Gå til innhold

Hvilken PC skal jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Jeg er student, og nå tar min PC snart kvelden. Derfor må jeg kjøpe ny!

Jeg har ikke veldig mye penger å bruke, så er ute etter en ikke så alt for dyr PC, som er god nok til sitt formål:

-Skrive oppgaver på word

-Surfe litt på nettet

-Laste ned musikk og filmer (ikke mye)

-Må kunne kobles til TV

Jeg spiller ikke. Og har heller ikke mange programmer på PC'en (virker hvertfall sånn i forhold til mange andre)

Med andre ord. Jeg føler ikke at jeg trenger noe veldig avansert ;)

Forslag til PC'er (evnt merker) jeg kan sjekke ut? :)

(Må i tillegg ha word-pakke)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

I utgangspunktet ville jeg anbefalt en 13" siden du er student, men siden du skal bruke den til film også tror jeg en vanlig 15" er noe for deg. Er litt usikker på merker selv, men jeg vil anbefale Acer. Kjøpte en for 7000 for over 3 år siden og har nesten ikke hatt noen problemer i det hele tatt :)

Jeg syns denne ser grei ut, og den er veldig bra til prisen å være :) Vil du gå opp i pris kan (13" med CD-rom) eller (13" med bedre spesifikasjoner enn den andre, men uten CD-rom).

Edit: Hvis du ser mye film er nok 15" best. Men til skolebruk tror jeg 13" er perfekt. Selv har jeg 16" (den er alt for stor!) og en 11" (litt for liten) som jeg bruker på skolen om hverandre, og noe midt i mellom hadde absolutt vært best.

En annen ting som er viktig å huske på når du kjøper PC er hvor du kjøper den, faktisk. Hvis du har mulighet til å kjøpe PC-en på en mindre butikk enn f.eks. Lefdal vil det ofte gi deg bedre og raskere service hvis noe skjer med PC-en din. Jeg aner ikke hvor du bor, men jeg kan anbefale AR Data hvis de har en butikk nær deg. Veldig god og rask service ;) På større butikker kan du risikere å vente 3 mnd hvis PC-en må på reparasjon...

Endret av Johanne.R
Skrevet

DETTE er en lekker, kvikk og bra pc til en god pris.

i5 SandyBridge prosessor (aller siste fra Intel), godt med plass og hdmi tilkobling til TV +++

Fin pc til drøye 5000,-

Kjenner ikke budsjettet ditt, men strekker du deg opp mot 10 000 ville jeg vurdert MacBookAir

Den får terningkast seks HER

13" er en digg størrelse på pc som skal fraktes med seg

Skrevet

Hvis du gir litt mer info er det lettere å hjelpe deg:

- Skal du bære den med til skolen?

- Trenger du stor skjerm?

- Hva med batteritid?

Word må du i de fleste tilfeller kjøpe utenom.

For 5100 kr får du denne dataen og office (se under tilbehør) på Dustin.no: http://www.dustinhome.no/acer-aspire-timeline-4820tz-cd-20-4gb-320-14-w7hp/product/5010517533

Anbefaler deg uansett å vurdere dustin.no. Der kan du registrere deg som student og få studentrabatt + gratis levering over 2000 kr :)

Skrevet

DENNE laptopen er absolutt bra nok til ditt bruk.

ENkel og grei pc - hverken mer eller mindre

Skrevet

DENNE laptopen er absolutt bra nok til ditt bruk.

ENkel og grei pc - hverken mer eller mindre

Tusen takk! Jeg tenkte mer den prisklassen der ja :)

Finnes det en tilsvarende i 13"?

Takk til dere andre også! Burde jo ha spesifisert pris :)

Skrevet

Jeg er personlig fan av Toshiba og Asus. Vet at det er noen merker en må være mer forsiktig å handle fra. (Acer er en av dem. Men det er mest om en skal bruke flere krevende oppgaver.) Om du kun skal bruke den som "notatbok" så fungerer vel de aller fleste PCer til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...