AnonymBruker Skrevet 22. august 2011 #1 Skrevet 22. august 2011 I dag er altså første dagen min på lavkarbo, eller mer eksakt "LCHF". Jeg har satt en grense på inntil 50 g karbohydrater om dagen. Så til det jeg lurer på. Når jeg har plottet inn dagen så langt får jeg følgende tall: Fett 59 % - 90,6 gram Protein 30 % - 103 gram Karbohydrat 11 % - 36,1 gram Jeg skjønner ikke helt hvorfor antall gram protein er høyere enn fettet, når andelen fett er høyest.. Er det fordi 1 gram fett gir 9 kcal, mens 1 gram protein gir 4 kcal? Hvordan ser denne fordelingen ut sånn generelt? Sliter litt med fettet, er i utgangspunktet vant til og liker best mager mat. Og er det noe i veien for å velge lettmelk f.eks. fløte f.eks., så lenge jeg ikke overstiger mine 50 gram karbohydrat? Det er jo ikke så mye karbo i lettmelk, 4,7 g per dl er det vel. Takk for hjelp!
AnonymBruker Skrevet 22. august 2011 #2 Skrevet 22. august 2011 Jeg begynte med ketolyse i dag, men følger et såkalt ukesopplegg da, hvor alle måltidene er skrevet opp for meg. Vet ikke om det finnes noe sånt for LCHF?
dobby Skrevet 23. august 2011 #3 Skrevet 23. august 2011 Jeg skjønner ikke helt hvorfor antall gram protein er høyere enn fettet, når andelen fett er høyest.. Er det fordi 1 gram fett gir 9 kcal, mens 1 gram protein gir 4 kcal? Sannsynlegvis! Eg vil tippe at %-talet er prosent av energiinntak (dva kcal).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå