Gå til innhold

Syns du cover er dyrt på utesteder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i byen koster det 150,- de fleste steder, bare å komme inn på utestedet (cover charge). Mindre barer og 18-årssteder er gratis/billigere, men nattklubber koster såpass.

Syns dere det er dyrt? Hva betaler dere i cover, og hvor går grensen?

Har heldigvis bransjekortet selv, tviler faktisk på at jeg hadde gidder betale 150,- hver gang jeg skulle inn et sted. Og ofte er man innom flere steder på en kveld...

Tipper dette varierer litt rundt om i landet, interessant å høre om hvordan det er på ditt sted og hva du synes er passe pris for inngang :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å fysj, det var dyrt! Her omkring ligger coverchargen på rundt 50-lappen. Helt greit, eller tydeligvis superbillig :)

• Liker 1
Skrevet

veldig sjeldent jeg gidder betale cover.. da tar jeg heller turen til puben som alltid er gratis:)

• Liker 3
Skrevet

Å fysj, det var dyrt! Her omkring ligger coverchargen på rundt 50-lappen. Helt greit, eller tydeligvis superbillig :)

Oi, billig! På nattklubber også?

Skal man være ute lengre enn halv 2 her, må man på nattklubber og det koster:/

Der jeg jobber har vi student-fri-inngang fram til midnatt, men de færreste kommer så tidlig.

Skrevet

Jeg pleier aldri å gå på nattklubber, men de barene det er mest liv på her koster 50,-. Nattklubb er sikkert litt dyrere.

Skrevet

De stedene jeg snakket om til rundt 50-lappen er alle åpne til 3-halv 4. Visste ikke at det fantes nattklubber i Norge, synes alt stenger for tidlig. Skulle vært som i Tyskland :)

Skrevet

Her i byen koster det 150,- de fleste steder, bare å komme inn på utestedet (cover charge). Mindre barer og 18-årssteder er gratis/billigere, men nattklubber koster såpass.

Syns dere det er dyrt? Hva betaler dere i cover, og hvor går grensen?

Har heldigvis bransjekortet selv, tviler faktisk på at jeg hadde gidder betale 150,- hver gang jeg skulle inn et sted. Og ofte er man innom flere steder på en kveld...

Tipper dette varierer litt rundt om i landet, interessant å høre om hvordan det er på ditt sted og hva du synes er passe pris for inngang :)

Hvilken by er dette?

Syns det var dyrt ja. Maks 100 cc syns jeg er greit.

Skrevet

Hvilken by er dette?

Syns det var dyrt ja. Maks 100 cc syns jeg er greit.

Stavanger.

Før kostet det 100,- de fleste stedene, men så steg de mest populære til 150,- og de andre følger etter i raskt tempo.

De vet jo at fulle folk betaler det det koster... Kunne sikkert kostet 500,- også, og mange folk hadde festet som før :fnise:

Skrevet

Her i området er det få attenårssteder, og alle har cover. Siden vi kun har to steder å velge mellom (i halve fylket omtrent) kan de ha høye inngangspriser, fordi de som vil ut ikke har noe annet valg. Koster som regel 100-150-200 kroner. Glad jeg er over 20.

Skrevet

Vet ikke helt hva CC ligger på her i byen (Trondheim), men på de utestedene jeg frekventerer er den på 50,-. Jeg kjenner en del vakter, så pleier ikke betale i det hele tatt.

Skrevet

For meg går grensen ved 100 kroner.

60-80 kroner er helt ok, men 120-150 kroner er for mye. Utestedene tar seg jo allerede fryktelig godt betalt for drikkevarene, så i mine øyne burde det holde.

Skrevet (endret)

her i byen ligger de fleste utesteder med 20 årsgrense på gratis til 100 i cc (husker ikke helt på alle, for jeg kjenner vakter på så og si alle utestedene her).

Jeg jobber selv i en ansvarlig/lederstilling, og innenfor et annet yrke innen utebransjen på et 18 års sted, og jeg skjønner godt hvorfor det er 150 kr i inngang når jeg ser de tallene på inntjening!

Utrolig mange 18åringer drikker seg til litt under grensa før de drar ut, drar ikke ut før i 12/ halv ett, og tar kanskje to pils (som vi da kanskje har 20 kr inntjening pr øl på, siden det blir kjørt lave priser på drikke), danser, så drar de videre. Om vi da har 300 gjester som hver kjøper 2 øl, så er det knapt nok noe få lapper igjen over det det koster å lønne de på jobb.. Også skal det betales husleie (som ofte er veldig dyr for et utested/restaurant), strøm, innkjøp osv osv. i tillegg skal eierne gjerne sitte igjen med litt inntjening.

Men så er jo ikke en 18 års plass en gullgruve heller, er derfor mange velger å legge ned før det ender i søppla, fordi en rett og slett tjener svært lite på det, eller til og med går i minus (sett bortifra de meget populære stedene som har vært oppe i mange, mange år).

Endret av Namine
Skrevet

Jeg er ikke den som er mest ut på byen, men her finnes det bare CC på 18årssteder, da rundt 100-150 kr. Jeg skjønner de godt, da de som gidder å feste på 18årssteder som oftest aldri legger noe særlig penger igjen i baren.

Gjest Badabing
Skrevet (endret)

Har ikke betalt for å komme inn noe sted på mange år, det er helt uaktuelt. De bra stedene i mine øyne koster som regel ikke noe heller.

Edit: I Oslo.

Endret av Badabing
  • Liker 4
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

På vårt eneste ene utested hvor det i tillegg er 18års grense så er coveren 180.

Skrevet

På vårt eneste ene utested hvor det i tillegg er 18års grense så er coveren 180.

Hva? Hvis jeg skulle betalt nesten 200 kroner bare for å være i et lokale så kunne jeg like godt gått på en konsert. Jeg går sjelden ut på byen, men om jeg gjør det så går jeg på steder uten CC. Drikke koster såpass mye i seg selv at jeg ikke betaler ekstra bare for å komme innenfor døren. Da går jeg som sagt heller på en konsert og koser meg med god musikk. Her koster cover mellom 50 og 80 tror jeg.

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Hva? Hvis jeg skulle betalt nesten 200 kroner bare for å være i et lokale så kunne jeg like godt gått på en konsert. Jeg går sjelden ut på byen, men om jeg gjør det så går jeg på steder uten CC. Drikke koster såpass mye i seg selv at jeg ikke betaler ekstra bare for å komme innenfor døren. Da går jeg som sagt heller på en konsert og koser meg med god musikk. Her koster cover mellom 50 og 80 tror jeg.

Det er det eneste stedet vi har konserter også, og musikk. Så vil vi ha øl og musikk så har vi ikke noe valg med mindre vi vil være hjemme :fnise:

Gjest Uglefot
Skrevet

Jeg går sjeldent ut nettopp pågrunn av cover. Synes det er en toskete greie. Å betale for garderobe om man vil henge fra seg veske og slikt- greit nok. Men påtvunget avgift for å komme inn på en utested-helt bak mål.

• Liker 2
Skrevet

Betaler ikke med mindre det er underholdning der den kvelden, f.eks konsert/komikere/spesiell DJ etc. Nok av gode plasser som ikke tar inngangspenger å velge i!

• Liker 2
Skrevet

Kan ikke huske jeg har betalt for å komme inn noen steder i Skien på mange år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...