Gå til innhold

bjeffer/ulver når den er alene:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en miniatyr på 1,5 år som bjeffer og ulver litt når den er alene hjemme. Vi har lært den opp fra den var riktig liten til å være alene og det har gått utrolig fint. Nå derimot, har vi flyttet inn i leilighetskompleks og her bjeffer og uler han når han er alene på dagen. Han er på et avgrenset område om dagen og er aldri alene hjemme mer enn 3-4 timer, men det er likevel utrolig plagsomt for de andre i leilighetene rundt som hører oss.

Jeg skjønner det ikke... han bjeffet ikke i forrige leilighet vi bodde i? Han har hatt noen uker til å bli vant her, og vi trodde han var blitt vant. Vi har latt han gradvis være alene her.

Hvordan skal vi gjøre dette? Vi må trene han opp igjen til å være alene før vi blir kastet ut av leiligheten. Må han plutselig være i bur på dagen istedet for i gangen hvor han har senga si, vannskål osv.?

Han er verdens herligste hund ellers!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å la radioen stå på når den er alene hjemme? Da blir det kanskje ikke fult så ensomt :) Det hjelper for en annen hund jeg kjenner..

Skrevet

Hei!

Kanskje hunden trenger en lengre, langsommere tilvenningsperiode?

Høres ut som om den ikke er vant til å være alene eller ikke føler seg trygg med å være alene (der dere bor nå).

Skrevet

Bur vil sansynligvis ikke hjelpe

Vovva har flytta og alt er nytt.Tenk alle lukter og lyder den nå fanger opp!

Og på samme tid forsvinner flokken mens den blir satt igjen alene.Ikke rart den reagerer.

Start med alene hjemme trening.Ut døra ,lukk døra ,så åpner du igjen og går inn.IKKE lag styr,ingen Happy lyder "mamma er hjemme" bare bli kjedlig.Inn døra ut døra osv osv.Så lar du det gå litt lengre før du åpner døra igjen.Tell til 5 eller 10,så går du inn.Øk avstanden til hunden ikke gidder å bry seg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...