mee mee Skrevet 22. august 2011 #1 Skrevet 22. august 2011 Flyttet fra min gamle leilighet 1. juni, altså snart 3 mnd siden. Utleier av leilighet har kommet med krav til meg, som han mener skal trekkes av depositumet. Kravene er hårreisende, og har foreldre som kan bekrefte at dette er bare tull. Sjekket litt på nettet i forhold til hvilke rettigheter jeg har, men blir ikke helt klok på dette. I følge husleietvistutvalget, vil saken min bli avvist, fordi det er utleier som har krav mot meg, og da er det han som må levere inn tvisteklage. Men han vil bare ha pengene sine, og vil ikke gå retten sin gang. Jeg vil også ha pengene mine tilbake, men kan gjerne gå rettens vei. Blir ikke klok på dette! Det må da finnes noen rettigheter, der jeg kan få depositumet mitt tilbakebetalt. Hvis ikke vil vi jo aldri bli enige om dette. Er det noen som kan litt mer om dette, og kan gi meg tips og råd?
AnonymBruker Skrevet 22. august 2011 #2 Skrevet 22. august 2011 Men du har vel pengene på en depisitumskonto? For han har jo ikke tillgang til de da isåfall..
AnonymBruker Skrevet 22. august 2011 #3 Skrevet 22. august 2011 Henger meg på svaret til AB. Dumt om du ikke har pengene på debositumskonto. Da kan du anse pengene som tapt. Har du pengene på konto så kan ikke han ta de ut uten at dere begge møter for å skrive under.
mee mee Skrevet 22. august 2011 Forfatter #4 Skrevet 22. august 2011 Pengene står såklart på en depositumskonto. Vi blir bare aldri enige om kavet han stiller.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2011 #5 Skrevet 22. august 2011 Hmm. Jeg mener å tro at banken skal kunne hjelpe med dette..
AnonymBruker Skrevet 22. august 2011 #6 Skrevet 22. august 2011 Pengene står såklart på en depositumskonto. Vi blir bare aldri enige om kavet han stiller. Da må han kreve pengene fra banken, så må banken gi deg beskjed om kravet og din frist for å klage på kravet. Så lenge du klager innen fristen kan han ikke ta ut noen penger. Hvis dere ikke blir enige er det vel forliksrådet som er neste steg.
Kamikatze Skrevet 22. august 2011 #7 Skrevet 22. august 2011 Jeg mener å ha hørt at kontohaver må vise bekreftelse på oppsigelse, så har husverten en tidsfrist for å melde krav via namsmyndighet. Hvis ikke skal depositumet utbetales eier. Er ikke helt sikker, så det bør nok sjekkes.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2011 #8 Skrevet 24. august 2011 Gå til banken der du har depositummet. Ta med leiekontrakten og kopi av oppsigelsen din. etter 3 mnd kan du ta ut pengene dersom ikke huseier har vært i banken og krevd dem. Det skulle du da ha fått brev om. Om huseier har gjort et krav i pengene på kontoen, vil banken gi beskjed om videre gang i dette. Men siden du ikke har hørt noe fra banken tviler jeg på at han har gjort det.
altflyter Skrevet 24. august 2011 #9 Skrevet 24. august 2011 Hva er det dere ikke blir enige om da? Gå til banken og forklar situasjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå