Gå til innhold

Beste og værste stedet i Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvilke steder i Oslo som er mest belastet med kriminalitet, vold og dop osv.

Og hvilke steder som er de beste?

Jeg har nettopp begynt å studere, skal jobbe ved siden av, men har ikke råd til å bo på beste vestkant.

Likevel vil jeg føle meg trygg i område, er fra ett lite sted så dette blir nok nytt uansett da.

Vil heller ikke veldig langt ut av byen. 15 tid max.

Takker for innspill :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på hvilke steder i Oslo som er mest belastet med kriminalitet, vold og dop osv.

Og hvilke steder som er de beste?

Jeg har nettopp begynt å studere, skal jobbe ved siden av, men har ikke råd til å bo på beste vestkant.

Likevel vil jeg føle meg trygg i område, er fra ett lite sted så dette blir nok nytt uansett da.

Vil heller ikke veldig langt ut av byen. 15 tid max.

Takker for innspill :)

grønland, tøyen, akersgata er vel ikke det jeg hadde valgt ihvertfall. ellers er det utrolig mange fine steder i oslo

Skrevet

Men jeg har dett inntrykk av at det blir mer og mer dritt rundt omkring, og mindre av de bra stedene :S?

Skrevet

Hvor skal du studere?

Nordberg, Sogn, Grefsen, Ullevål Hageby, Blindern, Vindern er trygge og ordentlige områder. Skal du leie privat? Hybel eller leilighet? Er du Sio-student finnes det massevis av muligheter, f.eks. Vestgrensa, Pilestredet park, Kringsjå/Fjellbirkeland, Sogn, Bjølsen.

Hva mener du med ut av byen? Nordberg/Sognsvann er 12 min fra Majorstua med banen, 8 min fra Blindern campus. Lillestrøm er 12 min fra Oslo S med NSB lokaltog, men du må beregne overgang pluss 8 min bane til Blindern Campus (ev. 16 min trikk), totalt ca. 25 min.

Majorstua/Uranienborg er trygt og supersentralt. Bislet og Bjølsen (37-bussen hele døgnet) er også veldig sentralt og ganske trygt.

Skrevet

Jeg har bodd på Grønnland, og jeg følte meg trygg der. Du bo bor veldig sentralt, både med tanke på sentrum og kollektivtransport. Hvis du er drita full, alene, i Oslo kl 4 på natten, så er du ikke trygg noe sted.

• Liker 3
Skrevet

Takk for svar :) Studerer på Niss.

Jeg har sett litt på både bislett, st. haugen, ila, sagene, bjølsen og torshov.

Liker de stedene gått, men er som sagt ikke kjent, så vet ikke hva jeg får hvor for å si det sånn.

Når jeg tenekr å være trygg så mener jeg å kunne ta en sen trikk hjem fra en venninde å gå hjem fra trikkeholdeplassen uten å bli ranet eller hva verre er.

Vet at man ikke kan være 100% noe sted, men vil være så trygg som mulig :)

Akuratt nå er det torshov, bjølsen og sagene som frister mest.

Skrevet

Jeg ville ikke bodd på Grünerløkka. Bruene og området på nedre løkka er ikke tryggt. En utfordring du bør hoppe over om du vil.

Skrevet

Jeg har bodd på Grønland i 6 år og følt meg trygg hele tiden. Det fine er at så lenge du går i de store gatene er du aldri alene, det er alltid folk ute. Dessuten er det sentralt i forhold til t-bane og tog, noe som er greit for studenter.

Skrevet

Jeg ville ikke bodd på Grünerløkka. Bruene og området på nedre løkka er ikke tryggt. En utfordring du bør hoppe over om du vil.

Enig i denne. Hvis du er ny i byen og litt usikker så er nok ikke dette stedet. Mye trange mørke gater og mye rart rundt omkring.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Anbefaler absolutt st.hanshaugen. trygt og godt, og kort vei til lokka :)

Ellers foler jeg meg stort sett trygg overalt i Oslo, men saa er jeg heller ikke spesielt lettskremt! ;)

• Liker 1
Skrevet

Alle områdene du har plukket ut anser jeg for å være ganske trygge områder :)

Jeg ville som flere andre styrt unna Grünerløkka, spesielt nedre del og området rundt bruene.

Jeg anser Tøyen og Grønland for å vært litt mindre trygge enn en del andre områder, men finner du noe bra der så kjør på.

Skrevet

Kampen tror jeg ikke er så fryktelig dyrt, og det er i mine øyne det koseligste området i Oslo. Det er et forholdsvis rolig sted, med mange norske familier, og likevel i gangavstand til sentrum :)

Skrevet

Selve Kampen er jo fint, men området rundt er vel ikke helt 100%?

Er ikke både bislett, sagene og torshov ganske skatchy og?

Skrevet

Selve Kampen er jo fint, men området rundt er vel ikke helt 100%?

Er ikke både bislett, sagene og torshov ganske skatchy og?

Jo, det medfører riktighet. Men TS har ikke råd til å bo på vestkanten, og så godt som alle områder i Oslo bortsett fra tjukkeste vestkanten har sketchy naboomårder.

Forøvrig lærer du deg å være "streetsmart" ganske raskt i Oslo TS. Jeg for min del har ei bestevenninne på Anker, og har ikke tall på hvor mange ganger jeg har gått full hjem til henne fra byen. Aldri skjedd meg noe, for jeg svarer ikke de ekle typene som prøver å oppnå kontakt. Jeg går på andre siden av gaten når jeg ser ansamlinger av "skumlinger" og jeg holder meg i opplyste gater hvor det er folk. Da går det som regel bra :)

Skrevet

Studerer på NISS: Jeg ville valgt Grønland som bosted. Bodd der selv i flere år, og har aldri følt meg utrygg der. Det er også kort avstand til skolen din.

Skrevet

Takk alle sammen. Ja jeg er nok litt ekstra engstelig av meg, så vet ikke om jeg har lyst til å bo helt i sentrums kjernen grunnerløkka osv.. men hvordan er torshov og sagene?

Skrevet

Takk alle sammen. Ja jeg er nok litt ekstra engstelig av meg, så vet ikke om jeg har lyst til å bo helt i sentrums kjernen grunnerløkka osv.. men hvordan er torshov og sagene?

Torsov/ sagene/ bislett/ st hanshaugen: Anser alle disse stedene som trygge, har selv bodd på bislett, alltid følt meg trygg. Lite innvandrerere, lite gjenger.

Skrevet

Torsov/ sagene/ bislett/ st hanshaugen: Anser alle disse stedene som trygge, har selv bodd på bislett, alltid følt meg trygg. Lite innvandrerere, lite gjenger.

Trodde disse stedene hadde blitt værre etterhvert jeg? Mye dopsalg osv? elelr?

Skrevet

Jeg bo på St.hanshauge og jeg trives veldig godt her. Men det er ett populært område, særlig for unge mennekser, så det er ikke så lett å finne noe alltid.

Skrevet

Jeg tror at de fleste som aldri har vært i Oslo, eller bare har vært der på besøk få ganger, føler at Oslo er et stort og skummelt sted.

Egentlig er det ikke det. Det er ikke værre enn andre byer, og det er en mye tryggere by enn de andre storbyene i verden.

Sånn sett er Oslo en liten, trygg by tatt i betrakning av resten av verden ... :)

Trygge og fine områder - det er det mange av. Du må bare bli litt kjent i Oslo først.

Det lureste er å leie en hybel eller bo i et kollektiv og bli kjent i Oslo, så vil du finne ut hvor du vil bosette deg.

Jeg bor i Holmenkollen (vestre aker bydel), og her er det ganske fint og trygt. Pleier å ta siste t-bane hjem som går kvart over midnatt i helgene, og det er mange mennesker så det er trygt. Ellers går det nattbuss opp hit om man ikke rekker siste buss.

Har også bodd i Ullern bydel, der er det mange fine steder også. Jeg føler vel at de fleste stedene nord og vest i oslo er ganske trygt og bra?

Så har vi nordstrand da, det ligger sør i oslo. Har ikke bodd der, men det er det veldig bra sted å bo om man tenker på status. Fin utsikt på de rette stedene.

For mange år siden bodde jeg på Høybråten, ligger i Stovner bydel på nordøst-kanten av Oslo. Det ble ansett som et fint sted, mange hus og rekkehus i et koslig område ved gamle stovner, men vet ikke hvordan det er der nå?

Jeg tror at de fleste steden er trygge på dag og tidlig kvelden, men om du tenker på å dra hjem sent på kvelden eller rundt middnatt, så ville jeg tenkt meg om før jeg valgte et sted å bo.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...