Gjest Anonymous Skrevet 26. november 2003 #1 Del Skrevet 26. november 2003 Jeg har lyst på et middagsservice som ikke er altfort dyrt. Jeg har ikke råd å betale en formue for hver del. Jeg ser etter et service som er pent, har mange deler, og som d ikke er fare for at skal gå ut av produsksjon på en stund. Så jeg kan samle deler over lang tid.... Noen som har kommet over noe slikt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 26. november 2003 #2 Del Skrevet 26. november 2003 Det virker på meg som du enten må kjøpe et servise på IKEA eller tilsvarende med ferdigpakker med x antall deler hvis du vil ha noe veldi rimelig. Du får flotter serviser som ikke koster veldig mye. Hvis du skal samle på noe fra de store produsentene som Villeroy & Boch eller Porsgrund eller noe, så koster det mer penger - men da kan man kjøpe en og en del gjennom flere år. Du bør ta deg en butikkrunde, bør du. Til ulike galssmagasin, Galligani er en fin butikk, Til Bords etc - jeg vet ikke hvor du bor - men ta deg en stille og orlig runde og se hva som finnes og tenk gjennom hva du vil ha og se om du finner noe du liker til en overkommelig pris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wok Skrevet 27. november 2003 #3 Del Skrevet 27. november 2003 www.figgjo.no Vi har et servise herfra, og de er ikke av de dyreste. Enda billigere blir det hvis du har anlednig til å dra innom fabrikkutsaleget. Jeg synes det er penest med enkle, rene tallerkner, jeg tenker at maten er dekoren... men det er jo absolutt smak og behag, da :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sinicola Skrevet 27. november 2003 #4 Del Skrevet 27. november 2003 Hvis du kjøper et rimelig servise av ukjent merke bør du hvertfall kjøpe de delene du vil ha med en gang, for de har ikke suppleringsgaranti.. Velger du et servise fra en av de kjente produsentene får du vite om det et par år før det går ut!Wedgwood har noen serviser som ikke er så altfor dyre, hvor mye tenker du at det skal koste da? Dyrere servisedeler er jo også kjempefint å ønske seg til jul/bursdag :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 27. november 2003 #5 Del Skrevet 27. november 2003 Hvis du bpr i Oslo er det et "glassmagasin" som hovedsaklig selger til hoteller og restauranter helt "bortest" i Torggata (vekk fra Kirkeristen..) - som har mye pent til en billig penge.. Og det er sånt som ikke så mange har.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. november 2003 #6 Del Skrevet 27. november 2003 Jeg har hverdags frokost- og middagsservice fra Figgjo - var på fabrikkutsalget og gjorde et kjempebra kjøp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 27. november 2003 #7 Del Skrevet 27. november 2003 SERVISE, jenter.. ikke service(sørvis).. hirr.. (sorry.. måtte bare.. Klarte ikke mer) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillebi Skrevet 27. november 2003 #8 Del Skrevet 27. november 2003 Produsentene (i hvert fall de du finner på Glasmagasinet) oppgis gjerne garantert produksjonsdato - så du vet i hvor mange år framover de garanterer at det skal være mulig å bestille deler. Det kan hende en del butikker ikke vil føre serien lenger, men da går det som regel greit an å bestille delene, det tar bare litt tid... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå