Gjest Frøydis Skrevet 23. august 2011 #1 Skrevet 23. august 2011 Hei, Kjæresten min er 27 år Han har et 8 år langt forhold og 1 forhold på 1 år. Jeg er 24, har hatt sex en gang da jeg var 19. Han er den første jeg er sammen med, elsker han høyt. Men Det at han har mer erfaring gjør meg sjalu. Jeg er mer interesert i sex enn han vil utforske mer. Han er ikke så interesert så derfor må jeg ta meste av intiativet Blir sjalu over at han har gjort det mer, skulle ønske jeg hadde mer sammenligningsgrunnlag. Skal på ferie med venner, vurderer å ha en ons. Bare for å ha sett mer nakenhet og provd noen andre. Hva ville dere gjort
AnonymBruker Skrevet 23. august 2011 #3 Skrevet 23. august 2011 At du ikke har like mye seksuell erfaring som han, vil ikke rettferdiggjøre at du er utro?!! Skjønner forsåvidt at du synes det ville vært greit med mer erfaring/"prøvd flere", som du sier, men da må du heller gjøre det slutt, (tviler for at kjæresten din synes det er greit at du "prøver" andre?) 2
Gjest lol Skrevet 23. august 2011 #4 Skrevet 23. august 2011 Latterlig å hevde at du elsker vedkommende dersom du "vurderer andre" bare for å ha prøvd det. Hva tror du kommer til å skje? Hva oppnår du med å ha "prøvd noen andre"? Du vil etter all sannsynlighet få meget lite ut av det og er det alkohol inne i bildet er det stor sannsynlighet at du ikke får noe ut av det i det hele tatt. Skjerp deg og snakk med han framfor å gå bakk ryggen hans fordi du er utro. Feigt! 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2011 #5 Skrevet 23. august 2011 Du treng ikkje ha ONS for å få sett nakenheit...
AnonymBruker Skrevet 23. august 2011 #6 Skrevet 23. august 2011 Jeg ville dumpet deg om du hadde en ONS på ferie. Enten er du trofast mot han du er sammen med eller så gjør du det slutt for så å skaffe deg mer erfaring. 3
Gjest luri Skrevet 23. august 2011 #7 Skrevet 23. august 2011 Tror ikke du elsker han. Han har nok full forståelse for at du er uerfaren, om du har fortalt det. Selv om han kanskje har merket det. 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2011 #8 Skrevet 23. august 2011 Ikke at jeg tar denne tråden seriøst - men nøyaktig hva hadde du tenkt å lære av denne ONS`en? Det er greit du har lite erfaring, men man trenger ikke være erfaren for å skjønne at en ONS er totalt bortkastet tid, uansett erfaringsnivå. Uansett virker du ikke spesielt motivert for forholdet når alt du tenker på er hvor sjalu du er over hans forhold...... 1. Du lærer ingenting teknisk eller emosjonelt av ONS 2. Virker mer som om dette er et infall av "hevn" enn at du faktisk tror du skal lære noe 1
Gjest Bond Skrevet 23. august 2011 #9 Skrevet 23. august 2011 Tråden ryddet for spekulasjoner Bond, mod
Gjest bareA Skrevet 24. august 2011 #10 Skrevet 24. august 2011 Det var da svært så dømmende folk skulle være. For det første er det absolutt en mulighet for at hun elsker han, selv om hun har lyst til å utforske seksualiteten sin med andre. Det å bastant mene noe annet, trenger kun å bety at dere ikke har vært i en slik situasjon. Videre virker det som om respondantene på spørsmålet selv er så redd for utroskap at de ikke klarer å formulere et saklig svar. Det er lett å sitte på den moralske, høye hest når en aldri har turt å leve, tilgi, reflektere eller godta. TS er 24 år, og har vært sammen med sin nåværende partner siden hun var 19 år. Hun har hatt en seksualpartner tidligere. Dette er en nokså vanlig situasjon for mange unge, og en del av de har nok også tilsvarende tanker. Når man i så tidlig alder møter noen man faller for, klarer å leve med og å være trygg med, har dette både fordeler og ulemper. De positive aspektene er mange, samtidig er de negative åpenbare. Ungdomstiden er noe de fleste bruker til utforskning, romanser, sex, festing og frihet. I et seriøst, monogamt forhold blir noe av denne friheten avskjært. Det er naturlig at det da kan dannes en redsel for at en har misbrukt denne gyldne tiden, og ikke får de tilsvarende mulighetene senere i livet (særlig hvis en for alltid knytter seg til sin ungdomskjærlighet). Jeg har forståelse for at TS ønsker å eksperimentere mer og se hva livet har å by på. Det å oppleve nye mennesker, både på et seksuelt og personlig plan, er det stor verdi i. Og uansett hvor kjekk, smart og pålitelig kjæreste man har, kan monogami bli kjedelig i lengden. Derfor avtar som oftest også seksuell aktivitet i monogame forhold med tiden. Når alt dette er sagt, må hun være smertelig klar over hvilke konsekvenser utroskap kan få. Hvis planen din er å holde kjeft om eskapaden, så må du regne med en tung tid samvittighetsmessig. Du har sveket kjæresten din, du har løyet og bedratt. Er derimot planen din å være ærlig, så må du bære ansvar for den emosjonelle smerte du påfører kjæresten din, ansvar for at forholdet aldri blir helt det samme og risikoen for at samlivet vil ende. Samlet sett vil jeg på generelt grunnlag si at utroskap gjennom et enkelt ONS sjelden er verdt slike konsekvenser, og vil oppfordre deg til å revurdere tankene dine. Er flammen så sterk i deg, bør du heller være ærlig, slå opp og lev! Og er flammen uutholdelig, samtidig som du nekter å gi fra deg kjæresten, kan du trøste deg med at det tross alt er noe bedre å ha vært fysisk utro enn å ha vært emosjonelt utro. Og du er ikke den eneste. Statistikk viser at flertallet har vært utro på et eller annen plan, på et eller annet tidspunkt i livet. 1
frodo76 Skrevet 25. august 2011 #11 Skrevet 25. august 2011 Det var da svært så dømmende folk skulle være. For det første er det absolutt en mulighet for at hun elsker han, selv om hun har lyst til å utforske seksualiteten sin med andre. Det å bastant mene noe annet, trenger kun å bety at dere ikke har vært i en slik situasjon. Videre virk ................. Godt skrevet....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå