AnonymBruker Skrevet 23. august 2011 #1 Skrevet 23. august 2011 Vi er på husjakt og jeg ser mange fine hus på Sørumsand, men dette er et helt ukjent sted for oss (vi bor nærmere Oslo). Hvordan er det å bo der som barnefamilie? Det føles så rart å skulle bryte løs fra alt vi har kjent de siste årene. Jeg jobber ikke, og har derfor få arenaer hvor jeg kan bli kjent med folk og synes det er litt leit å skulle miste jevnlig kontakt med de småbarnsmødrene jeg kjenner og ikke minst barselgruppen til den minste. Har de barselgrupper ved helsestasjonen i Sørumsand? Vil gjerne ha alle slags erfaringer, for det virker veldig skummelt å starte fra scratch på et helt nytt sted og uten å kjenne noen.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #3 Skrevet 24. august 2011 Nå har jeg ikke bodd PÅ Sørumsand, men i nærområdet. Er riktignok noen år siden, men det har vel ikke endret seg så mye. Hva skal en si? Jeg bodde der hele oppveksten, og det var et helt greit sted det. Det er jo rimelig landlig, så en må reise et lite stykke for å få "byfølelsen". Bor nå i en by, og savner litt å bo som jeg gjorde der. Fordelene med det området er at det er kort vei til skog og mark, samt en rimelig togtur til Lillestrøm og Oslo. Det er lite nok til at du helt fint kan bli kjent med folk. Det er flere barneskoler rundt i kommunen, og ungdomskole + videregående med ulike studieretninger. Vet ikke hva som finnes for foreldre med små barn, men har venninner med barn som bor der, og jeg har ikke hørt noe negativt fra dem. Vet ikke om du blir noe klokere av dette... Alle steder har jo sine negative sider også, men jeg synes ikke det er rimelig å dra frem det, siden jeg ikke vet om det har endret seg.
Gjest boblebrus Skrevet 24. august 2011 #4 Skrevet 24. august 2011 Jeg er oppvokst i nærheten, men ikke akkurat PÅ Sørumsand jeg heller. Men jeg synes iallefall det er et koselig sted! Tror ikke det er noe problem å bli kjent med folk der. Et godt alternativ dersom man vil bo landlig til og ikke altfor langt unna Oslo. De har også barselgruppe ved helsestasjonen der. Som nevnt tidligere her, kort vei til skog og mark, flere barnehager/skoler og et lite sentrum med alt man skulle trenge av dagligvarebutikker o.l. Tror det igrunn er et veldig bra sted å bo dersom man er en barnefamilie. Har et inntrykk av at det er mange nye barnefamilier som flytter til kommunen for tiden
AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #5 Skrevet 24. august 2011 Jeg elsker Sørumsand! Bodde der før. Veldig fint miljø, veldig fint sted, det er akkurat passe nært til alt osv. Kjenner mange som jobber i Oslo og bor på Sørumsand, så det lar seg også gjøre. Synes det er fint med all denne nye tilflytningen dit for tiden, er glad for at folk får øynene opp for et fantastisk sted.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2011 #6 Skrevet 27. august 2011 Jeg vokste opp i nærheten og gikk på ungdomsskole på Sørumsand. Har flyttet derfra nå, og hver gang jeg kjører forbi tenker jeg at jeg er så glad jeg ikke bor der nå. Det har jo ingenting å by på, annet enn turer. Miljøet var også dårlig, men det var på 90-tallet, så det kan jo ha endret seg. Mye mobbing og rasisme som ikke ble tatt tak i, og sterkt samhold mellom disse som kom fra litt store gårder, de henger liksom litt etter der. Synes det er mange andre småplasser som er mye koseligere.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2011 #7 Skrevet 27. august 2011 Broren min bor i området (ikke Sørumsand), og trives godt. Han er småbarnsfar, og det er mange i samme situasjon i nabolaget. Hyggelige naboer og godt miljø, selv om det er litt ymse som kanskje kan bli mer tydelig etter hvert som barnet/a blir eldre. Barnehagen til tantebarnet mitt er helt super. Det var barselgruppe o.l da tantebarnet mitt ble født for fire år siden, i hvert fall. Ulempene slik jeg ser det er at det er langt inn til Oslo, og en blir veldig avhengig av bil til alt mulig om en ikke bor nær togstasjon eller sentrum med butikk/skole/barnehage. Også er det veldig kaldt om vinteren Jeg bor selv i en landlig kommune noen mil fra Oslo, men føler jeg er mindre "stuck" pga greit kollektivtilbud og større sentrum med alt vi trenger til daglig.
Casall Skrevet 1. oktober 2011 #8 Skrevet 1. oktober 2011 Jeg er oppvokst i nærheten og har gått på VGS der, synes det er et helt okei sted. Jeg kunne aldri trivdes i byen da. Ligger landlig til, bare en kort togtur unna Oslo.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #9 Skrevet 17. august 2015 Vi er på husjakt og jeg ser mange fine hus på Sørumsand, men dette er et helt ukjent sted for oss (vi bor nærmere Oslo). Hvordan er det å bo der som barnefamilie? Det føles så rart å skulle bryte løs fra alt vi har kjent de siste årene. Jeg jobber ikke, og har derfor få arenaer hvor jeg kan bli kjent med folk og synes det er litt leit å skulle miste jevnlig kontakt med de småbarnsmødrene jeg kjenner og ikke minst barselgruppen til den minste. Har de barselgrupper ved helsestasjonen i Sørumsand? Vil gjerne ha alle slags erfaringer, for det virker veldig skummelt å starte fra scratch på et helt nytt sted og uten å kjenne noen. Synes det er dritkjipt for å være ærlig. Veldig dårlig med fritidstilbud her. Kjedelig, lite å finne på. Heldigvis er Oslo ikke så langt unna. Anonymous poster hash: 1036f...e1a
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #10 Skrevet 18. august 2015 Synes det er dritkjipt for å være ærlig. Veldig dårlig med fritidstilbud her. Kjedelig, lite å finne på. Heldigvis er Oslo ikke så langt unna.Anonymous poster hash: 1036f...e1a Tråden er fra 2011. Tipper TS har flyttet for lengst. Er forøvrig oppvokst på Sørumsand og er veldig glad jeg har flyttet derfra nå. Anonymous poster hash: d054c...aab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå