Sommerbrud Skrevet 14. mai 2002 #1 Skrevet 14. mai 2002 Jeg sitter og grubler litt på dette med baby og bryllup...Vi har et nurk på ca. 11 måneder. Pga tradisjon vil min tilkommende overnatte et annet sted enn meg natta før bryllupet. Greit nok, men jeg ser da for meg en potensiell våkenatt med småen...og en sliten brud neste morgen. Har noen vært borti samme problemstilling, og hva gjorde/gjør dere? Lurer også på om poden skal være med i kirken. Vielsen vil ta nesten en time. Hva synes dere?
August Skrevet 14. mai 2002 #2 Skrevet 14. mai 2002 Vi vil også ha en på drøyt 11 måneder når vi gifter oss, nå er han flink til å sove om natta så det blir nok ikke noe problem. Jeg tenker mest på hva vi skal gjøre på formiddagen når mor er opptatt hos frisøren. Alle besteforeldre og tanter er også opptatt. Hvem skal ta vare på barna, og hvem skal kle på dem? Jeg har enda ikke kommet frem til en løsning, men det ordner seg nok. Pappaen kan nok ta vare på dem mesteparten av tiden, men han må jo også få tid til å stelle seg. Og så tar det tid og få kledd på 3 barn.12
Stinemor Skrevet 14. mai 2002 #3 Skrevet 14. mai 2002 Har faktisk ikke tenkt så langt enda, men den minste vår vil være 13 mnd når vi gifter oss. Regner med at vi kommer til å ordne med barnevakt den siste natten før bryllupet selv om vi skal tilbringe natten sammen, hjemme. Vi får se. Begge barna skal ihverfall være med under vielsen, det er naturlig for oss, de er jo en del av oss de også. Ingenting vi vil mere på en sånn dag enn å ha barna med oss.12
~~Turte~~ Skrevet 14. mai 2002 #4 Skrevet 14. mai 2002 Gjør som meg... Send barna avgårde med mannen.... Og når det gjelder det å passe på og pynte barna så tar svigermor og ham av seg minstejenta på 11 mndr sammen. Og eldstejenta blir hentet av moren min- for så å bli kjørt til frisøren.... På den måten slipper jeg alt maset... Det er da tross alt jeg som skal "ordnes" mest på... hår, sminke osv... Han trenger jo bare litt gele så er han fornøyd...1212[ Dette Innlegg er endret av: ~~Turte~~ den 2002-05-15 00:12 ]
Sommerbrud Skrevet 14. mai 2002 Forfatter #5 Skrevet 14. mai 2002 stinemor: Helt enig i at det er naturlig å ha barna med! Men- hva om de blir redde, da? Orgelbrus og høy musikk, mamma og pappa i rare klær, og ikke kan de komme opp på fanget og få trøst? Det er sånne ting jeg bekymrer meg for...12
CecilieB Skrevet 14. mai 2002 #6 Skrevet 14. mai 2002 Nå er mine snart 3 og 6 år, men jeg kan fortelle hvordan vi gjorde det likevel Fredag etter jobb kom farmor og hentet dem og tok dem med seg hjem. Ungene var hennes ansvar fram til barnevakten tok dem etter vielsen. Hun kledde dem og tok dem med til fotografen om lørdagen. Tok dem med hjem igjen etterpå og tok dem med i kirken. Barna satt også med henne da, for jeg visste at hun var den beste til å roe minsten ned hvis det var nødvendig. Og det var det: Hun begynte å hyle med en gang orgelet satte i gang, så forloveren min gikk oss i møte og tok og gav henne til farmor. Avtalen var at hvis det ble spetakkel i kirken, så skulle barnevaktene ta dem med ut. De fikk dem utenfor og vi sa så vidt hadet til dem, før de for videre og kom hjem i 20-tiden søndag kveld. 12
Gjest lilletroll Skrevet 15. mai 2002 #7 Skrevet 15. mai 2002 Vi har ordnet barnevakt til vår 10mnd gamle datter.....eneste problemet er at hun er KJEMPE mammadalt, så det blir spennende å se hvordan det går...kan til og med hende hun må være med på bryllupsnatten....men det får vi se...i utganspunktet har vi ei som er på bryllupet kun for å ta seg av henne.12
Engel Skrevet 15. mai 2002 #8 Skrevet 15. mai 2002 Lilletroll (Og dere andre for den saks skyld): Kan du ikke la denne barnevakten passe henne noen ganger før bryllupet også? Eller i hvert fall gi dem en mulighet til å bli kjent? Så ser dere hvordan det fungerer. Hvis dattra di er trygg på barnevakten så går det sikkert bra!12
