Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hun klippet meg kortere enn jeg egentlig ønsket (noe jeg ikke får gjort noe med) og fargen ble mye mørkere enn hva jeg egentlig ville :sukk: duste-frisør :kjefte:

når jeg kom hjem, så jeg på hele sambo at han heller ikke likte det, og min missnøye ble ganske forsterket..

så lurer egentlig på om det finnes noen form for "angrerett" hos frisører?? evt at de farger det lysere, som jeg egentlig ville ha det, eller må jeg faktisk betale på nytt for å rette det opp??

blir deppa av å se meg i speilet, og det er utrolig kjipt, så vet ihvertfall at jeg ikke skal klippe meg hos henne igjen :snurt:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå tilbake å snakk med de, kanskje kan du endre fargen slik at du blir mer fornøyd med den, lengden kan man ikke fikse på, dessverre.

Man har til en viss grad angrerett på frisørtime også, de fleste frisører ønsker også at kundene skal komme tilbake å klage istedenfor å aldri komme tilbake, feks

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår ikke at folk ikke sier ifra der og da når de vet med en gang at resultatet ikke ble som ønsket.

• Liker 3
Skrevet

Jeg forstår ikke at folk ikke sier ifra der og da når de vet med en gang at resultatet ikke ble som ønsket.

jeg håpet det bare var sjokket som gjorde at jeg var missfornøyd, og at jeg kanskje ville syns det var litt kult alikevel når jeg ble litt vant med det, men nei..

jeg blir bare mer og mer missfornøyd, når jeg ser meg selv :sukk:

Skrevet

Det er ikke gøy når resultatet ikke blir som forventet. Jeg som frisør, setter stor pris på at mine kunder sier ifra. Uansett hvor bra farge eller kippen er, blir ikke jeg 100% fornøyd, hvis kunden ikke er det.

Ring, eller helst, møt opp hos frisøren og fortell hvordan du har det :Nikke:

Skrevet

jeg håpet det bare var sjokket som gjorde at jeg var missfornøyd, og at jeg kanskje ville syns det var litt kult alikevel når jeg ble litt vant med det, men nei..

jeg blir bare mer og mer missfornøyd, når jeg ser meg selv :sukk:

Synd, jeg håper du og frisøren kommer til en ordning slik at du blir litt mer fornøyd i allefall.

Skrevet

Man har til en viss grad angrerett på frisørtime også, de fleste frisører ønsker også at kundene skal komme tilbake å klage istedenfor å aldri komme tilbake, feks

Ønsket om at kunden skal komme tilbake, er den siste grunnen til at frisørene bør ta klager tatt i betraktning. Gjennom yrket sitt er de forpliktet til å følge bl.a. avtaleloven, som sier at brudd av avtale, også muntlig, er grunnlag for å kreve hele eller deler av beløpet tilbake.

Skrevet (endret)

Ønsket om at kunden skal komme tilbake, er den siste grunnen til at frisørene bør ta klager tatt i betraktning. Gjennom yrket sitt er de forpliktet til å følge bl.a. avtaleloven, som sier at brudd av avtale, også muntlig, er grunnlag for å kreve hele eller deler av beløpet tilbake.

Det er værre med dårlig rykte enn å betale tilbake penger! Alt dreier seg ikke om å stå på "krava", lover og paragrafer.

Det er ofte kunden som ikke helt vet, ikke kan forklare seg eller faktisk ikke har egen mening. Dette gjør jobben vanskelig, da en frisør må "gjette" seg til hva kunden ønsker. Når da kunden får tilbakemeldinger fra andre at det ikke er så fint, kommer de og vi endre. Det er da tvistene oppstår. Pga dårlig kommunikasjon mellom frisør og kunde.. Trist men sant..

Så til dere som ikke er så flinke til å forklare, TA MED BILDER, gjerne mange. Helt urolig hvor det hjelper :Nikke: Da kan frisøren si med en gang om det passer deg og din kropp, ansikt og hudfarge. Og ved, som i dette tilfellet, ser man med en gang om fargen er for mørk :Nikke:

Endret av La Papesse
Skrevet

Det er værre med dårlig rykte enn å betale tilbake penger! Alt dreier seg ikke om å stå på "krava", lover og paragrafer.

Det er ofte kunden som ikke helt vet, ikke kan forklare seg eller faktisk ikke har egen mening. Dette gjør jobben vanskelig, da en frisør må "gjette" seg til hva kunden ønsker. Når da kunden får tilbakemeldinger fra andre at det ikke er så fint, kommer de og vi endre. Det er da tvistene oppstår. Pga dårlig kommunikasjon mellom frisør og kunde.. Trist men sant..

Så til dere som ikke er så flinke til å forklare, TA MED BILDER, gjerne mange. Helt urolig hvor det hjelper :Nikke: Da kan frisøren si med en gang om det passer deg og din kropp, ansikt og hudfarge. Og ved, som i dette tilfellet, ser man med en gang om fargen er for mørk :Nikke:

jeg sa nå greit i fra om at jeg ville ha bob sveis, og liker det likt på begge sider, så begynte hun å prate om en a-symetrisk frisyre, noe jeg ikke hadde peilig på hva var, og sa jeg har hatt ca denne klippen før, og likte når det var likt på bagge sider..

hun dro håret bakover når hun klippet det, så jeg så ikke før hun gredde det nedover at det var en del kortere på ene siden enn andre...

så med fargen, ble vi enige om en mørk blond/mellombrun farge, men BITTELITT lilla sjær, og nå sitter jeg her med mørkt lilla hår, noe jeg sa klart i fra, jeg håper ikke jeg ikke ender opp med lilla hår!!!

hun virket litt som hun enten lukket øra litt for meg, og gjorde som hun selv syns var stilig, eller så hadde hun bare ikke helt peilig på hva hun dreiv med når hun blandet den fargen..

merket når jeg sto opp i dag å, at jeg er fortsatt minimalt fornøyd, så jeg kommer nok til å dra ned når sambo kommer hjem med bilen, og høre om vi ikke kan komme til en enighet..

lengden kan de ikke få gjort noe med, for jeg vil ikke at de skal klippe mer, men håper de kan farge håret litt lysere eller noe...

Skrevet

Reklamasjon kanskje, i stedet for angrerett?

Skrevet

Reklamasjon kanskje, i stedet for angrerett?

visste ikke helt hva jeg skulle kalle det, derfor jeg brukte ""

uansett skjønte du poenget, eller hva ;)

Gjest ms_kwang
Skrevet

Gla jeg er oftest "hår lei" når jeg går til frisøren.

Sist gang hadde jeg laaaangt fint bølgete mørkt hår, ned til ca midten av ryggen,

gikk til frisøren, og hun bare " hva tenker du på?"

og jeg ga samme svar som jeg gir alle jeg klipper meg hos " Ditt valg, jeg er lei av å ha langt hår!"

Så fra laaaangt hår, til veldi kort...ala tomboy undercut frisyre, ble storfornøyd ^_^

men nå er jeg lei av kort hår...spare igjen! x]

Skrevet

Jeg har alltid vært heldig. Har vel vært litt missfornøyd med farge èn gang, men så mange ganger jeg har vært hos frisøren så er det ingenting.

Det er viktig å kommunisere med frisøren så man får det man vil, men såklart, hvis frisøren ikke hører, eller er udyktig så kan det jo gå dårlig uansett.

Gjest "gjest"
Skrevet

Det er et eller annet om det i loven om håndtverkstjenester ja.

Skrevet

Gla jeg er oftest "hår lei" når jeg går til frisøren.

Sist gang hadde jeg laaaangt fint bølgete mørkt hår, ned til ca midten av ryggen,

gikk til frisøren, og hun bare " hva tenker du på?"

og jeg ga samme svar som jeg gir alle jeg klipper meg hos " Ditt valg, jeg er lei av å ha langt hår!"

