganger i uken:

80 * 35 ≈ kaloriforbruk på ca 2800

Hvis du skal ned i vekt trekker du ifra ca 20% fra det tallet, så ser du hvor mange kalorier du må spise for å gå ned i vekt i et passelig tempo. Hvis du skal opp i vekt legger du på f.eks. 15-20%.

2800 * 0.8 (20%) ≈ 2200-2300 kcal

Et kg kroppsfett er ca 7000-7500 kcal, så hvis du skal gå ned et kg på to uker må du altså holde et underskudd på ca 500-600 kcal om dagen.

Skal du opp i vekt plusser du på...

Skrevet

Jeg var ironisk i mitt innlegg.

Poenget mitt er at lavkarbo er omgitt av myten at du kan spise hva du vil, så lenge det ikke er karbohydrater.

Den kjøper ikke jeg.

Skrevet

Jeg var ironisk i mitt innlegg.

Poenget mitt er at lavkarbo er omgitt av myten at du kan spise hva du vil, så lenge det ikke er karbohydrater.

Den kjøper ikke jeg.

Lavkarbo er ikke noe annet enn å få kroppen til å hente energi fra andre steder en karbohydrater. Man skifter enkelt og greitt hva man forbrenner.

Sier seg selv man fremdeles må være noe bevisst på hva man trykker i trynet. En sjokolade kommer raskt opp i 5-600 kalorier.

Skrevet

Dritt. Så lavkarbo er jo i prinsippet kaloritelling det også. Uansett om jeg ikke er SULTEN, så er jeg stadig fysen på noe søtt, selv på lavkarbo. De aktinsbarene f.eks. er veldig gode... Så da må man jo passe seg likevel.

Skrevet

Har ikke telt EN Kalori etter start og jeg har vel ligget på alt fra 1600 og oppover.Men ligget på ca 15 karber eller sån ca.

Har gått ned 10kg på 2.5mnd. Hva en bruker av kcal har lite å si om du har lavt innhold av karber.

Jo flere karber,jo lavere kcal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...