Montezuma Skrevet 15. mai 2002 #9 Skrevet 15. mai 2002 Våre to brudepiker skal være hos bestefar natten før bryllupet. Om formiddagen før vielsen, overtas de av pappa'n som steller dem hjemme hos sin forlover og hans samboer. I kirken må de få lov til å rusle rundt som de vil, men de har mange kjente fang og låne. Den minste blir med i bryllupet, men drar hjem med barnevakten etter middag (evt. tidligere). Den eldste blir med så lenge hun orker. Da blir hun med en annen barnevakt hjem.12
Blomst Skrevet 15. mai 2002 #10 Skrevet 15. mai 2002 Hei ! Vi har en sønn på snart fire. Vi deler dagen opp i biter og gir familie som barnet kjenner godt annsvar for barnet de forskjellige delene av dagen. Prime time oppmerksomhet og ro er viktig en så hektisk dag for småttinger. Vi har satt av et rom i lokalet som det er leker på, der kan han roe ned innimellom slagene. Kl 21:00 vil barnevakten hente ham og ta ham med hjem. Da er han klar for sengen. Når det gjelder kirken så må jo barnet ikke være med inn. Kanskje noen i selskapet kan ta barnet med ut av kirken dersom barnet blir urolig ? Jeg syns det er viktig at vår sønn er med på denne dagen. Dog er det viktig at han får roe ned og kjøre sitt eget løp innimellom slagene. Han er jo tross alt limet i vårt forhold
snoopy Skrevet 15. mai 2002 #11 Skrevet 15. mai 2002 Knerten vår er akurat 4 når den store dagen er. Han skal være brudesvenn og få være med på festen. Har også invitert fetterene hans som er 3, 7 og 9 så de skal få sitte sammen under middagen. Tror kanskje vi skal skaffe barnevakt, men blir det vanskelig så tror jeg ikke det gjør noe. Vi skal ha festen hos mine foreldre og der er han veldig godt kjent...
hummla Skrevet 15. mai 2002 #12 Skrevet 15. mai 2002 Hei! Hei! Hvis den lille tar flaske, er det vel ikke noe problem at noen passer han/henne på natten. det er jo viktig at dere er uthvilte. Vi har en liten engel som vil være 13mnd når vi gifter oss. Vi gjør det slik at min mamma tar ham på fredagskvelden og natten, hun steller ham også til den storedagen. Slik at jeg og min kjære kan slappe av, hos våre forlovere natten før bryllupet - hver for oss... Han skal også være med i kirken og under middagen, han skal forresten ha sjakett i anledning dagen. Snusk! Håper dette var til litt hjelp. Klem
hummla Skrevet 15. mai 2002 #13 Skrevet 15. mai 2002 Hei! Hei! Hvis den lille tar flaske, er det vel ikke noe problem at noen passer han/henne på natten. det er jo viktig at dere er uthvilte. Vi har en liten engel som vil være 13mnd når vi gifter oss. Vi gjør det slik at min mamma tar ham på fredagskvelden og natten, hun steller ham også til den storedagen. Slik at jeg og min kjære kan slappe av, hos våre forlovere natten før bryllupet - hver for oss... Han skal også være med i kirken og under middagen, han skal forresten ha sjakett i anledning dagen. Snusk! Håper dette var til litt hjelp. Klem
Gjest lilletroll Skrevet 16. mai 2002 #14 Skrevet 16. mai 2002 ENGEL: Jo, vi har tenkt det....må jo håpe at det går bra:) (men til tider er min datter så mammadaltete at ikke en gang pappa er bra nok, så da kan dere tenke dere....)12
snoopy Skrevet 16. mai 2002 #15 Skrevet 16. mai 2002 Kjære Lilletroll! Visst din datter til tider er så mammadalt at ikke engang pappa er bra nok, da tror jeg det er på tide atdu bruker barnevakt litt oftere!!!!!!!!! det er en stund til 29. juni, så da kan du jo øve deg i mens. Som oftest gråter barn i den alderen en del når mor reiser (helt normalt), men det er ikke dermed sagt at barnet må være med mor konstant!!! Ta det med ro, det ordner seg helt sikkert innen den dagen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå