AnonymBruker Skrevet 22. august 2011 #1 Skrevet 22. august 2011 Hva gjør en når en ikke hæler tanken på egg og fløte på lavkarbo lenger? Det var godt i starten, men nå vil jeg bare ha mindre fet mat. Begynner å brekke meg bare ved tanken. Har blitt SÅ lei av fet mat. Er også lei av "kylling og salat" og lavkarbobrød. Og jeg som var så glad i lavkarbobrødet jeg pleide å lage! Hva gjør jeg??
Rumleskaft Skrevet 22. august 2011 #2 Skrevet 22. august 2011 Dropp lavkarbo, spis normal sunn kost, og la heller være å spise altfor mye karbs. Så kan du heller gå tilbake til lavkarbo senere om du føler for det Blir feil å lide seg igjennom noe man absolutt ikke orker tanken på mer. 5
*Mocca* Skrevet 22. august 2011 #3 Skrevet 22. august 2011 Bruk heller fet fisk, gode oljer som dressing, nøtter osv som gode fettkilder. Og prøv å varier mer i proteinkilder og gode grønnsaker så blir du ikke lei. Ikke må man ha lavkarbobrød heller, dropp hele brødet rett og slett. Ikke tenk på å telle karbs, men tenk mer på hva slags karbohydrater du putter i deg og sørg for gode sunne fettkilder isteden som ikke er så ille. For hjernen trenger faktisk fettet i maten mer enn haugevis av raske karbohydrater.
Redbull Skrevet 22. august 2011 #4 Skrevet 22. august 2011 Dropp lavkarbo, spis normal sunn kost, og la heller være å spise altfor mye karbs. Så kan du heller gå tilbake til lavkarbo senere om du føler for det Blir feil å lide seg igjennom noe man absolutt ikke orker tanken på mer. Enig! Hilsen eks lavkarbofreak! 7
AnonymBruker Skrevet 22. august 2011 #5 Skrevet 22. august 2011 Enig! Hilsen eks lavkarbofreak! Hvaa, Redbull?? Trodde du stadig var vellykket lavkarber, jeg? Gikk det ikke lenger? Du var liksom et slags lite forbilde for meg.... Hva gikk galt? Driver du ikke NOE med lavkarbo lenger?
-Englefjes- Skrevet 22. august 2011 #6 Skrevet 22. august 2011 Enig med de andre her. Poenget må uansett være å finne en livsstil man kan leve med. Passer det ikke for deg med LCHF-lignende kosthold, vil det være galskap å kjøre på med det. Om du ønsker å fortsette med lavkarbo, kan du jo se på Fedonlignende kosthold f.eks? Enig! Hilsen eks lavkarbofreak! Jeg spør ikke for å være frekk, jeg er bare nysgjerrig: Hva fikk deg til å endre mening? Jeg har hatt inntrykk av at du var en svært dedikert lavkarbo-tilhenger.
Henkie Skrevet 22. august 2011 #7 Skrevet 22. august 2011 Litt bevegelse og normal, sunn kost er det beste alternativet i lengden 2
Redbull Skrevet 23. august 2011 #8 Skrevet 23. august 2011 Hvaa, Redbull?? Trodde du stadig var vellykket lavkarber, jeg? Gikk det ikke lenger? Du var liksom et slags lite forbilde for meg.... Hva gikk galt? Driver du ikke NOE med lavkarbo lenger? Huff, ikke si sånn... Nå fikk jeg dårligsamvitighet her... Lav karbo var helt supert helt til jeg begynte å trene tung styrke og å løpe lengre distanser, da ble jeg helt tom og hadde ikke nok energi. Hver trening var en kamp! Nå spiser jeg igrunn lavkarbo, minus alt fettet, pluss litt havregryn, banan, ris og oboy etter trening. Trives med det pasta, mel og sukker holder jeg meg laaaangt unna 1
Gjest nicola Skrevet 23. august 2011 #9 Skrevet 23. august 2011 Huff, ikke si sånn... Nå fikk jeg dårligsamvitighet her... Lav karbo var helt supert helt til jeg begynte å trene tung styrke og å løpe lengre distanser, da ble jeg helt tom og hadde ikke nok energi. Hver trening var en kamp! Nå spiser jeg igrunn lavkarbo, minus alt fettet, pluss litt havregryn, banan, ris og oboy etter trening. Trives med det pasta, mel og sukker holder jeg meg laaaangt unna Hum...Da spiser du ikke lavkarbo. Forresten så er det sukker i oboy og også fullt av karbs i ris, banan og havregryn! Hehe...Det er så langt ufra lavkarbo som du får det. Så innrøm det - Du har funnet en annen livsstil! Jeg personlig synes det er bra. Synes man skal velge det kostholdet man føler seg mest vel med. jeg vil heller spise variert - Klarer ikke holde meg på lavkarbo lenge før kroppen skriker etter karbs. Men alt med måte, alt med måte.
