Gjest Trulseline Skrevet 27. februar 2002 #1 Skrevet 27. februar 2002 Jeg og min samboer har prøvd å bli gravid i 1 1/2 år nå, uten at det lykkes. Har endelig fått legen med på å sjekke meg. Får svar på blodprøver den 18 mars. Jeg synes det er veldig lenge å vente. Hadde håpet at mensen ikke skulle komme, men den kom selvfølgelig. Til og med en dag for tidlig. Jeg håper hver mnd at den ikke kommer, og at vi endelig har klart det. Jeg håper bare at det ikke er noe galt med meg. Lykke til alle prøvere!12
@lfakrøll Skrevet 27. februar 2002 #2 Skrevet 27. februar 2002 Har holdt på et par mnd. lenger enn deg, men har ikke prøvd så hardt. Kun hatt ubeskyttet sex.....men det har ikke ført til resultater..... 12
Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2002 #3 Skrevet 27. februar 2002 Hei. Vi har prøvd like lenge som dere og det ser ikke ut til å føre noen vei. Skikkelig deprimerende.
Gjest Cleopatra Skrevet 28. februar 2002 #4 Skrevet 28. februar 2002 (endret) .... Endret 7. oktober 2006 av Cleopatra
Kame Skrevet 13. mars 2002 #5 Skrevet 13. mars 2002 Jeg slutta med pillen i November 2000, og etter ca. 10 måneder uten resultat gikk jeg til legen (løy litt om hvor lenge vi hadde prøvd, sa 1 år), hun tok en gyn. undersøkelse av meg, satte meg opp på blodprøvetaking på dag 23 i syklusen (ca 3 dager før foreventet mens), og sendte henvisning til gynekolog. Måtte vente i 3 mnd. før jeg kom til gyn. og de månedene var LANGE! Når jeg var hos henne, tok hun innvendig UL, som viste vanlige eggstokker (jeg var livredd for PCOS og eggstokker med masse innkapslede egg) og ingenting unormalt. Igjen ble jeg sent til blodprøvetaking i slutten av syklusen. Samboeren min måtte inn til sædprøve-levering, han var IKKE glad for det, men han gjorde det nå... Etter noen uker fikk vi brev hjem om at ingenting unormalt var funnet, og jeg ble som tidligere avtalt satt opp på venteliste til laproskopi (kikkhullsoperasjon hvor de sjekker eggledere). Og når jeg nettopp hadde begynt i nytt vikariat, og bryllupsplanene begynte å ta form, samt at vi nesten ikke hadde hatt sex på en måned, er jeg litt forsen og tester 2 blå! Verst mulig timing, selvsagt, men vi er jublende glade og har termin 9. november! Vil bare ønske dere lykke til - både med prøving og eventuell utredning - det er en frustrerende tid! Endret for å legge til om blodprøvene: Først sjekker de om du har hatt eggløsning i syklusen din, dersom du har hatt det, tar de etterhvert også prøver om du har normalt stoffskifte, og hormonprøver. (Det er så lenge siden jeg brukte all min tid på dette at jeg har glemt hva de tester for!)1212[ Dette Innlegg er endret av: Kame den 2002-03-13 21:50 ]
char Skrevet 14. mars 2002 #6 Skrevet 14. mars 2002 Hei alle dere som sliter! Jeg og min mann har slitt i over tre år nå, vært inn og ut av sykhuset på undersøkelser med ultralyd og blodprøver ++++. Tirsdag var jeg inne på sykhuset igjen, hvor de gikk inn gjennom navelen og hadde ett inngrep,de fant da ut at jeg hadde sammenvåksninger på eggstokkene mine og at egglederne mine var tette. Men det har de fått fikset nå... Så vi får tro at det klaffer snart, og vist ikke blir det prøverørs om ett år. Det er snart tre år siden jeg tok opp dette med min lege, så jeg skjønner dere alle veldig godt.MEN IKKE GI OPP!!! Men stå på og forlange at legene skal gjøre noe, ikke la de drøye det, for vente tidene på sykhusene er som oftest lange.. Lykke til, til dere alle sammen. KLEMZ:)
Linemor Skrevet 15. mars 2002 #7 Skrevet 15. mars 2002 Hei, jeg sluttet med p - piller for 1 og 1/2 år siden, og ingen ting har skjedd før nå. Fikk endelig en positiv test i dag. Vi har drivet og flytt den siste mnd, så jeg har ikke tenkt så mye på saken og da slo det til. Hadde egentlig ikke tenkt og teste meg, men gjorde det fordi jeg skal ha en operasjon som krever narkose, nå får jeg nok ikke gjordt det. Ønsker alle som prøver lykke til.
Gjest Anonymous Skrevet 27. mars 2002 #8 Skrevet 27. mars 2002 Det er to år siden jeg slutta med p-pillen, og er desverre ikke blitt gravid ennå. Snakka med legen min for ca 1/2 år siden, og han ville vente til vi hadde provd i to år før han tok noen prøver.... Har tatt eggløsningstest som jeg kjøpte på apoteket, og fikk de "rette strekene" der, men hvorfor blir vi ikke gravide??? Skal gifte oss i sommer, og tror vi skal vente med å bestille time til lege til etter bryllupet. Har nok å tenke på nå!
Gjest Anonymous Skrevet 30. mars 2002 #9 Skrevet 30. mars 2002 Jeg hadde en missed abortion første gang jeg ble gravid,- deprimerende affære ! (Ble da gravid ved første forsøk). Deretter ventet 2 år med "hardt arbeid" før jeg ble gravid på nytt. "Resultatet" er nå blitt fem år gammel og siden den gang har vi fått unna studier , kommet i fast arbeid og etablert oss i barnevennlig bolig. Rundt juletider kom spørsmåelet om nr.2 på dagsordenen. Vi var enige om et nytt barn ikke hastet, men med forrige "arbeidsøkt" friskt i minnet fant vi det lurt å være i forkant av panikken, eller rettere sakt; å starte i god tid ! VIPS,- nå er jeg 14 uker på vei ! Barn er ingen bestillingsvare,- det har vært mitt utgangspunkt for planleggingen .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå