Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min samboer har nå lyst til å starte prøvingen nå. Og da lurer jeg på om jeg bør fullføre brettet med p-piller eller om jeg bare kan hoppe rett av nå? Er ca 1 uke til hvite piller så er jo ikke snakk om veldig lenge å vente.. Er egentlig bare nysgjerrig på hva som er "riktig" å gjøre :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei! allid viktig og fullføre brettet. og siden du ikke har så mange dager igjen,så er vell ikke det så nøye:)

Skrevet

Nei det er ikke noe problem eller noe som helst med å fullføre brettet! Kun nysgjerrig på hvorfor man bør/skal gjøre det :popcorn:

Gjest Spinell
Skrevet

hei! allid viktig og fullføre brettet. og siden du ikke har så mange dager igjen,så er vell ikke det så nøye:)

Dette er bare tøys og tull.

Hvis du skal bytte fra ett p-pillemerke til et annet er det et poeng å fullføre brettet, men slutte kan du gkøre når som helst.

Kilde

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk streng beskjed om at man alltid må fullføre brettet med p-piller. Vet ikke hvorfor, men det ble understreket VELDIG.

Skrevet

Jeg fikk streng beskjed om at man alltid må fullføre brettet med p-piller. Vet ikke hvorfor, men det ble understreket VELDIG.

Aldri fått beskjed om dette, og jeg har gått på åtte ulike merker og vært til flere forskjellige leger og helsesøstre.

Fra pakningsvedlegget til microgynon:

"Dersom du ønsker å slutte med Microgynon:

Du kan slutte med Microgynon når som helst. "

Yasmin:

"Dersom du avbryter behandlingen med Yasmin 28

Du kan slutte å bruke Yasmin 28 når som helst du ønsker det."

Cerazette:

"Dersom du slutter med Cerazette

Du kan slutte å ta Cerazette når du vil."

Yaz:

"Dersom du avbryter behandling med Yaz

Du kan slutte å ta Yaz når som helst."

I think I've made myself clear?

• Liker 2
Skrevet

Greia er det at om du slutter midt i et brett, så kan du få småblødninger imellom mensen. Har fått det sjøl, IKKE å anbefale!! Hadde mini-mens i over 1 mnd...

Men det er jo sjølvsagt individuelt om du får det eller ikkje.

Men sånn for sikkerhets skyld hadde eg tatt resten av pillene ;)

Skrevet

Greia er det at om du slutter midt i et brett, så kan du få småblødninger imellom mensen. Har fått det sjøl, IKKE å anbefale!! Hadde mini-mens i over 1 mnd...

Men det er jo sjølvsagt individuelt om du får det eller ikkje.

Men sånn for sikkerhets skyld hadde eg tatt resten av pillene ;)

Det kan du få uansett.

Skrevet

Glem en pille og bli gravid med en gang. Var det ikke sånn det var? :fnise:

Skrevet

Det kan skje etter man slutter fordi kroppens hormoner er helt på villspor. Blir det samme som når man starter på p-piller.

Skal man slutte for å bli prøvere kan du slutte når du vil. Jeg gjorde det, fikk pillemensen som vanlig noen dager etterpå. Og har nå hatt en skikkelig mensen etter det. (slutta i mai).

Gjest frøken am
Skrevet

Jeg sluttet midt i og en uke senere var jeg smelt på tjukka.

24 uker på vei :)

Skrevet

Takk for svar til alle sammen :goodbye:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...