AnonymBruker Skrevet 23. august 2011 #1 Skrevet 23. august 2011 Noen som har erfaring med problemban? skal det fortelles til skolen? eventuelt forslag, det er dessverre snakk om et problembarn i barnetrinnet!
Gjest Bjørn82 Skrevet 23. august 2011 #2 Skrevet 23. august 2011 I hvilken sammenheng er det du tar opp dette? Er det du som er forelder til problembarnet, er det et problembarn i skolen som skaper problemer for ditt barn.. Du var litt kort i din forklaring her.
Personlig12 Skrevet 23. august 2011 #3 Skrevet 23. august 2011 Er det ditt barn? Da vet vel skolen om det allerede? Er det nabobarnet? Da vet nok skolen om det også allerede... Sjønte ikke helt hva du mente jeg!?
Gjest Nigiria Skrevet 23. august 2011 #4 Skrevet 23. august 2011 Noen som har erfaring med problemban? skal det fortelles til skolen? eventuelt forslag, det er dessverre snakk om et problembarn i barnetrinnet! Hva er det snakk om at problembarnet gjør? Mobber eget barn? Litt lite informasjon til å komme med så mange råd, men i tilfelle mobbing mener jeg det er lov å gjøre foreldrene og lærer oppmerksom på dette.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2011 #5 Skrevet 23. august 2011 Dette gjelder et barn iklassen, gutten har fysisk og verbalt utagring. lyver om alt mulig rart, har en sånn makt over resten av gutta, og truer dem til å ha respekt for han.
Frøken Smilla Skrevet 23. august 2011 #6 Skrevet 23. august 2011 Er du lærer? Assistent? Forelder til et av de andre barna? Og hvor gammel er eleven (klassetrinn)? Hvor lenge har utageringen pågått? Det er bortimot umulig å gi deg råd basert på det lille vi har av informasjon, men jeg kan prøve å gi deg råd dersom du er lærer eller assistent. Jeg tar her høyde for at eleven har vært utagerende over lengre tid, og at det ikke bare er nå i oppstarten av skoleåret. Dersom dette er et nytt fenomen, ville jeg blitt "liggende på været" med tanke på henvisning videre, og heller forsøkt å snakke med barnet og evt de foresatte for å høre om det har skjedd noe i sommer som kan påvirke barnet. Er du assistent bør du ta opp det du opplever som problemet med elevens lærer. Deler læreren din oppfatning, er det læreren som skal gå videre med dette. Læreren bør høre med foreldrene om denne atferden er vanlig også hjemme. Deretter bør det vurderes om eleven skal henvises til en ekstern instanse, som bup. NB: Her må skolens ledelse kontaktes, og kan også gi råd. Begge foreldrene må alltid godkjenne en henvisning.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2011 #7 Skrevet 23. august 2011 Er du lærer? Assistent? Forelder til et av de andre barna? Og hvor gammel er eleven (klassetrinn)? Hvor lenge har utageringen pågått? Det er bortimot umulig å gi deg råd basert på det lille vi har av informasjon, men jeg kan prøve å gi deg råd dersom du er lærer eller assistent. Jeg tar her høyde for at eleven har vært utagerende over lengre tid, og at det ikke bare er nå i oppstarten av skoleåret. Dersom dette er et nytt fenomen, ville jeg blitt "liggende på været" med tanke på henvisning videre, og heller forsøkt å snakke med barnet og evt de foresatte for å høre om det har skjedd noe i sommer som kan påvirke barnet. Er du assistent bør du ta opp det du opplever som problemet med elevens lærer. Deler læreren din oppfatning, er det læreren som skal gå videre med dette. Læreren bør høre med foreldrene om denne atferden er vanlig også hjemme. Deretter bør det vurderes om eleven skal henvises til en ekstern instanse, som bup. NB: Her må skolens ledelse kontaktes, og kan også gi råd. Begge foreldrene må alltid godkjenne en henvisning. takk får at du tok deg tid, jeg er blant annet en av foreldre i klassen som er beskymret. tenkte hvordan vi skal gå frem.....det er snakk om en gutt i 5 trinn. og problemene har vært der mer eller mindre siden skolestart.
Kosemose Skrevet 23. august 2011 #9 Skrevet 23. august 2011 Ja jeg syns du skal informere læreren om de historiene du får høre og om det du ser.
Mamma1 Skrevet 24. august 2011 #10 Skrevet 24. august 2011 Ja, du går først til læreren og forteller hva som foregår. Så tar hun det opp med foreldrene til gutten og de ser hva de kan gjøre.
Almera Skrevet 24. august 2011 #11 Skrevet 24. august 2011 Jeg er lærer selv, og setter pris på å få beskjed fra foreldre om det er enkelte elever som ikke er ålreite med andre elever. Det er dessverre ikke alt vi får med oss. 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #12 Skrevet 24. august 2011 Ingen barn fortjener og bli kalt problembarn! Det er en grunn for all adferd og det er ikke sikkert dere vet halvparten av historien en gang. Makan til lynsjestemning på barn her i Norge, det er skremmende. Har du ev hørt om diagnosebarn? Hva vet du om de andre, blir denne gutten mobbet?
Almera Skrevet 24. august 2011 #13 Skrevet 24. august 2011 Det er ofte ikke barnet selv som er "skyld i" sin adferd. Det er fort at det ligger noe bak.
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2011 #14 Skrevet 24. august 2011 problembarn..ja jeg har ett selv og det er neimen ikke lett nei!! hadde problemer alerede i 1 klasse men hjelpen går seint..barnevern,ppt,bup har snakket mye med lærerne men blir avvis pga resurs mangel.ingen vil hjelpe i hverdagen før resurser deles ut!!!!! nå har barnet fåt hjelp i 4 trinn men måtte kjempe for å få ting gjennom før utdelingen av resursene som foregår 1 feb. dette vil i praksis si at barn som får problem i feb mnd må vente til neste feb.for å søke om resurser til året etter..altså kan det gå noen skole år!! da problemene stod på som verst foreslo jeg å ha treff med barna og foreldre dette gjalt og ungene fikk se at vi foreldre var informert og "våkne" og prøvde å få barna til en felles dialog uten for skolen. dette hjalp en del men var langt fra nok. vis ditt barn har problem med dette barnet foresår jeg at dere treffes på fritiden og gjør noe sammen for å dempe gemyttene.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #15 Skrevet 24. august 2011 Mange som har kalt mitt barn ett problembarn, men vet dere hva? han har atypisk autisme såpass velfungerende at man ikke merker det så godt hvis man ikke vet fra før. Det blir ikke bedre av dømmende mennesker uten snev av reflketerte og empatiske evner
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2011 #16 Skrevet 25. august 2011 Mange som har kalt mitt barn ett problembarn, men vet dere hva? han har atypisk autisme såpass velfungerende at man ikke merker det så godt hvis man ikke vet fra før. Det blir ikke bedre av dømmende mennesker uten snev av reflketerte og empatiske evner det er en lang prosess å få en diargnose på ett problem barn.noen har problemer hele skoletiden uten å få fastsatt noe som helst.det er ofte treghet i systemene og foreldre må stå på HELE tiden og det er det ikke mange som orker med slike barn rett og slett. hjelpen må kreves ingenting blir servert eller opplyst av noen som helst.følset som å stange hode i veggen i en slik prosess.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #17 Skrevet 25. august 2011 Ingen barn fortjener og bli kalt problembarn! Det er en grunn for all adferd og det er ikke sikkert dere vet halvparten av historien en gang. Makan til lynsjestemning på barn her i Norge, det er skremmende. Har du ev hørt om diagnosebarn? Hva vet du om de andre, blir denne gutten mobbet? fortjener? problembarn er betegnelsen og blir brukt akademisk? ser ikke noe galt i det. Hva skulle mann skrive eventuelt?
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #18 Skrevet 25. august 2011 Ingen barn fortjener og bli kalt problembarn! Det er en grunn for all adferd og det er ikke sikkert dere vet halvparten av historien en gang. Makan til lynsjestemning på barn her i Norge, det er skremmende. Har du ev hørt om diagnosebarn? Hva vet du om de andre, blir denne gutten mobbet? fortjener? problembarn er betegnelsen og blir brukt akademisk? ser ikke noe galt i det. Hva skulle mann skrive eventuelt?
AnonymBruker Skrevet 25. august 2011 #19 Skrevet 25. august 2011 fortjener? problembarn er betegnelsen og blir brukt akademisk? ser ikke noe galt i det. Hva skulle mann skrive eventuelt? Hallo, blir du betraktet som ett problem og stadig får negative tilbakemeldinger kan en fint intarnalisere videre vanskelig adferd, skal vokte oss vel for det. De er barn som alle andre, noen har spesielle behov andre ikke. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå