Gå til innhold

Var i navnsermoni til en som ikke var tilstedet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Egentlig en lang historie, men skal gjøre den så kort som mulig.

I helgen var jeg og sambo i navnsermoni til en i familien. Vi har ikke pratet på flere mnd pga andre ting, men tenkte at vi skulle dra for å vise at vi ikke viser anger, men prøver å få ting til å funke.

Når vi komer ( etter 2,5 timer med bil) så er hverken mor eller barn til stedet. Etter mye om og men får vi tilfeldigvis beskjed om at hun viser frem leiligheten som skal leies ut. Den som tar oss imot er faren til babyen, som ingen av oss har møtt før.

Vi ender da med å spise lunsj ALENE, uten å vite hva som kommer til å skje videre den dagen foruten at det skal være en navnsermoni. Vi sitter da 2 timer før navnsermonien starter uten mor og barn. Dette er også et barn hvor det max er 2-3 stk som har sett, men ikke oss andre.

Når sermonien starter er det ikke hilsing fra mors side og vi får heller ikke ta eller kose med babyen.

Når sermonien nesten var ferdig (dette ble holdt på en gård og vi satt på hardt gulv) gikk jeg og sambo med min fam. ut. Vi orket ikke å sitte der lengere. Det var da også flere som kom ettter. Mor og barn hadde gått ut mellomtiden for å amme.

Når vi gikk tilbake for å sette oss der hadde vært luns, satt vi der i en time før kaken kom. Mor kom ikke da heller. vi fikk beskjed senere om at hun hadde vært inn å spist et kakestykke, men hadde forsvunnet igjen. Gjennom denne dagen på 5 timer har vi ikke fått sett babyen, eller utvekslet noen ord med mor.

Vi hadde også med gaver som vi hadde lagt på et gavebord. Disse ble ikke åpner (etter hva jeg vet) eller satt pris på av mor. Eneste jeg fikk sagt til henne var hadet. Og da fikk vi beskjed om at dagen bare hadde flydd avsted. Jeg har veldig lyst til å sende en melding og fortelle hva jeg synes om denne dagen.

Vi har da brukt penger på en gave, kjørt i 5 timer den dagen for å være i en navnsermoni hvor vi ikke får sett babyen eller snakket med mor.

Jeg synes det er på sin plass at hun får en melding hvor jeg forklarer hva jeg tenker om denne saken.

Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send melding.

Skrevet (endret)

Edit: *leste ikke hovedinnlegg godt nok*

Endret av Kameline
Skrevet

Merkelig familie. Tror jeg hadde ringt jeg istede for og sende en sms.

En god forklaring hadde jeg også vile ha hadt.

Andre gjester må også ha lurt???

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at ingenting kan bli bedre av at du sender henne melding. Hun er nok fullt klar over at dere ikke fikk henne eller barnet, og jeg tror bare en melding vil gjøre henne gretten.

Skrevet

denne personen tar ikke telefonen da det ikke passer henn å ta telefon når hun har en liten baby.

Ja, de andre gjestene lurte også på hva som foregikk.

Noen hadde tatt med seg hele familien for å vise frem babyen til barna.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at barnet sikkert viste seg fra sin verste side, og at mor var opptatt med å roe.

• Liker 1
Skrevet

Innlegget ditt er mildt sagt forvirrende...

Vi har ikke pratet på flere mnd pga andre ting, men tenkte at vi skulle dra for å vise at vi ikke viser anger, men prøver å få ting til å funke.

Hva mener du? Dere viser ikke anger?

Vi ender da med å spise lunsj ALENE, uten å vite hva som kommer til å skje videre den dagen foruten at det skal være en navnsermoni. Vi sitter da 2 timer før navnsermonien starter uten mor og barn.

• Liker 1
Gjest *Røyskatt*
Skrevet

Dersom dere allerede er i ett dårlig forhold, vil en melding bare gjøre situasjonen langt verre. Jeg syns ikke at omstendighetene rundt selve seremonien virker så merkelig. Vi og har hatt en navneseremoni. Jeg kommer ikke til å ha det igjen, da lokalene en fikk etc gjorde seg veldig dårlig for familiebesøk. Det kan forklare hvorfor det ikke var mulighet til å kose med babyen. Det at mor måtte holde visning kan tyde på dårlig planlegging, men egentlig ikke noe mer. Mannen hennes tok jo i mot. Det er faktisk like godt. At det ikke var hilsning fra mor kan ha vært stress.

At mor og barn gikk for å amme er faktisk bare sånn det er. Barnet må ha mat, og det er ikke alle mødre som syns at det er gøy å sitte i familieklynga og amme. Jeg takla ikke det.

Jeg syns det er veldig merkelig at dere var invitert på kakebesøk, og at mor ikke fantes der. At babyen ikke var der var i hvertfall merkelig. Mor kan jo ha blitt syk, men rart at hun tok med babyen fra babyens kaffebesøk... Og jeg syns det er merkelig at kaken tok så lang tid, men det kommer vel litt an på om det var hjemmebesøk eller kafe/restaurant. Det kan jo ha vært misforståelse med servitører etc. Og jeg syns det er veldig rart at ikke gavene ble pakket opp. For oss var det veldig koselig.

Det jeg syns er leit er jo at det virker som om det var veldig dårlig stemning generelt. Man overser mange fadeser i ett familiebesøk når man har det koselig.

Orker du heller å ringe? Jeg skjønner at dere har en feide over noe annet, men om du ringer, og sier at det ble litt leit i navnefesten og at dere håper at dere kan slå en strek over ting så redder du kanskje forholdet?

• Liker 1
Skrevet

denne personen tar ikke telefonen da det ikke passer henn å ta telefon når hun har en liten baby.

Ja, de andre gjestene lurte også på hva som foregikk.

Noen hadde tatt med seg hele familien for å vise frem babyen til barna.

Dersom dere allerede er i ett dårlig forhold, vil en melding bare gjøre situasjonen langt verre. Jeg syns ikke at omstendighetene rundt selve seremonien virker så merkelig. Vi og har hatt en navneseremoni. Jeg kommer ikke til å ha det igjen, da lokalene en fikk etc gjorde seg veldig dårlig for familiebesøk. Det kan forklare hvorfor det ikke var mulighet til å kose med babyen. Det at mor måtte holde visning kan tyde på dårlig planlegging, men egentlig ikke noe mer. Mannen hennes tok jo i mot. Det er faktisk like godt. At det ikke var hilsning fra mor kan ha vært stress.

At mor og barn gikk for å amme er faktisk bare sånn det er. Barnet må ha mat, og det er ikke alle mødre som syns at det er gøy å sitte i familieklynga og amme. Jeg takla ikke det.

Jeg syns det er veldig merkelig at dere var invitert på kakebesøk, og at mor ikke fantes der. At babyen ikke var der var i hvertfall merkelig. Mor kan jo ha blitt syk, men rart at hun tok med babyen fra babyens kaffebesøk... Og jeg syns det er merkelig at kaken tok så lang tid, men det kommer vel litt an på om det var hjemmebesøk eller kafe/restaurant. Det kan jo ha vært misforståelse med servitører etc. Og jeg syns det er veldig rart at ikke gavene ble pakket opp. For oss var det veldig koselig.

Det jeg syns er leit er jo at det virker som om det var veldig dårlig stemning generelt. Man overser mange fadeser i ett familiebesøk når man har det koselig.

Orker du heller å ringe? Jeg skjønner at dere har en feide over noe annet, men om du ringer, og sier at det ble litt leit i navnefesten og at dere håper at dere kan slå en strek over ting så redder du kanskje forholdet?

Gjest *Røyskatt*
Skrevet

Innlegget ditt er mildt sagt forvirrende...

Hva var dere egentlig invitert til? Var dere invitert på lunsj? Eller forventet dere automatisk at mor og barn skulle tilbringe de siste to timene før seremonien sammen dere? Og var det et selskap etterpå? Jeg skjønner rett og slett ikke hva du prøver å forklare. Kanskje du bør tenke deg litt om før du skriver en krass melding til henne, og heller formulerer det som et spørsmål.

Det lurer jeg litt på og. Når vi hadde vår inviterte vi folk til selve navnefesten, altså serimonien med tidspunktet denne startet på. Pga av lokalet var det rett og slett ikke mulighet til noe familieopplegg før denne, og siste halvtimen før ble de av oss som var direkte involvert, altså foreldre og barn, adskilt fra resten. Det umuliggjør familieting på forhånd.

Skrevet

Jeg kan forklare litt nærmere. På innbydelsen stod det at vi var innvitert til lunsj og navnsermoni. Vi har ikke et dårlig forhold, men av årsaker har vi ikke hatt kontakt. Det har ikke vært noen krangel inn i bildet heller. Vi dro for å vise omtanke og at vi vil gjerne ha opp kontakten igjen.

De to timene før sermonien viste mor frem sin egen leilighet som skulle leies ut, så en vrang baby er ingen unnskyldning.

Gjest *Røyskatt*
Skrevet

Det er faktisk ikke rart. Jeg og hadde store problemer med å snakke i telefonen pga konstant amming, skifting etc. Det må sies at du virker forferdelig fiendtlig innstilt til moren. "Denne personen.." etc. Dersom dette lyser av deg, så hadde nok jeg og holdt en veldig god avstand.

• Liker 2
Skrevet

De to timene før sermonien viste mor frem sin egen leilighet som skulle leies ut, så en vrang baby er ingen unnskyldning.

Å vise ut en leilighet er jo ofte noe som kan komme brått på, så at hun var borte de to timene i forbindelse med det virker jo helt legitimt.

Etter det står jeg fast ved min første tanke om at når det var tid for feiring var ikke babyen i det medgjørlige hjørnet lenger.

Signerer også de som mener det fremstår som om du har en fiendtlig innstilling til denne moren.

Skrevet

Neida, det har jeg ikke. Flere har sagt før og etter at babyen var veldig snill. moren sa det selv under serminien.

Når det gjelder leiligheten var dette avtalt. De hun leier av var med på selve sermonien.

Og det går alltid ann å si nei til en visning på dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...