Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Som emnetitelen sier, har jeg lyst til å prøve en olje til ansiktet mitt.

For tiden er det helt tydelig at huden skriker etter fukt, og at den ikke tar til takke med MD´ s Moisture Defense Antioxidant moisturizer SPF 20.

Har akkurat brukt opp Skin hydrating booster fra Dermalogica, og kunne tenkt meg på prøvd noe annet.

Jeg har en sensitiv, kombinasjonshud.

Noen som har noen gode råd å komme med her? Oljen kan gjerne ha andre egenskaper utover det å gi fukt.

Takk på forhånd :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jojobaolje! Ikke no' fiksfakseri. Det er den soleklart beste oljen jeg har prøvd.

Skrevet

Jojobaolje! Ikke no' fiksfakseri. Det er den soleklart beste oljen jeg har prøvd.

Hvor kjøper jeg denne?

Etter å ha googla litt, leser jeg at flere ikke er fornøyd med denne olja... At den gir uren hud? Det vil jeg absolutt ikke ha.

Skrevet

Hvor kjøper jeg denne?

Etter å ha googla litt, leser jeg at flere ikke er fornøyd med denne olja... At den gir uren hud? Det vil jeg absolutt ikke ha.

Det er vel nesten garantert at uansett hvilket produkt du søker på så er det alltid noen som får kviser av det, spesielt naturlige produkter. Selv er jeg fornøyd med jojoba, og får ikke flere kviser av den. Og slik er det, noen reagerer negativt mens andre finner sin holy grail. Om du heller vil prøve oljeprodukter så har Decleor et slikt serum. Men de er naturligvis ganske dyre.

Vil legge til at sheabutter er spesielt deilig som nattkrem når huden virkelig skriker etter fukt. Her har Decleor igjen sin egen variant i form av balm.

Skrevet

Det er vel nesten garantert at uansett hvilket produkt du søker på så er det alltid noen som får kviser av det, spesielt naturlige produkter. Selv er jeg fornøyd med jojoba, og får ikke flere kviser av den. Og slik er det, noen reagerer negativt mens andre finner sin holy grail. Om du heller vil prøve oljeprodukter så har Decleor et slikt serum. Men de er naturligvis ganske dyre.

Vil legge til at sheabutter er spesielt deilig som nattkrem når huden virkelig skriker etter fukt. Her har Decleor igjen sin egen variant i form av balm.

Har vurdert både oljen og balmen til Decleor, men jeg har reagert på en fuktighetskrem i den serien...

Uansett, takk for svar :)

Skrevet

Hvor kjøper jeg denne?

Jeg hadde noen små-kviser da jeg begynte med denne, og de forsvant. Og huden ser bedre ut, sunnere og friskere. Så motsatt virking her.:) Kjøpes på helsekost eller nett.

(Det er viktig at oljen er ren og kaldpresset! Min er i tillegg økologisk - kanskje det har hatt noe å si(?))

Skrevet

Jeg har denne: http://www.iherb.com/Desert-Essence-Jojoba-Oil-4-fl-oz-118-ml/3581?at=0

Syns den er veldig bra.

Og så har de den på iherb, som betyr at jeg kan få kjøpt den til en billig penge ift norske priser:)

www.iherb.com anbefales vedlig. De har utrolig mye bra av både kremer, oljer, hårprodukter, mat, krydder, vitaminer, supermat+++++++ matbokser, shakere, barnestelleutstyr, proteinpulver.. ja, alt mulig...

Og prisene er til å le av... Utrolig billig ift norske priser. (du får kjøpt endel helsekostprodukter som er svindyrt i norge, men veldig billig på iherb) ANbefales..

Jeg har handlet veeeeldig mye der, og er superfornøyd.

Er du førstegangskunde der, kan du bruke tilbudskoden min som er:TIH557 og få 5 % avslag på første bestilling.

Skrevet

Jeg har denne: http://www.iherb.com/Desert-Essence-Jojoba-Oil-4-fl-oz-118-ml/3581?at=0

Syns den er veldig bra.

Og så har de den på iherb, som betyr at jeg kan få kjøpt den til en billig penge ift norske priser:).

Er på andre flasken av denne selv, og har ikke hatt så grei hud på LENGE. Hadde nesten gitt opp. Har prøvd både Decleor, Oenothera, MD, ja, you name it. Skader ikke å prøve, så billig som den er. :D

Skal ærlig innrømme at jeg var skeptisk selv, (nå er jeg skeptisk til alt etter å ha slitt med kviser i uendelig mange år) men jojobaolje har rett og slett gjort hverdagen min litt bedre.

Skrevet

Jojoba-olje er helt fantastisk. Gode Omega-oljer er også veldig viktig, smører huden innenfra, og er bra for kroppen generellt.

Skrevet

Man får litt uren hud av jojobaolje i begynnelsen, fordi huden presser ut det urene :gjeiper:

Den er utrolig bra, men jeg bruker shea butter fra gronnsope.no i tillegg på natten for å få fukt-boost ;)

Skrevet

Jeg var fri for jojobaolje et par uker fordi jeg var blakk og det tok ikke mange dagene før kvisene begynte å komme igjen. Nå er huden litt bedre hver morgen jeg ser meg i speilet. Når jeg får lønn skal det hamstres! :rodmer:

Skrevet

Det som også er topp er at en flaske jojobaolje varer LENGE. Jeg har min i ca 1 år, og da brukes den daglig. Trenger ikke mange dråpene :)

Gjest Impreza
Skrevet

Hva er jojobaolje, og hvor får man kjøpt det?

Skrevet

Hva er jojobaolje, og hvor får man kjøpt det?

Jojobaolje

Fåes kjøpt rimelig hos en rekke internet-sider (google), og på helsekosten.

Skrevet

Det som også er topp er at en flaske jojobaolje varer LENGE. Jeg har min i ca 1 år, og da brukes den daglig. Trenger ikke mange dråpene :)

Ikke for min del, her brukes den både til sminkefjerner, fuktighetskrem og tidvis body lotion/håndkrem. Er jeg fri for hårolje, funker den til det også! :jepp:

Skrevet

Ikke for min del, her brukes den både til sminkefjerner, fuktighetskrem og tidvis body lotion/håndkrem. Er jeg fri for hårolje, funker den til det også! :jepp:

Jeg tok utgangspunkt i at den kun skulle brukes til ansiktet :)

Jeg bruker den også i håret og innimellom som massasjeolje, men uansett, den er billig og drøy i bruk sammenlignet med mye annet. Også helt naturlig da gitt :)

Skrevet

Jeg dro til en hudpleier, og ble anbefalt å prøve en krem isteden for olje fra et merke som heter Cebra.

Kremen jeg endte opp med heter Organic shea butter aloe face cream, og er kjempe fornøyd med denne. Siden huden min er såpass fuktfattig nå, bruker jeg den som dag og nattkrem. Det tar ca. 10 min. før den trekker inn. Kremen svir ikke, som mange andre gjør. Dessuten blir jeg ikke blank i ansiktet av den heller. Huden ser friskere og renere ut. Anbefales på det sterkeste.

Forresten, var kremen mye rimeligere på denne nettsiden, enn i hudpleiesalongen jeg var i. Den kostet 300 kr der.

Skrevet

Hvilken salong var du hos?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...