Gjest Chevy Skrevet 22. august 2011 #1 Skrevet 22. august 2011 jeg og sambo har begynt og trene sammen, noe som viser seg og være svært bra! vi orker begge mer og motiverer hverandre. men, ingen av oss vet egentlig hvordan vi bør trene på best mulig måte, for og få best utbytte av treningen. nå gjør vi sånn: dag 1, ellipse eller tredemølle, derretter trening av rygg og mage dag 2, samme kondisjon, lår, rumpe, legger og andre bein apparater dag 3, samme kondisjon, armer,skuldre,bryst,øvre rygg.. vi trener annenhver dag... bør vi blande øvelsene og ta hele kroppen hver gang eller kan vi fordele det slik som dette?? kjæresten er ikke overvektig, han vil bare få definerte muskler. jeg skal derimot ned 60 kg, og har allerede lagt om kostholdet drastisk. takker for alle svar:)
Envy Skrevet 22. august 2011 #2 Skrevet 22. august 2011 Det virker som dere trener på treningssenter, kan dere ikke få hjelp av en av veilederne der?
Gjest Chevy Skrevet 22. august 2011 #3 Skrevet 22. august 2011 Det virker som dere trener på treningssenter, kan dere ikke få hjelp av en av veilederne der? vi går på et veldig billig senter, som ikke er bemannet. man bare drar kortet sitt så åpnes døren. thats it, et rom med apparater og litt cardio apparater. jeg har ikke råd til noe mer enn det.
Envy Skrevet 22. august 2011 #4 Skrevet 22. august 2011 Ah, da skjønner jeg Vel, det virker ikke som noen dum start dere har der da. Litt vanskelig å si, da du ikke har skrevet noe om hvilke øvelser dere tar, men vil anbefale at dere tar med baseøvelsene knebøy, markløft og benkpress (kanskje spesielt samboeren din som vil ha definerte muskler). Husk å ta med kostholdet i samme slengen. Skal det bygges muskler trengs masse proteiner, og også karber
Gjest Chevy Skrevet 22. august 2011 #5 Skrevet 22. august 2011 Ah, da skjønner jeg Vel, det virker ikke som noen dum start dere har der da. Litt vanskelig å si, da du ikke har skrevet noe om hvilke øvelser dere tar, men vil anbefale at dere tar med baseøvelsene knebøy, markløft og benkpress (kanskje spesielt samboeren din som vil ha definerte muskler). Husk å ta med kostholdet i samme slengen. Skal det bygges muskler trengs masse proteiner, og også karber tar knebøy og benkpress ja. markløft, hvilken er det? jeg er begynt på lavkarbo, siden jeg var iferd med og bli insulinresistent. det har gjort blodsukkeret mitt mer stabilt, og gitt meg mer energi. dessuten har jeg gått ned 11 kg, så jeg fortsetter nok med den kosten. takker veldig mye for svar!!
en kompis Skrevet 23. august 2011 #6 Skrevet 23. august 2011 If it aint broke, dont fix it;) Dere kan godt kjøre på med dette noen mnd. Så bytter dere program (dette har med periodisering og variasjon og gjøre). Ved trening 3 ganger i uken så skal det ikke være noe problem å trene hele kroppen. Viktige er å ikke tenke for avansert i begynnelsen. Markløft og knebøy krever gode teknikker. Finnes mye bra på youtube. søk på squat og deadlift. Gode teknikker i knebøy krever at du er mobil i øvre del av rygg, hofte og ankler. Så her kan alternativene være frontbøy, og en-fots knebøy med manualer. I tillegg har du utfall, fremover og sideveis som for veldig mange er en hel treningsøkt bare det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå