Gå til innhold

Hvordan ha garanti på en jakke uten kvittering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kanskje kjøpe en pent brukt vinterjakke, den er ett år gammel. I utgangspunktet har den så vidt jeg har forstått 5 års garanti. Problemet er at selger ikke har kvittering, og jeg føler meg veldig usikker på å kjøpe en dyr jakke uten mulighet for å klage hvis den blir ødelagt.

Er det slik at hvis hun kjøpte med kort, så vil en bankutskrift være gyldig? Kan i så fall jeg be om screenshot av bankutskriften fra nettbanken hennes med akkurat dette aktuelle kjøpet, og så vil det være gyldig i butikken?

Forvirrende! Jeg vil ha jakken, men jeg vil også ha garantien på den.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil tro at screenshot er nok, ja. Det er sjelden produsentene gjør seg vanskelig i sånne saker, for tross alt vet de når den aktuelle modellen ble solgt, og dermed hvor lenge du maksimalt kan ha hatt den.

Det er heller ikke butikkene som står for erstatningen i forbindelse med garanti/reklamasjon, men produsenten, og dermed går det ikke ut over butikkens regnskap, og du skal i teorien kunne levere jakken i en hvilken som helst butikk som selger samme merke.

Skrevet

De seriøse aktørene krever ikke kvittering. Jeg har en Fjällräven jakke hvor borrelåsene er løsnet. Jeg fikk bare beskjed om å sende den inn, så skulle de fikse det. Jeg fikk den til jul,så jeg har ikke kvittering på den.

Så hvis det er et "dyrt" merke du skal kjøpe, hadde jeg først tatt kontakt med kundeservice og spurt dem om hva du skulle gjøre.

Skrevet

Takk for svar. Jakken er fra Norrøna så jeg ringte deres kundeservice, og de mente at det ikke burde være noe problem å klage på den uten kvittering. Så da ordner det seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...