Gjest Anonymous Skrevet 26. november 2003 #1 Skrevet 26. november 2003 Hei! Til våren gifter min bestevenninne seg og har spurt meg om å være forlover. Jeg har sagt ja, men det er en liten ting jeg lurer på. Ca 1,5 mnd før bryllupet venter jeg og mannen min vårt første barn, og jeg må innrømme at tanken på at den lille skal ha barnevakt så tidlig over så lang tid skremmer meg litt. Ville dere ha blitt skuffet dersom jeg spurte om det var greit at babyen blir med? Siden jeg skal være forlover er det en selvfølge at mannen min tar ansvaret for den lille under bryllupet, og sørger for at barnegråt ikke ødelegger festen. Jeg vet at bryllupet blir et rolig bryllup uten dans. Hva ville du gjort dersom du var meg, og dersom du var bruden ville du blitt skuffet?
Tusenfryd Skrevet 26. november 2003 #2 Skrevet 26. november 2003 Jeg ville synes det var veldig hyggelig om du ville være forlover selv om du hadde et spebarn. Og til vårt bryllup hadde du vært veldig velkommen - selvsagt.
Arwen Skrevet 26. november 2003 #3 Skrevet 26. november 2003 Hvis jeg hadde vært bruden hadde jeg selvfølgelig ikke blir skuffet om du hadde med deg babyen, en baby på 1,5 mnd må jo stort sett ammes, dere har vel egentlig ikke noe valg
RoadQueen Skrevet 26. november 2003 #4 Skrevet 26. november 2003 Jeg hadde ikke blitt skuffet, tvert i mot. Vi hadde flere småbarnsforeldre i vårt bryllup og sa i fra at de små var hjertelig velkommen dersom foreldrene ønsket å ha de med.
Gjest Tex Skrevet 26. november 2003 #5 Skrevet 26. november 2003 Hadde ikke blitt skuffet, heller beæret over at du ville ta på deg rollen som forlover i en så viktig æra av ditt eget liv. Men mannen din må jo sørge for at babyen ikke forstyrrer deg i det du skal gjøre, fex i kirken og hvis du skal holde tale. Ellers gjelder jo de samme reglene for alle som har babyer, at de må passe på at babyen ikke forstyrrer. En baby på rundt seks uker er avhengig av foreldrene, jeg har større problemer med en av mine venninder, som insisterer på at deres baby, som er ti mnd når vi gifter oss MÅ være med fordi hun ikke kan være hos barnevakt....
cappocino Skrevet 26. november 2003 #6 Skrevet 26. november 2003 Jeg hadde heller ikke blitt skuffet, heller veldig glad at du påtar deg den oppgaven Har dere snakket sammen om dette? Bruden har sannsynligvis mye å tenke på nå så hun har ikke kommet så langt at hun har tenkt på dette enda.... Jeg har en venninne som har nettopp fått barn og babyen blir 2,5 mnd under vårt bryllup, tenkte ikke på det før forrige uke om at hun må ha med seg babyen. Snakk med din forlover , jeg er sikker på at det ordner seg
jea Skrevet 26. november 2003 #7 Skrevet 26. november 2003 Jeg hadde ikke blitt skuffet,selvfølgelig må du ha med babyen din..Det tror jeg skal gå så bra så :D
Kaktus Skrevet 26. november 2003 #8 Skrevet 26. november 2003 Jeg skal være forlover for min venninne ca. 2 måneder etter termin, og siden vi skal overnatte på stedet der selskapet skal være, regner jeg ikke med at det blir noe problem for oss. Jeg tar med mamma som har babyen på rommet, også kan jeg gå til og fra og amme ved behov, og mamma kan ta kontakt med en av oss hvis det er noe. Det løser seg helt sikkert - som brud ville jeg i alle fall ikke sett på det som noe problem hvis forloveren min hadde hatt et nyfødt barn som selvfølgelig trenger mamma'n sin.
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 26. november 2003 #9 Skrevet 26. november 2003 Jeg tror jeg hadde valgt en annen til forlover. Min venninne kunne selvsagt tatt med seg babyen, men av praktiske årsaker hadde jeg nok valgt en annen til å være forlover!
zmurfette Skrevet 26. november 2003 #10 Skrevet 26. november 2003 Det spørs jo litt hvor mye venninnen din trenger deg på den store dagen. Om du skal være med til frisør, hjelpe henen med antrekk osv kan det kanskje fort bli upraktisk å ha en liten baby. Personlig hadde jeg ikke hatt noen problemer med å ha en forlover med en liten baby. Men så har jeg ikke tenkt å ta med forloverene til frisøren heller. Hva skal de gjøre der it to-tre timer mens de venter på meg? Lese Se og Hør?
Gjest Diva i.i. Skrevet 26. november 2003 #11 Skrevet 26. november 2003 Jeg tror jeg hadde valgt en annen til forlover. Min venninne kunne selvsagt tatt med seg babyen' date=' men av praktiske årsaker hadde jeg nok valgt en annen til å være forlover![/quote'] Hadde du virkelig valgt en annen til forlover ? Hvorfor ? Tror du ikke denne kunne bistått bruden om den nybakte mor hadde med seg folk som kunne passe den lille ?
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 26. november 2003 #12 Skrevet 26. november 2003 Jeg ville valgt en annen forlover rett og slett for å få all den oppfølging jeg føler jeg trenger den dagen. Det kunne jo være at når jeg plutselig trengte henne som mest, var hun opptatt med å amme. Derimot hadde jeg ikke hatt noe problem med å bedt henne som gjest, med babyen selvsagt. Men det er litt forskjell på en vanlig gjest og en forlover - etter min mening...
Gjest Poirot Skrevet 26. november 2003 #13 Skrevet 26. november 2003 Men så har jeg ikke tenkt å ta med forloverene til frisøren heller. Hva skal de gjøre der it to-tre timer mens de venter på meg? Lese Se og Hør? SKRAVLE!!!!
Gjest MariM Skrevet 26. november 2003 #14 Skrevet 26. november 2003 Hei! Til våren gifter min bestevenninne seg og har spurt meg om å være forlover. Jeg har sagt ja, men det er en liten ting jeg lurer på. Ca 1,5 mnd før bryllupet venter jeg og mannen min vårt første barn Din bestevenninne vet jo at du er gravid og venter barn rett før bryllupet hennes, så hun må vel ha gjort seg noen tanker omkring dette hun også? Det beste er vel å spørre henne rett ut, eller si det til henne allerede nå at du kommer til å ta med deg babyen. Jeg ville ALDRI i livet gått fra min baby på 1,5 mnd kun fordi jeg var forlover i et bryllup...! Hadde jeg hatt en forlover med en baby så hadde jeg ALDRI kommet til å nekte henne å ta med seg babyen sin! Babyer på 1,5 mnd gjør jo ikke stort ut av seg :blunke: Fisefine bruder som ikke tåler en baby er vel kanskje redd for at babyen vil stjele litt av oppmerksomheten på den store dagen?...og det er nok ikke alle bruder som tåler det like godt
Gjest Tex Skrevet 26. november 2003 #15 Skrevet 26. november 2003 Det burde ikke være noe problem så lenge babyens pappa også skal dit. Han er like fullt i stand til å ta vare på barnet, det eneste moren må gjøre er å amme. Det går faktisk an å planlegge det litt....
Maxine Grey Skrevet 26. november 2003 #16 Skrevet 26. november 2003 Men pass på å legge lista lavt! Du er fremdeles i barsel og blir fort sliten både fysisk og psykisk
Gjest Pjusk Skrevet 26. november 2003 #17 Skrevet 26. november 2003 Hvis jeg hadde valgt deg som forlover hadde jeg gjort det fordi jeg ønsket akkurat deg som forlover. Du kunne gjerne fødte trillinger for min del, det ville ikke forandret på det. Jeg ville valgt en annen forlover rett og slett for å få all den oppfølging jeg føler jeg trenger den dagen. Det kunne jo være at når jeg plutselig trengte henne som mest' date=' var hun opptatt med å amme. [/quote'] Hva slags situasjon tror du du hadde kommet i som hadde vært så akutt at det at hun har et barn som må ammes ikke er forenelig med å være folover?
Pusekatt Skrevet 26. november 2003 #18 Skrevet 26. november 2003 Fisefine bruder som ikke tåler en baby er vel kanskje redd for at babyen vil stjele litt av oppmerksomheten på den store dagen?...og det er nok ikke alle bruder som tåler det like godt Oppmerksomhet i form av illsint hyling hadde hvertfall ikke jeg satt spesielt stor pris på (og hvis det kvalifiserer til stempel som 'fisefin brud' hos deg, så gjerne for meg.....) på bryllupsdagen.
Vimsevips Skrevet 26. november 2003 #19 Skrevet 26. november 2003 Tror ikke hun tar det ille opp at du vil ha med babyen. Allikevel tror jeg dere gjør lurt i å ta forbehold, man vet jo aldri lynnet på barnet, og formen din. Tror hverken du, brudeparet eller noen av gjestene ville sette stor pris på et bryllup om en av gjestene hadde kolikk, bare som et eksempel. Selv var vi i bryllup alle 3 da jenta var 5 uker, på den tida var hun en engel, så ho sov gjennom hele middag, og våknet først da jeg var ferdig med desserten. (Da holdt onkelen min en tale på tysk, som jeg skjønte skvatt av, så da hadde jeg en god grunn til å trekke meg ut av rommet ) Så for oss fungerte det kjempe fint. Uansett, spør, ta et lite forbehold, og ro ned, noen har masse energi, andre har ikke så rett etter en fødsel.
Snurre Skrevet 26. november 2003 #20 Skrevet 26. november 2003 Klart du kan ta med babyèn og du er jo hennes beste venninne uansett, med eller uten barn. Det er nok en grunn for at hun har valgt akkurat deg. Hadde du vært min venninne kunne du gjerne tatt med deg barnet, til og med om du hadde begynt å føde i under vielsen. Da hadde vi tatt en liten pause og begynt på`n igjen når du hadde vært klar. Gode venner kan man ikke klare seg uten, selv om de har påheng eller ikke :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå