Gå til innhold

Hund med diarè

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hunden min har helt plutselig fått gul og brun rennende diarè... Det har kommet ladninger med væske fem ganger i dag. Fire ganger ute og en gang inne. Hun har bare fått Royal Canin fòr å spise de siste ukene. Uff, vet ikke hva jeg skal gjøre.. Skal jeg kontakte dyrelegen eller bare se det an?

Allmenntilstanden hennes er fin. Var på en kort tur og hun koste seg som alltid, bortsett fra at hun flere ganger måtte sette seg ned for å "bæsje".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kok middagsris (ikke hurtigris) og gi vannet til hunden. Hvis hunden ikke vil drikke det kan du prøve å la det være litt ris igjen oppi der, evt bløtlegge tørrforet i risvann. Det er visst mye stivelse i det, så da skal det vist feste seg litt.

Skrevet

Har forresten fått tips om å gi de vom når de er dårlige i magen og, men da ble min hund enda værre. Men da vi prøvde dette hadde hun en alvorlig infeksjon viste det seg, så det kan ha vært derfor hun ble værre, og ikke pga vommen.

Skrevet

Faste i et døgn, evt overkokt ris (gjerne med stekt kylling) skal hjelpe godt mot dårlige hundemager. :yvonne:

Skrevet

Har gitt hvit fiberfri ris og cottage cheese som jeg fikk anbefalt hos vet for ett år siden. Hunden både spiser og drikker så tror det går over av seg selv... :D

Får så vondt i hjertet når hunden er syk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...