Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann...

Vi skal bygge helt nytt og mye større kjøkken. Gøy, men samtidig veldig mange avgjørelser som skal tas.

Jeg kunne veldig godt tenkt meg en kjøkkenøy som spiseplass. Altså ikke med koking. Jeg kunne kanskje tenkt meg at denne var med låsbare hjul, slik at den lett kan flyttes.

Jeg ser mange fordeler med dette fremfor ett kjøkkenbord, bla at en pga at ei øy ofte har samme høyde som en kjøkkenbenk, kan brukes til nettopp arbeidsplass også.

Men siden vi er 6 stykker som skal spise ved denne lurer jeg på om det blir for stort?

Er det noen som har erfaringer med en slik øy? Gjerne litt større familier? Noen ulemper?

Hvis det er noen som har andre "lure" ting en bør tenke på ved nytt kjøkken, er jeg veldig takknemlig for innspill på det også :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke ha brukt kjøkkenøy til spiseplass, dersom du skal ha skuffer og hyller i den er det ikke plass til føttene noe steder så det er ikke spesielt behagelig. :sjenert:

De fleste kjøkkenøyer som blir brukt til spiseplass er vel slike som har skuffer/hyller på en side, og så god plass til beina på kun den e ene siden men da blir det litt mer "pub" stil.

Dersom du får plass ville jeg heller ha hatt en skikkelig flott kjøkkenøy med komfyr + vifte og masse skap og skuffeplass, og et kjøkkenbord til å spise på separat.

• Liker 1
Skrevet

Enig med Chelmon. Har du tenkt på hvilke kjøkkenmerke du skal ha?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...