Gå til innhold

Middag på kinaresturant

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg og familien skal ut og spise middag på kinaresturant imorgen, og jeg prøver å gå ned i vekt, og vet ikke hva jeg skal velge for å unngå masse unødige kalorier. Vil helst unngå et 800-900 kcal måltid.. Fant menyen på nett, er det noen som kan gi meg anbefalinger ut i fra det dere ser her? Min lenke

Er det noen som vet om noen av sausene kanskje er mindre kcal i? Er like glad i alt sammen, så å tenke på kcal er bare behjelpelig i et allerede vanskelig valg ;)

Tusen takk for svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dropp frityr og sursøt saus, ellers er det ett fett :)

Endret av fjosa
  • Liker 1
Skrevet

Og spis lite ris. Er uansett nok mat i grønnsakene og kjøttet.

• Liker 1
Skrevet

Eller hva med å kose seg en på en restaurant? Såvidt du ikke skal ned i vekt, og er flink ellers så ser jeg INGEN grunn til å være så hysterisk når man skal ut og kose seg. Jeg er aldri hysterisk når jeg først er ute og spiser, isåfall så hadde jeg holdt meg hjemme, ærlig talt.

Ta deg sammen, det er et måltid, som du skal kose deg med. Man lever bare en gang.

• Liker 2
Skrevet

And er veldig fet fugl, så den er det lurt å holde seg unna.

Skrevet

Eller hva med å kose seg en på en restaurant? Såvidt du ikke skal ned i vekt, og er flink ellers så ser jeg INGEN grunn til å være så hysterisk når man skal ut og kose seg. Jeg er aldri hysterisk når jeg først er ute og spiser, isåfall så hadde jeg holdt meg hjemme, ærlig talt.

Ta deg sammen, det er et måltid, som du skal kose deg med. Man lever bare en gang.

Man kan kose seg samtidig som man tenker litt på hva man fyller magen med. Masse god mat som ikke flommer over av kalorier.

• Liker 1
Skrevet

TS her.

Jeg sa i første innlegget at jeg skal ned i vekt. Forøvrig var jeg ute og spiste 2 ganger i løpet av helgen også, og derfor vil jeg tenke på hva jeg nå putter i meg. Jeg har ikke nevnt noe om å være hysterisk, men er greit å ikke bli helt gal bare fordi man er ute heller, ærlig talt.

Jeg spurte et enkelt spørsmål og du hadde ikke trengt å svare.

Tusen takk for andre svar!! Det er notert ;) Er rimelig ny i gamet, og har aldri helt satt meg inn i hva som egentlig er i disse rettene, jeg bare vet at det er snadder alt sammen :spise:

• Liker 1
Skrevet

Vel, det går an å holde vekten, eller gå ned i vekt, til tross for at man koser seg på restaurant. Løsning: Legg inn litt ekstra trening, fordelt på enten en dag, eller to dager, så er problemet løst. Rask gange i 2 timer, så har du ca 600 kcal ekstra å gå på!

Jeg har selv slanket 40+ kg, og unnet meg stadig vekk noe, det handler om kalorbalanse.

Skrevet

Vel, det går an å holde vekten, eller gå ned i vekt, til tross for at man koser seg på restaurant. Løsning: Legg inn litt ekstra trening, fordelt på enten en dag, eller to dager, så er problemet løst. Rask gange i 2 timer, så har du ca 600 kcal ekstra å gå på!

Jeg har selv slanket 40+ kg, og unnet meg stadig vekk noe, det handler om kalorbalanse.

Skrevet

Nam! Hot Wok!

Jeg ville gått for en av de wok-rettene. Spar litt på risen og ikke spise opp sausen.

• Liker 1
Skrevet

Stekt ris/nudler med grønnsaker.

Det har jeg spist i alle år og er tynn som en strek.

Kos deg når du er på restaurant:D Det er neppe den ekstra risen som ødelegger. Dropp sauser og slikt, og drikk vann til maten.

Skrevet

Drop alt som er fritert. Spis minimalt med saus, er mye sukker/salt/msg i sausene. Et par spiseskjeer ris pluss kjøtt og grønnsakene så er du i boks:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...