Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en syklus på ca 30-31 dager (ganske greit, for da kommer den på nesten samme dato hver gang og lett å følge med på).

Mandag var det 14 dager siden første menstrasjonsdag, og eggløsning skal derfor etter mine beregninger komme tirsdag-onsdag i denne uken. I går (mandag) tok jeg eggløsningstest om morgenen, og denne var negativ. Jeg tok test i dag som var positiv. Samtidig hadde jeg i dag morres den murringen i magen som jeg bruker å ha "under" eggløsning.

Det jeg nå er redd for er at jeg allerede har hatt eggløsning i dag morres, og at den mest ideelle tiden for å bli gravid derfor er over i og med at det er best å ha hatt sex like før eggløsningen og ikke like etter. Men burde ikke eggløsningstesten vist positivt resultat i går, dersom jeg hadde eggløsning allerede i dag morres? Er det mulig at denne murringen jeg kenner i magen, kommer før selve eggløsningen og ikke like under? Om jeg hadde eggløsning i dag morres, vet jeg jo enda at det er mulig å bli gravid, men jeg har forstått at det er mer ideelt om man har sex før eggløsningen.

I og med at jeg visste at eggløsningen kom, burde jeg hatt sex i går men det gikk ikke siden mannen var vekkreist. Han kommer hjem i dag, og jeg får seg en omgang i sengen om det i dag ikke er det mest ideelle tidspunktet eller ei :fnise: , men i og med at jeg er ganske ny i dette hadde det vært greit å høre deres meninger på om jeg nå har bomma litt. Dette er første gang vi prøver aktivt, og jeg er derfor ekstra observant på kroppen mins sine murringer, for å i alle fall være bedre forberedt neste måned. Når man ikke er vant til å telle og måle er det greit å begyne med å ta lærdom et sted tenker jeg, selv om jeg nok overtenker det hele

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig sikker på at en el-test er positiv 24-48 timer før egget slipper. Med en gang egget er sluppet, vil mest sannsynlig el-testen vise negativ igjen.

Høres ut som du har el innen de nærmeste 24 timene, så bare å hoppe i høyet! Smerter kan man ha fordi egget blir "presset nedover".

Jeg er langt ifra noen ekspert, men har vært på leting etter eggløsning i ett års tid, så har plukket opp ett og annet ;)

Jeg ble gravid denne syklusen ved å ha sex annenhver dag fra første dag etter mensen og fram til positiv el-test. Ble ikke noe mer etter det fordi jeg fikk blærekatarr som gjorde drit vondt!!

Heldigvis hadde vi lagt inn nok "aksjer" :fnise:

En ting til slutt; jeg har kun erfaring med el-tester fra billigtester.no.

Lykke til!

Skrevet

Du har nok rett. Jeg får huske til neste gang at det er bedre å starte et par dager tidlig. Litt ekstra sex kan vel ikke skade uansett :gjeiper:

Problemet er nok mer det at min mann er en del ute på plattform, og da er det ikke alltid så lett å få ting til og time helt rett. Kanskje jeg må be ham sette opp arbeidsplanen sin etter min eggløsning, haha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...