Gå til innhold

maling til treverk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg skal male en trefigur vi har. den er i tre og jeg skal male den hvit. hvor kan jeg kjøpe maling til dette? må jeg kjøpe 1 liter i malebutikk? hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan kjøpe prøvebokser hos malerforetningen. Husk grunning om du vil malingen skal vare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøpe prøvebokser hos malerforetningen. Husk grunning om du vil malingen skal vare!

hvor mye er dette da? og hvor mye koster det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er en figur som skal være inne til pynt kan du kjøpe en liten boks hobbymaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er en figur som skal være inne til pynt kan du kjøpe en liten boks hobbymaling.

ja det er to trefigurer som skal stå inne. blir det fint med hobbymaling da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men du må nok ha 2 strøk! Hobbymaling tørker som regel raskt og så lukter det ikke noe særlig så veldig greit til slikt synes jeg. Har dekorert nøkkelskap til gangen, og da kjøpte jeg billig akryl(? tror det heter det)maling fra søstrene grene, og det ble kjempefint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg maler mye på tre(ting som skal være både ute og inne), og jeg bruker utelukkende akrylmaling kjøpt i hobbybutikk/bokhandel.

Med hvit maling vil du nok trenge to strøk om du ikke vil at treet skal synes gjennom, og om du vil kan du deretter lakke over med klarlakk/halvblank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akrylmaling er supert hvis det er pyntegjenstander som ikke blir utsatt for noe særlig slitasje. Tørker kjempe fort så det er lett å påføre flere strøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...