Redbull Skrevet 23. august 2011 #10 Skrevet 23. august 2011 Hum...Da spiser du ikke lavkarbo. Forresten så er det sukker i oboy og også fullt av karbs i ris, banan og havregryn! Hehe...Det er så langt ufra lavkarbo som du får det. Så innrøm det - Du har funnet en annen livsstil! Jeg personlig synes det er bra. Synes man skal velge det kostholdet man føler seg mest vel med. jeg vil heller spise variert - Klarer ikke holde meg på lavkarbo lenge før kroppen skriker etter karbs. Men alt med måte, alt med måte. Greit, jeg innrømmer det liker å ha energi på trening og jeg liker å ikke tenke fett fett feeeeeett hele tiden! 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2011 #13 Skrevet 26. august 2011 Huff, ikke si sånn... Nå fikk jeg dårligsamvitighet her... Lav karbo var helt supert helt til jeg begynte å trene tung styrke og å løpe lengre distanser, da ble jeg helt tom og hadde ikke nok energi. Hver trening var en kamp! Nå spiser jeg igrunn lavkarbo, minus alt fettet, pluss litt havregryn, banan, ris og oboy etter trening. Trives med det pasta, mel og sukker holder jeg meg laaaangt unna Jeg forsøker også å hold emeg unna karbo uten å leve helt lavkarbo. Jeg er veldig glad i havregrøt på morran, men ser at det er mye karbohydrater i det. Er det likevel ok å spise? Hvor mange gram karbohydrater pr hundre gram vare er ok?
AnonymBruker Skrevet 26. august 2011 #14 Skrevet 26. august 2011 Hvor mange gram karbohydrater pr hundre gram vare er ok? 5 karber/100g kan man spise "ubegrenset" av.
Redbull Skrevet 26. august 2011 #15 Skrevet 26. august 2011 Jeg forsøker også å hold emeg unna karbo uten å leve helt lavkarbo. Jeg er veldig glad i havregrøt på morran, men ser at det er mye karbohydrater i det. Er det likevel ok å spise? Hvor mange gram karbohydrater pr hundre gram vare er ok? Jeg ville absolutt IKKE spist havregryn på lavkarbo nei. Men jeg var veldig streng på karbene da
-Englefjes- Skrevet 26. august 2011 #16 Skrevet 26. august 2011 Jeg ville absolutt IKKE spist havregryn på lavkarbo nei. Men jeg var veldig streng på karbene da Det kommer helt an på hvilken "lavkarbofilosofi" man følger. Fedon gir rom for mer karbohydrater enn f.eks LCHF, deriblant havregryn.
Redbull Skrevet 26. august 2011 #17 Skrevet 26. august 2011 Det kommer helt an på hvilken "lavkarbofilosofi" man følger. Fedon gir rom for mer karbohydrater enn f.eks LCHF, deriblant havregryn. Joda, men jeg skrev at jeg ikke ville spist det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå