Gå til innhold

Sexpartnere

Fremhevede innlegg

Skrevet

Etter å ha lest en del her inne så syns jeg nesten det virker som at nesten ingen vet hvor mange sexpartnere kjæresten/samboeren/ektefellen har.

Noen vil selvfølgelig ikke vite, og det er jo greit.

I vårt forhold så har vi full kontroll på hvem vi har hatt før det ble oss to. Ikke bare antall, men vi vet både navn og alder og anledning for de forskjellige partnerne.

Nå må det jo nevnes at vi var gode venner i mange år før vi ble kjærester, så det har jo vært uungåelig å ikke vite det om hverandre.

Så for meg føles det helt normalt å vite. Jeg syns faktisk det er ganske greit å ha såpass oversikt,og det gjør mannen også.

(nå høres jeg ut som en kontrollfreak, og det er jeg ikke altså :fnise: )

Er det noen andre som også har det sånn med partneren sin, eller er det bare vi som er unntaket?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns ordet kontrollfreak passet fint på det der. At noen skal vite eksakt navn og nummer på mine kjærester når jeg skal i et nytt forhold er bare ikke aktuelt. Fortid er fortid og den har ingenting i nåtiden å gjøre.

• Liker 2
Gjest Raindrops
Skrevet

Det er jo greit nok hvis man tidligere har vært den typen venner som snakker om slike ting og deler denne informasjonen. Men jeg kommer aldri til å spørre ut en date eller kjæreste om navn, alder osv til hans tidligere sexpartnere, og hadde kjæresten min gjort det hadde jeg blitt sint.

• Liker 1
Skrevet

Ja, man ønsker jo bare å bli kjent med hverandre.

Skrevet

Jeg for min del spør ikke hvor mange min partner har hatt sex med. Jeg føler jeg kommer til å dømme han utifra antall, og jeg ønsker ikke å dømme han for hans fortid. Det er jo nå som teller, oss som teller. Eneste jeg bryr meg om er at tallet ikke stiger mens han er sammen med meg.

Skrevet

Jeg og eksen visste om hverandres antall og et par navn fordi vi visste hva hverandres ekser het. Fordi noen fortalte meg hvor mange han hadde hatt seg med (det var ikke noe jeg ba om å høre men), ville han absolutt vite mitt antall.

Jeg og nåværende vet ikke. Tror han har hatt en god del sexpartnere, jeg bare håper det ikke er noen jeg "kjenner". (Jeg flyttet fra bygda mi for snart 10år siden, mens han har bodd der hele tiden. Snart flytter jeg tilbake dit og håper at mine gamle bekjente ikke er blant de som pulte han før vi ble sammen) Ellers bryr jeg meg ikke... Han bryr seg ikke om hvor mange jeg har hatt heller.

Skrevet

Vi vet også alt om hverandre, ser ikke problemet med det.

Ingen av oss er sjalu i de hele tatt, og vi er veldig trygge på hverandre.

Det blir litt for dumt å holde sånne ting hemmelig for hverandre, eller lage bråk fordi kjæresten har hatt sex før.. det er bare utrolig barnslig og umodent.

Skrevet

Vi vet også alt om hverandre, ser ikke problemet med det.

Ingen av oss er sjalu i de hele tatt, og vi er veldig trygge på hverandre.

Det blir litt for dumt å holde sånne ting hemmelig for hverandre, eller lage bråk fordi kjæresten har hatt sex før.. det er bare utrolig barnslig og umodent.

Å si for mye og si for lite kan jo være veldig dumt på hver sin måte. Jeg er ikke sjalu eller utrygg på kjæresten min, men føler ikke at jeg trenger å vite absolutt alt om han fordet. Hvilken nytte gjør det å vite hvem han har hatt sex med?

Skrevet

Etter å ha lest en del her inne så syns jeg nesten det virker som at nesten ingen vet hvor mange sexpartnere kjæresten/samboeren/ektefellen har.

Noen vil selvfølgelig ikke vite, og det er jo greit.

I vårt forhold så har vi full kontroll på hvem vi har hatt før det ble oss to. Ikke bare antall, men vi vet både navn og alder og anledning for de forskjellige partnerne.

Nå må det jo nevnes at vi var gode venner i mange år før vi ble kjærester, så det har jo vært uungåelig å ikke vite det om hverandre.

Så for meg føles det helt normalt å vite. Jeg syns faktisk det er ganske greit å ha såpass oversikt,og det gjør mannen også.

(nå høres jeg ut som en kontrollfreak, og det er jeg ikke altså :fnise: )

Er det noen andre som også har det sånn med partneren sin, eller er det bare vi som er unntaket?

Hvis dette forholdet hadde tatt slutt, og du hadde møtt en ny mann som du ikke kjente fra før, ville du spurt ham ut om navn og alder på tidligere partnere, og hvordan det skjedde? Greit nok at dere visste mye om hverandre fra før, men det gjør ikke de fleste.

Jeg har ikke behov for å vite alle detaljer her. Vil han fortelle så lytter jeg, men det holder egentlig å vite at han har hatt forhold før meg. Mannen er forresten enda mindre interessert i min fortid.

Skrevet

Forstår deg godt, jeg. Jeg veit godt hvem kjæresten har hatt sex med, og han veit hvem jeg har hatt sex med! :) Synes dette er veldig greit. Hadde nok blitt gal av nysgjerrighet om jeg ikke visste det..