Så fra laaaangt hår, til veldi kort...ala tomboy undercut frisyre, ble storfornøyd ^_^

men nå er jeg lei av kort hår...spare igjen! x]

sånn er ca jeg å, jeg er ikke mye kravstor, og har alltid blitt fornøyd før, men denne frisøren var virkelig ei skrue for seg selv..

men nå har jeg fått ei venninne til å hente meg, så nå skal jeg ned og høre om vi kan finne en løsning på det :jepp: håper jeg virkelig blir fornøyd nå da.. :jepp:

wish me luck :goodbye:

Gjest ms_kwang
Skrevet

sånn er ca jeg å, jeg er ikke mye kravstor, og har alltid blitt fornøyd før, men denne frisøren var virkelig ei skrue for seg selv..

men nå har jeg fått ei venninne til å hente meg, så nå skal jeg ned og høre om vi kan finne en løsning på det :jepp: håper jeg virkelig blir fornøyd nå da.. :jepp:

wish me luck :goodbye:

Good luck!! :D

hihi :ler:

husker en gang jeg skulle farge håret selv, endte opp Rosa, men gulrot farge i tuppene, da måtte jeg til frisøren, og gjett om ho lo godt av meg! :ler:

planen var at det skulle bli rødt, men....sånn gikk det ikke siden jeg hadde mye blonde pigmenter fortsatt i det :himle:

Smart var man som 15 åring!! xD

Skrevet

hun klippet meg kortere enn jeg egentlig ønsket (noe jeg ikke får gjort noe med) og fargen ble mye mørkere enn hva jeg egentlig ville :sukk: duste-frisør :kjefte:

når jeg kom hjem, så jeg på hele sambo at han heller ikke likte det, og min missnøye ble ganske forsterket..

så lurer egentlig på om det finnes noen form for "angrerett" hos frisører?? evt at de farger det lysere, som jeg egentlig ville ha det, eller må jeg faktisk betale på nytt for å rette det opp??

blir deppa av å se meg i speilet, og det er utrolig kjipt, så vet ihvertfall at jeg ikke skal klippe meg hos henne igjen :snurt:

Jeg hadde en lignende opplevelse for ikke så lenge siden... Skulle ha noen få lyse striper og ble helt platinablond :sukk: Jeg snakket med de der og da, og fikk beskjed om å komme tilbake for å fikse det (siden jeg slapp å betale dro jeg selvfølgelig til en annen frisør og fikk det MYE billigere :D )

Når det gjelder deg - litt dumt at du ikke sa fra med en gang. Jeg tror de fleste frisører (i alle fall de litt dyre) fikser det uten ekstra kostnad hvis du står på krava dine, men det varierer vel litt fra frisør til frisør... Kanskje det kan hjelpe å ta med et bilde av hvordan du ville ha det, så de ser hvor forskjellig det er?

Skrevet

Nei, men frisører, som profesjonelle yrkesutøvere, bør da virkelig være opptatt av å holde seg loven, eller? Det har ikke noe med hva som er bedre eller verre å gjøre, det har å gjøre med å oppføre seg slik en er pålagt å gjøre! Skal en klage på noe er det også greit å gjøre dette via lover og regler, fordi det er en formalisering av de rettigheter en har, og som er allemngyldige. En skal kunne klage like mye uansett om frisøren bryr seg om ryktet sitt eller ikke.

...og med det mener jeg ikke at en skal ta med en utskrift av avtaleloven i frisørsalongen første gang man prøver å klage. Da går man heller ned, sier at en ikke er fornøyd og spør om frisøren kan rette opp. Men loven er svart på hvitt-bevis på at en KAN klage. Og det var det TS' spurte om.

Om kunden gir dårlig beskjed om hva de vil ha, så er selvfølgelig saken en helt annen. Tviler ikke på at det er flere av dem. :gjeiper:

Gjest ms_kwang
Skrevet

Hadde man bodd i USA kunne man saksøkt dem for en stooor pengesum :DD

Skrevet

Hadde man bodd i USA kunne man saksøkt dem for en stooor pengesum :DD

Hehe, tror du har sett litt for mye Amrikanske filmer :gjeiper:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...