Gå til innhold

Dock Boots eller Cherrox?

Fremhevede innlegg

Gjest *Røyskatt*
Skrevet

det er salg på Obs'en denne uka, og jeg skal avgårde for å skaffe varme støvler som vesla kan ha i barnehagen. Både Cherrox og Dock Boots er billige nå, men jeg aner ikke hvilken type jeg skal kjøpe?

Det er meningen at hun skal kunne ha de i høst når det begynner å bli vått, og litt ut mot vinteren. Bor på vestlandet, så det blir ganske så vått.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Definitivt dock boots. De sitter bedre på foten og de er ikke livsfarlig glatte, slik cherrox er. Jeg var en tviler i fjor, men etter å ha prøvd de på 2 aktive gutter på 9 og 11 er jeg frelst.

Aldri mer glatte cherrox i detta huset.

• Liker 1
Skrevet

Det kommer litt ann på alderen til barna, synes jeg. Jeg har en 3-åring, og jeg synes at vanlige Cherrox og Dock Boots er veldig tunge. I fjor brukte vi derfor Viking Thermo-støvler. De ser ut som Cherrox, men er ikke så glatte og er mye lettere, fås kjøpt på bla Skoringen.

I år er hun jo et år eldre og dertil sterkere/mer bevegelig, og da skal vi vurdere Dock Boots igjen. Vanlige billig-cherrox ville jeg ikke kjøpt. Mener Viking Thermo koster omkring 300 kr.

Må legge til at det også kommer veldig ann på hvor du bor! Slike sko skal jo kun brukes i plussgrader og slapsevær, og hvis du bor et sted hvor det er hverdagen nesten hele vinteren, bør du legge mer penger i skoene siden barnet skal bruke skoene oftere. Dersom det derimot stort sett er kaldere enn 0 vil vinterskoene bli brukt mest, og da er det viktigere at de er av god kvalitet.

Skrevet

Ville valgt Dockboots. Uten tvil.

Skrevet

Dock Boots er jo vinterstøvler som skal holde ned mot 40 minus, så vil ikke barna bli fryktelig varme og svette på beina i Dock Boots på høst og i mildt vinterklima?

Skrevet

Dock Boots er jo vinterstøvler som skal holde ned mot 40 minus, så vil ikke barna bli fryktelig varme og svette på beina i Dock Boots på høst og i mildt vinterklima?

Dockboots er en HELÅRSSTØVEL, som kan brukes både istedenfor Cherrox OG istedenfor gummistøvler. Forskjellen på Dockboots og Cherrox/Støvler er at de puster, så de blir ikke like tette og klamme som cherrox.

Og, joda de blir svette på bena når de må gå i støvler og dockboots på sommeren i 20 varmegrader. (Fordi det regner.) Men det hadde de jo blitt uansett sko. Dockboots har vel en komforttemperatur som ligger mellom +10 og -20 grader. (Altså utetemperatur.) Men det er jo ikke så aktuelt å bruke det når det er kaldere enn -5. For da er det ikke vått.

Du blander ikke med noe annet da? (Sorel-sko eller noe... )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...