Gå til innhold

HVem skal ha blomster

Tulipan

Anbefalte innlegg

Hva sier normal etikette??

Skjønner jo at bruden, brudgom, brudgommens forlover og brudens far skal ha. I tillegg kommer jo brudesvenn og brudepike

Men er det "normalt" at brudens forlover har blomst??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du tenker på corsage nå, ikke sant?

Hos oss gjorde vi det sånn at jeg fikk en bukett, mens brudgom + våre forlovere (vi hadde begge to mannlig) fikk hver sin corsage. Har faktisk aldri tenkt over at noen foreldre kanskje skulle ha :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig forskjellig. Her hadde jeg brudebukett og mannen knapphullsblomst, men ingen andre hadde blomst, heller ikke forlovere, foreldre osv.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Jeg har ikke hatt blomst som forlover, og har egentlig ikke lagt merke til om andre kvinnelige forlovere har hatt det i de bryllupene jeg har vært i, heller.

Brudens forlover bør i alle fall ikke ha bukett til å holde i hånden, da denne forloveren også holder brudebuketten i løpet av seremonien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss skal bare jeg ha brudebuketten og mannen knapphullsblomst...synes det er nok jeg...men vi har ingen brudepiker og sånt da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noen som velger å ha en liten bukett til forlover også. Det som kanskje er mer vanlig er at brudens forlover har en blomst som er i brudebuketten i håret eller at man lager ett armbånd med noen av de samme blomstene i til henne.

Jeg syns jo det er fint med friske blomster i håret.

Ellers så er det "vanlig" å bestille corsage til forlover, fedre, brudesvenner og andre i nær familie til brudeparet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solstråla88

noen som vet hvordan man gjør det med brudgommens forlover, når dette er ei kvinne? Hos oss skal Brudgommen,2 brudesvenner, pappa, Min lillebror og brudgommens far ha corsage, jeg og brudepiker skal ha buketter, og min forlover vil nok ha blomster i håret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet hvordan man gjør det med brudgommens forlover, når dette er ei kvinne? Hos oss skal Brudgommen,2 brudesvenner, pappa, Min lillebror og brudgommens far ha corsage, jeg og brudepiker skal ha buketter, og min forlover vil nok ha blomster i håret.

Blomster i håret eller ett armbånd ol.

Jeg mener at corsager er forbeholdt menn...

Hør med dekoratøren dere skal bruke, kan sikkert komme med noen gode ideer i forhold til hvilke blomster som er i brudebuketten osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Blomster i håret eller ett armbånd ol.

Jeg mener at corsager er forbeholdt menn...

Hør med dekoratøren dere skal bruke, kan sikkert komme med noen gode ideer i forhold til hvilke blomster som er i brudebuketten osv.

Det er jeg helt enig i. Hadde bare sett rart ut. Jeg kan jo høre med henne hva hun ønsker også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde corsage til brudgom, hans forlover og begge fedrene. Brudepiken hadde roseblader i en kurv, og jeg hadde brudebukett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss hadde brudgom og begge fedrene crosage, hans forlover stilte i bunad (veldig kult med menn i bunad :)) han hadde og hatt crosage hadde han gått i dress. Jeg hadde brudebukett, min forlover hadde verken blomster i håret eller blomsterarmbånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knapphullsblomst til brudgom, brudens far og brudgommens forlover. Bukett til bruden, og blomsterkurv til brudepiken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I vårt bryllup skal jeg ha brudebukett. Brudgom, hans forlover,min far, hans far,toastmaster og brudesvenn skal ha knapphullsblomst. Mine fire voksne brudepiker skal ha buketter + liten brudepike skal ha kurv med blomster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk corsage da jeg var forlover, men jeg kan ikke si at jeg var videre happy over det. Synes det så snålt ut på kjolen min. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...