Skrevet

Å si for mye og si for lite kan jo være veldig dumt på hver sin måte. Jeg er ikke sjalu eller utrygg på kjæresten min, men føler ikke at jeg trenger å vite absolutt alt om han fordet. Hvilken nytte gjør det å vite hvem han har hatt sex med?

Selv om du synes det er dumt, så fungerer det veldig bra for oss.

Jo mer jeg vet, jo mindre nysgjerrig er jeg.

Skrevet

TS her.

Freyah: hvis vi skulle gått i fra hverandre og jeg hadde møtt en ny mann så hadde jeg nok ikke vært interessert i all info.

Jeg kunne kanskje tenkt meg å vite antall om han hadde ønsket å fortelle det, men når og hvor det skjedde hadde vært uvesentlig.

Som tidligere nevnt så vet jeg og min nåværende mann så mye om hverandre fordi vi var gode venner før.

Vi hang mye sammen, og da ble det jo naturlig at vi pratet en del om sex erfaringer og slike ting.

Han var min beste kompis fra vi var 16 til vi ble 20 og sammen.

Ellers var det interessant å se at det er flere som syns det er greit å ha litt oversikt over partnerens erfaring fra tidligere.

Skrevet

Synes dette er veldig greit. Hadde nok blitt gal av nysgjerrighet om jeg ikke visste det..

Hvorfor det egentlig? Vet du hva slags sex han hadde med dem også eller? Hvor stopper nysgjerrigheten?

Gjest Solmåne
Skrevet

Både han og jeg vet hvem og hvor mange..

Syns det var helt greit å vite, og begynte å slappe mer av etterpå. Så i VÅRT tilfelle funket det bra og virket naturlig. Men i et annet forhold er det ikke sikkert at det hadde vært lurt..

Skrevet

TS her.

Freyah: hvis vi skulle gått i fra hverandre og jeg hadde møtt en ny mann så hadde jeg nok ikke vært interessert i all info.

Jeg kunne kanskje tenkt meg å vite antall om han hadde ønsket å fortelle det, men når og hvor det skjedde hadde vært uvesentlig.

Som tidligere nevnt så vet jeg og min nåværende mann så mye om hverandre fordi vi var gode venner før.

Vi hang mye sammen, og da ble det jo naturlig at vi pratet en del om sex erfaringer og slike ting.

Han var min beste kompis fra vi var 16 til vi ble 20 og sammen.

Ellers var det interessant å se at det er flere som syns det er greit å ha litt oversikt over partnerens erfaring fra tidligere.

Da høres det ut som om vi er på linje :) Så i et annet forhold hadde det ikke vært så viktig med denne "oversikten" som du synes er så grei i ditt nåværende forhold? Hvorfor vil du da ha denne oversikten nå?

Skrevet

Jeg syns ordet kontrollfreak passet fint på det der. At noen skal vite eksakt navn og nummer på mine kjærester når jeg skal i et nytt forhold er bare ikke aktuelt. Fortid er fortid og den har ingenting i nåtiden å gjøre.

Samme sier pedofile og seriemordere. *fortid er fortid, det er i dag som teller*. Tuller ikke.....

Skrevet

TS igjen.

Jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg syns det er så kjekt å vite det nå, det har bare blitt sånn.

For oss har det føltes naturlig å snakke om det, og det har ikke blitt noe klein eller dårlig stemning når vi har diskutert det.

Hadde jeg truffet mannen min og blitt sammen med han uten at han hadde vært bestevennen min først så hadde kanskje ikke temaet vært det samme.

Det er jo ikke sånn at vi har satt oss ned å tatt en grundig prat om antall sexpartnere og hvordan det var :fnise:

Men siden vi har pratet om dem til hverandre etterhvert som vi har hatt dem så har vi jo oppdatert hverandre. (og da lå det jo ikke i kortene enda at vi skulle ende opp med hverandre)

Men som sagt, i et annet forhold er jeg klar over at det kunne føltes annerledes.

Føler at jeg formulerer meg litt dårlig her, men håper du skjønner hva jeg mener :)

Skrevet

Tror jeg skjønner hva du mener. Lurte bare, fordi du faktisk hørtes litt kontrollfreak ut i startinnlegget, men ikke virker slik likevel :fnise:

Men det forandrer også premissene for spørsmålet du stiller, synes jeg, når hovedårsaken til at dere har det nettopp slik er at dere var bestevenner før dere ble sammen. De fleste forhold har ikke det utgangspunktet, og da virker det fortsatt litt overkontrollerende å skulle vite alt dette om en ny partner.

Gjest "gjest"
Skrevet

Jeg gir fanden i folks tidligere sexpartnere.

Skrevet

Hvorfor det egentlig? Vet du hva slags sex han hadde med dem også eller? Hvor stopper nysgjerrigheten?

Nei, absolutt ikke. Men jeg er bare nysgjerrig av person, og det er han også. Vi liker å være ærlig, og var derfor åpen om dette tidlig i forholdet. Nå er ikke noen av oss av de sjalue heller, så hvem han har hatt sex med før meg driter jeg egentlig i, så fremt det ikke er snakk om flere titalls stykker.. Det var før vår tid uansett, og ikke noe jeg kan styre med eller ta meg nær av. Så hvorfor ikke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...