Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk skjema for skolemelk i dag, og her koster melk til lunsjen 775 kr.

Prisen syns jeg er helt ok, det blir såvidt over 4 kroner kartongen (190 skoledager, og 2,5 dl kartonger).

Her får de kun lettmelk, og jeg savner at vi kan velge mellom skummet, lett, ekstra lett og helmelk.

Jeg står gjerne over de sjokolade og andre smakstilsatte melkene.

Hva betaler dere, og kan dere velge hva de skal ha?

Skrevet

Her går det kun i lettmelk på barneskolen. De har ikke mulighet til å velge melk med smakstilsetning, og det synes jeg er helt fornuftig og i orden. Pris vet jeg dessverre ikke.

Skrevet

780,- for lettmelk og ekstra lett.

En del over 1000,- for laktoseredusert. Husker ikke prisen siden det ikke er aktuelt for oss.

Skrevet

det er en ganske bra pris, vi måtte betale 450kr pert halvår, altså 900kr for et heilt skoleår på 190 dager, vi fikk velge mellom lettmelt, kakaomelk og eplejuice, men vi valgte lettmelk begge halvårene :)

Skrevet

Jeg synes det er bra at de bare får lettmelk, det er det sunneste for barn. H-melk er det ingen grunn til at de skal drikke, det er for fett, skummeltmelk kan umulig inneholde like mye av de bra tingene i melk, siden den er såpass mye tynnere.

Skrevet

Vi fikk valget mellom lettmelk, ekstra lettmelk, kakaomelk eller økologisk melk med bringebær.

Lett melken og ekstra lettmelken kosta vel 700 og noe i året mens kakaomelken kosta 900 og noe og den økologiske kosta 1100 og noe.

Skrevet

Jeg synes det er bra at de bare får lettmelk, det er det sunneste for barn. H-melk er det ingen grunn til at de skal drikke, det er for fett, skummeltmelk kan umulig inneholde like mye av de bra tingene i melk, siden den er såpass mye tynnere.

Jeg ville gjerne valgt H-melk til guttungen, det er det han drikker hjemme.

Han trenger det fettet han kan få.

Og skummet melk inneholder akkurat like mye mineraler og vitaminer som lett og helmelk, det er kun fettet det er kuttet ned på.

• Liker 2
Skrevet

Her var valget lettmelk, lettmelk med kakaosmak eller eplejuice.

Jenta får lettmelk, koster litt over 700 for begge skolehalvårene.

Skrevet

Det må da være mye bedre for barna å drikke vann???

Melk er uansett bare tull for oss mennesker. Det er kalven som skal ha melken. Ja, kalsium får man masse av gjennom grønne grønsaker og nøtter bl.a.

• Liker 2
Skrevet

Melk er uansett bare tull for oss mennesker. Det er kalven som skal ha melken. Ja, kalsium får man masse av gjennom grønne grønsaker og nøtter bl.a.

Enig i at man kan få kalsium via andre kilder, men det finnes jo andre næringsstoffer i melk også. Jeg ser ikke noe galt i å bruke melken som en del av et måltid så lenge man tåler den.

• Liker 3
Skrevet

Her står valget mellom

- lettmelk

- appelsinjuice

- sjokolademelk

I fjor fikk jeg ungene til å velge lettmelk, men etter mye masing og gnåling om juice eller sjokolademelk gir jeg i år opp og lar dem få juice til kr 7,90 pr stk. Jeg syns det er svinpris.

Skrevet

her kan foreldrene velge hva barna vil ha på skolemelk.no registrerer ungene der og valgene er:yougurt,apelsinjuce,eplejuice,lett melk,h-melk.og ekstra lett melk.

Skrevet

Sjokoladenmelk og juice?? Det syns jeg er tullete!! Melk eller vann, det syns jeg bør være valget!!

Her betaler vi 770 (eller noe, inkl e-faktura) og det er mye penger på en gang sånn rett i skolestart. Men mitt barn skal ha melk så lenge det går!!

Skrevet

Her og hadde minstejenta lyst på juice eller sjokolademelk, men hun måtte pent ta lettmelk. Størstejenta er ungdomskoleelev, og der er det ikke "kult" å ha melk, så hun har med vannflaske.

Minstejenta har og med ei flaske som hun fyller opp med vann fra vannautomaten og drikker når hun er tørst i friminuttene.

Skrevet

Er enig i det du sier, melk er for babyer. MEN det er ikke alltid slik det fungerer. Min mor kokte grønnsaker som hennes mor og hennes mor gjorde, alså helt gjennomkokte. Jeg spiste ikke grønnsaker for jeg var voksen å kokte grønnsakene selv. Nøtter var noe vi kun hadde til jul, så i mitt og sikkert mange andres tilfelle, så var melk nødvendig i vår oppvekst.

Annonse
Skrevet

Melk er og blir genialt:) hadde drukke mye mere av det visst magen ikke ble så rar:p slik er det med det meste, for mye av en ting er ikke så bra:-)

Skrevet

Kunne velge mellom lettmelk og ekstra lett melk. Over 700 for hele året.

Valgte ekstra lett melk. Det går det mest i her.

Skrevet

Her kan ungene velge lettmelk eller ekstra lett melk. I tillegg kan man kjøpe sjokolademelk-/youghurtklipp utenom. Ti klipp koster 50 kr. Melkeprisen er den samme som de andre sier her. Men vet av erfaring at etter nyttår blir det tillegg på den prisen, den øker alltid.

Skrevet

bare for å dele litt av min erfaring.

Da jeg var yngre (er nå 28) var det ett fast klassetrinn som hadde ansvaret for skolemelken. Dette var genialt, for man lærte utrolig mye gjennom det. Kudos til skolen for det.

Det som ble gjort var at de som skulle ha melk fikk en go årspris, mens de som ville ha noe annet måtte kjøpe det dag for dag. Selvfølgelig var det mye dyrere å velge noe annet enn melk. Vi hadde altså et kjøleskap fra tine så solgte vi som hadde ansvar for skolemelk dette hver dag i matfri. Utvalget var melk (h/l) - yoghurt - musligreier - sjokomelk - juice. Tror til og med vi hadde noe rislunsj en gang i blant.

Jeg har aldri likt melk. Eneste melken jeg har likt var brystmelk, men aldri rein kumelk. Ikke klarer jeg hvit saus eller noe som er kokt på rein melk.

Jeg har aldri knekt eller brestet et bein(spilt fotball i 14 år), har helse fra en annen verden, er aldri forkjølet, men kanskje infleuensa hvert 3. år. Tror rett og slett kroppen min vet at den ikke trenger eller vil ha kumelk.

Så..... når jeg ikke drakk vann drakk jeg juice.

Denne hysterien om at man mååååå drikke melk... ja... hva skal jeg si... tror det er noe som henger igjen fra tidligere generasjoner da man var i vanskelige tider og melk ga deg mye som du trengte fordi du ikke hadde en god nok kost.

Jeg kan garantere at før dere dør så har det kommet forskning på melk som sier at vi drikker for mye av det. (det er kreftfremkallende, og vi har indirekte forgiftet barna våre i tiår, eller noe annet ekstremt)

Så står vi der og tenker... hmfr... hadde vi bare visst....

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...