EnKristenKar Skrevet 23. august 2011 #1 Skrevet 23. august 2011 Jeg har nå begynt på VG1 studiespesialiserende og dveler ved tanken på å kanskje utdanne meg til å bli pastor. Har forsøkt å lete litt på nettet, men finner bare informasjon om presteutdannelser. Kan noen hjelpe meg? Takker på forhånd!
Kråkesaks Skrevet 23. august 2011 #2 Skrevet 23. august 2011 Pastor er ikke en beskyttet tittel, så du trenger ikke noen utdannelse. Det er selvsagt bra om du har utdannelse, men det er ikke noe krav. I hva slags menighet har du lyst til å bli pastor?
EnKristenKar Skrevet 23. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 23. august 2011 Pastor er ikke en beskyttet tittel, så du trenger ikke noen utdannelse. Det er selvsagt bra om du har utdannelse, men det er ikke noe krav. I hva slags menighet har du lyst til å bli pastor? Har lyst til å bli pastor i en Syvende Dags Adventistisk menighet.
Kråkesaks Skrevet 23. august 2011 #4 Skrevet 23. august 2011 Er du med der? Kan du ikke snakke med en av pastorene og spørre hva som skal til for å bli pastor?
EnKristenKar Skrevet 23. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 23. august 2011 Er du med der? Kan du ikke snakke med en av pastorene og spørre hva som skal til for å bli pastor? Ja, det kan jeg. Takker for rådet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå