Gå til innhold

Fly til andre tidssoner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, føler meg rimelig dum nå. Men jeg skal fly til USA neste uke, og lurer på om jeg har fortstått billetten min.

Alle tidspunkt for avreise er lokal tid, ikke sant? Altså om det står 15:00 fra Oslo, så er det klokka 15:00 norsk tid. Når det står avreise 15:00 fra New York, så er det klokka 15:00 New York-tid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja... derfor kan det noen ganger se ut som om en 7 timers flytur tar bare et par timer... for klokkeslettene blir jo litt rare når man skrur frem og tilbake. Men, billetten opererer alltid med lokal tid, altså det samme som du vil se på klokka på flyplassen når du ankommer:-)

Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Stemmer! :)

Skrevet

Tusen hjertelig alle sammen. Nå ble jeg litt mindre stressa :)

• 5 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 22.8.2011 den 11.50, AnonymBruker skrev:

Huff, føler meg rimelig dum nå. Men jeg skal fly til USA neste uke, og lurer på om jeg har fortstått billetten min.

Alle tidspunkt for avreise er lokal tid, ikke sant? Altså om det står 15:00 fra Oslo, så er det klokka 15:00 norsk tid. Når det står avreise 15:00 fra New York, så er det klokka 15:00 New York-tid?

Ja.

Heldigvis! 🙂

Anonymkode: dfaa0...05b

Skrevet
På ‎22‎.‎08‎.‎2011 den 22.59, Trulte:-) skrev:

Ja... derfor kan det noen ganger se ut som om en 7 timers flytur tar bare et par timer... for klokkeslettene blir jo litt rare når man skrur frem og tilbake. Men, billetten opererer alltid med lokal tid, altså det samme som du vil se på klokka på flyplassen når du ankommer:-)

Lykke til!

Ekstra morsomt er det jo hvis du bestiller deg flybillett fra Helsingfors til Stockholm. Da ser det ut som om du lander i det du tar av. Siden oppgitt flytid er 1 time, og klokka samtidig skal stilles tilbake 1 time.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...