Gå til innhold

Tante (6) begynner på skolen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest boblebrus
Skrevet

Hehehe. En i klassen til broren min var veldig atpåklatt, og ble onkel som 10-åring eller noe. Og han synes det var fryktelig gøy å være svogeren til en voksen mann. Fikk støtt og stadig høre om denne "svoger'n" :ler: Men det blir jo som om mamma og pappa skulle få en baby nå (jeg er 24)... kan nesten ikke forestille meg det. Heldigvis har mamma sagt at nok er nok for lenge siden, og gleder seg heller til bestemorsrollen. Må sikkert være litt rart for de eldre barna, å ha en tante som er yngre enn seg selv :gjeiper:

Skrevet

Mannen min har en tante som er ett år eldre enn han. Snodige greier. :ler:

Skrevet

Mannen min har en tante som er ett år eldre enn han. Snodige greier. :ler:

Jeg gikk i klasse med en jeg er tante til :) De andre syns det var råkult at han kalte meg tante.

• Liker 1
Skrevet

Okei, litt flaut, men hvordan funker dette egentlig? :gjeiper:

Skrevet

Hvis det er stor aldersforskjell i samme generasjon så er ikke det noe problem. Særlig hvis det har vært aldersforskjell i flere generasjoner.

Hvis en skilt mann får barn med ei ny når hans barn fra tidligere ekteskap er voksne kan han også bli bestefar samtidig. Da blir han nye nyfødte barn onkel/tante til hans barnebarn.

• Liker 1
Gjest grønnfi
Skrevet

En mann stikker tissen sin inn en dame tiss.Så kommer det ut baby en stund etterpå :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble tante da jeg var ett år jeg, og lillesøsteren min var tante allerede før hun var født. :jepp: Jeg gikk i barnehage sammen med den ene nevøen min, ingen av de andre barna trodde på at jeg var tanten hans. Husker det var en bestemt gutt der som sa at det var 14 års aldersgrense for å kunne være tante. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ei datter på 4 mnd og søstera mi hadde en sønn på 10 mnd da vår bror ble født. Han var onkel til 8 da han var 8 år :)

Skrevet

Hvis en skilt mann får barn med ei ny når hans barn fra tidligere ekteskap er voksne kan han også bli bestefar samtidig. Da blir han nye nyfødte barn onkel/tante til hans barnebarn.

Eh ... De kan vel like gjerne få barn med hverandre? Dersom jeg fikk mitt første barn som 18åring og mitt barn gjør det samme, er jeg 36 når jeg blir bestemor, og likevel kan jeg jo fortsatt få barn selv viss jeg vil.

Skrevet

Tøft..:P Men ikke sååå uvanlig. Jeg vet om flere slike sære fordelinger i alder i generasjonene.

Selv om akkurat denne var helt spesiell!:)

Skrevet

Det er vel ikke så uvanlig, men det er kanskje ikke så vanlig at så mange går på samme skole samtidig.

Jeg kjenner en 11-åring som har ei tante på 10 år og en onkel på snart ett år. 10- og 11-åringene gikk i samme barnehage og går nå på samme skole på hvert sitt trinn. Det er litt spesielt når det kommer flere generasjoner på samme foreldremøte i barnehagen.

Skrevet (endret)

Lillesøsteren til en venninne av meg var 6 da hun ble tante og venninna mi var 17 da hun fikk unge. Lillessøtra til dama til broren min var bare 1 år da hun ble tante.

Jeg synes det virker litt rart å ha en tante som bare er 1 år eldre enn deg. :fnise:

Endret av smalls
Skrevet

Eh ... De kan vel like gjerne få barn med hverandre? Dersom jeg fikk mitt første barn som 18åring og mitt barn gjør det samme, er jeg 36 når jeg blir bestemor, og likevel kan jeg jo fortsatt få barn selv viss jeg vil.

He, he. Ja, selvfølgelig. Tok bare et eksempel. Kjenner til et par som har gjort akkurat det så det ble det jeg kom på akkurat nå :)

Skrevet

Mora mi ble tante første gang da hun var 1 år gammel xD

Skrevet

Min søster har en datter på 12. Vår yngste bror er 12. Min søsters far har også fått en sønn til med en annen kvinne. Han er også 12 nå.

Min niese har altså 2 onkler som er like gammel som henne.

Skrevet

Moren til kjæresten min har 14 søsken. En av disse er yngre enn kjæresten min, og flere er omtrent like gamle som ham. Dermed har han stort sett vokst opp med tanter og onkler som har vært mer som søsken for ham.

Nå som vi er sammen er jeg altså blitt stemor til datteren hans, og hun er bare 6 år yngre enn meg. Jeg har også en søster som er like gammel som stedatteren min, og de går i samme klasse. I tillegg har jeg en bror som er fire år yngre enn dem igjen.

Skrevet

Hehe, mamma var tante før ho blei født ;) Så eg har syskenborn som er eldre enn mora mi. Slik er det når ein får mange ungar fordelt på mange år.

Skrevet

Mammas yngste søster og bror var også tante og onkel til min bror før de ble født:-) Om det er stor aldersforskjell i en søskenflokk så er det ikke uvanlig. I min mors søskenflokk er den eldste 65 og den yngste er 37.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...