Gå til innhold

Tips til billig kjærestetur i september/oktober?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har veldig lyst å komme meg bort med kjæresten på en romantisk langweekend i høst. Verken jeg eller han har den beste økonomien, så vi må reise på budsjett. Noen som har tips? Det kan være alt fra strandferie til storbyferie, så lenge det er relativt billig, fint og en del vi kan gjøre der.

Setter pris på all tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvor mye du vil betale. Men praha er en fin by :)

Skrevet

Kom hjem fra Riga i dag. Koselig by, god mat og veldig billig. Ellers er også Praha verdt et besøk, og det er også relativt billig.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet (endret)

Håper vi kan få flybillett og hotell for et par tusen lapper, per person. Nå reiser vi fra nord-norge, så da blir det jo automatisk litt dyrere for oss å reise. Vil også reise til et land der mat og drikke ikke er så dyrt.

Hva slags romantiske ting kan man gjøre i Riga og Praha? Hva kan man oppleve der?

Endret av Suvana
Skrevet (endret)

Mat og drikke er ihvertfall veldig billig i Riga og Praha. I Riga kostet en stor øl i gjennomsnitt 20-25 kr på restaurant, mens på butikken (som du finner flere steder i byen) koster en øl 3-4 kr. Vi spiste sjelden for over 200 kr pr måltid til sammen for to stykker, da var det inkludert drinker/annen drikke (gjerne to brus til meg og to store øl til min kjære) med forrett og hovedrett (f.eks en saftig biff). Maten er god, de har alt fra italiensk til russisk kjøkken. Prisnivået i Praha ganske likt, kanskje litt høyere, men det er ikke mye om å gjøre.

Ting å gjøre? Begge byer er i seg selv romantiske, vil jeg påstå, med koselige gater som man bare kan vandre rundt i. Vi bodde midt i gamlebyen både i Praha og Riga, som egentlig ikke er helt ulike. Begge byer har noen praktverk av noen bygninger med brosteinsgater, hvor caféer, restauranter og butikker ligger strødd rundt om i byene. Vi gikk rundt og egentlig nøt den koselige atmosfæren, satte oss på en fortauscafé mens vi drakk en brus/øl eller to, gikk innom de små sjarmende butikkene og slagsbodene (sånn sett er vel Riga mindre turistifisert enn Praha vil jeg si, de har ikke like mange butikker kun rettet mot turister). Det selges smykker av rav, barneleker i tre, klær og andre tekstiler i ull, filt og bomull i Riga, mens det går mest i krystall i Praha.

Begge byer har en del muséer, så vi var også innom en del av disse, f.eks sjokolademuséet og torturmuséet i Praha eller okkupasjonsmuseet i Riga. Riga synes jeg er spesielt vakker med sin flotte park med små og store broer, man kan gå og gå og drømme seg vekk. Det er flere attraksjoner der, men vi var først og fremst i Riga for å slappe av. Det var også festival da vi var de, de feiret sin 810-årsdag, noe som ble feiret med folkefest. Stemningen var magisk med alle gatemusikantene og festlighetene de hadde satt i stand. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...