Gjest Anonymous Skrevet 26. november 2003 #1 Skrevet 26. november 2003 Hva gjør man med en vond akilles? Det knirker liksom i senen når jeg beveger foten opp og ned og gjør vondt spes når jeg går i trapper og løper. Blir det bra av seg selv tro, bare man tar det med ro? Legen er så kjedelig å gå til...
Gjest Ethereal Skrevet 26. november 2003 #2 Skrevet 26. november 2003 Det der høres veldig ut som en slags betennelse i senen, og da er det nok bare legen som kan hjelpe deg. Det er like godt å få kurert det først som sist, for det kan fort komme tilbake. For endel år siden var jeg totalt hektet på aerobic, og hadde gjentatte beinhinnebetennelser som jeg ignorerte. Med en gang jeg følte meg litt bedre, var det på'n igjen med trening. Jeg dro til legen, fikk kjeft, og resept på Brexidol.
Tusenfryd Skrevet 26. november 2003 #3 Skrevet 26. november 2003 Oooohh... pass på akillesen din! Er det betennelse så få noe betennelsesdempende av legen og vær i ro til du får noen gode treningstips. Bor du i Oslo, kan jeg anbefale NIMI - eller en annen fysioterapeut som kan råde deg. Jeg har kjemperespekt for akilles og dessverre ingen andre råd enn å ta det forsiktig og få fagfolk til å se på det. Kjenner en med en akilles som røk en gang - pga betennelse...
Rannva Skrevet 26. november 2003 #4 Skrevet 26. november 2003 Jeg har problemer med akillisene innimellom. Kort fortalt er det (alt er ifølge legen) en produksjonsfeil, de er litt svake. Dersom jeg går mye i vintersko som presser på, blir senen oppflusset og vond. Pga dette har jeg mått juleshoppe med krykker to år. Fikk smertestillende og beskjed om å bruke lave sko..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå