Glawii Skrevet 22. august 2011 #1 Skrevet 22. august 2011 Jeg sliteer med tørr og kløende hodebunn. Jeg har ikke flass, men bare tørr. Har prøvd et titals med shampoer og er ingen som tar problemet mitt. Jeg har prøvd: * Redken Scalp Relief * Kms California - Headremedy Sensitive Shampoo * En Loreal som jeg ikke husker hva som heter * ALLE shampo på apoteket No bruker jeg en shampo jeg har kjøpt fra green people, som inneholder rosmarin som skal lindre kløe ol. Denne har jeg nå brukt litt ver 1 mnd og har ikke hjulpet. Eneste so har hjulpet litt er Decubal Dry Scalp Treatment som er en slags kur, den bruker jeg hver gang jeg dusjer også har jeg en olje fra apoteket som hetet ACO fuktighetsgivende gele for tørr hodebunn. Men er det noen her som har tips til en god shampoo? Tipper det ikke må inneholde mye parfyme da dette er med på å tørke ut, eller tenker jeg feil? Jeg har jo vært hos mangen frisører og de gir meg shampoo i hytt og pine, men har liksom ikke funnet noe som passer meg, og det er så kjipt...
SmallTalk Skrevet 22. august 2011 #2 Skrevet 22. august 2011 Prøv Einerlåg fra helsekosten. Den er naturlig fri for det meste, og virker lindrende på tørr hodebunn. Koster deg rundt 70 kroner. 2
Bex Skrevet 22. august 2011 #3 Skrevet 22. august 2011 Gå til legen og sjekk om du kan ha hodebunn-psoriassis. Jeg fikk blå resept på Locoid, og er helt kvitt lignende problem som du har. Nå kan jeg bruke sjampo som gir flott hår, og trenger ikke bekymre meg for hodebunnen lengre
Gjest BettyBoop28 Skrevet 22. august 2011 #4 Skrevet 22. august 2011 Jeg sliteer med tørr og kløende hodebunn. Jeg har ikke flass, men bare tørr. Har prøvd et titals med shampoer og er ingen som tar problemet mitt. Jeg har prøvd: * Redken Scalp Relief * Kms California - Headremedy Sensitive Shampoo * En Loreal som jeg ikke husker hva som heter * ALLE shampo på apoteket No bruker jeg en shampo jeg har kjøpt fra green people, som inneholder rosmarin som skal lindre kløe ol. Denne har jeg nå brukt litt ver 1 mnd og har ikke hjulpet. Eneste so har hjulpet litt er Decubal Dry Scalp Treatment som er en slags kur, den bruker jeg hver gang jeg dusjer også har jeg en olje fra apoteket som hetet ACO fuktighetsgivende gele for tørr hodebunn. Men er det noen her som har tips til en god shampoo? Tipper det ikke må inneholde mye parfyme da dette er med på å tørke ut, eller tenker jeg feil? Jeg har jo vært hos mangen frisører og de gir meg shampoo i hytt og pine, men har liksom ikke funnet noe som passer meg, og det er så kjipt... Har du rett og slett prøvd head and shoulders? Jeg hadde tørr og kløende hodebunn en gang. Følte den hjalp jeg altså.
Skylines Skrevet 22. august 2011 #5 Skrevet 22. august 2011 Prøv noe uten sodium laureth sulfate, det er ganske uttørkende. Liker godt m.o.p c-system og pureology, kjøper på feelunique.com. Liker best Pureology, da den skummer bedre. 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2011 #6 Skrevet 23. august 2011 Nei, du må ikke bruke Head & Shoulders! Funker kanskje på hodebunnen, men den ødelegger håret ditt! Aldri hatt så matt, statisk og usunt hår som etter en periode med Head & shoulders. Til og med frisør spurte hva jeg hadde utsatt håret for siden sist... 2
Gjest BettyBoop28 Skrevet 23. august 2011 #7 Skrevet 23. august 2011 Nei, du må ikke bruke Head & Shoulders! Funker kanskje på hodebunnen, men den ødelegger håret ditt! Aldri hatt så matt, statisk og usunt hår som etter en periode med Head & shoulders. Til og med frisør spurte hva jeg hadde utsatt håret for siden sist... Jojo men man kan jo bare bytte shampo etterpå når håret blir ekkelt. Det gjorde jeg. Ikke hatt tørr hodebunn siden.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2011 #8 Skrevet 23. august 2011 Ikke prøv ut 10talls shampoer i hytt og pine, da tørker huden ihvertfall ut. Ikke vask håret for ofte, skyll heller godt når det føles skittent slik at huden rekker å produsere litt naturlige oljer.
hjertesukka Skrevet 23. august 2011 #9 Skrevet 23. august 2011 Har noenlunde samme problem. Og har prøvd det meste, inkl Head and Shoulders. Den virker med det samme du bruker den, synes jeg, men så avtar det. Jeg har i det siste brukt god, gammaldags tjæresåpe som jeg kjøpte på nettet. Den virker!
Glawii Skrevet 26. august 2011 Forfatter #10 Skrevet 26. august 2011 Prøv Einerlåg fra helsekosten. Den er naturlig fri for det meste, og virker lindrende på tørr hodebunn. Koster deg rundt 70 kroner. Ok, denne skal jeg teste ut Jeg prøver alltid shampoer i en mnd tid ca, slik at produkter får tid å funke. Funker ikke denne skal jeg prøve det skylines anbefalte! Tusen takk for svar!
AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #11 Skrevet 28. august 2011 Philip Kingsley shampoo for itchy/flaky scalps. Kjøpt den på lookfantastic, den fungerer faktisk!
AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #12 Skrevet 22. september 2011 No har jeg kjøpt den eikenål shampoen, skal bli spennende å se om den funker
AnonymBruker Skrevet 22. september 2011 #13 Skrevet 22. september 2011 Bruk litt kaldere vann når du dusjer. Works like a charm! 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2011 #14 Skrevet 24. september 2011 Eller lunken vann, som du skyller godt hodebunnen med på slutten;)
Gjest Moulu Skrevet 24. september 2011 #15 Skrevet 24. september 2011 hei. leste meg ikke igjennom tråden, så mulig du har fått dette rådet allerede: argan olje. ikke produkter MED argan, men ren argan! massèr inn i hodebunnen, la virke i minimun 20 min, og vaske så håret med mild shampo. stinker som fyy, men funker som bare rakkern! funker til det meste egentlig:) ps, du kan ha i denne oljen så lenge du måtte ønske.
Månestråle** Skrevet 24. september 2011 #16 Skrevet 24. september 2011 Anbefaler Lush sine shampoobarer, de er litt snillere med hodebunn og hår enn mange andre shampooer. Jeg bruker ultimate shine og godiva og er veldig fornøyd. Skal også prøve Einerlåg neste gang jeg trenger ny!
Gjest _Hufsa_ Skrevet 25. september 2011 #17 Skrevet 25. september 2011 (endret) Hvis den ikke funker, prøv Green People sin Rosemary shampo Den er spesielt beregnet på kløende hodebunn og den hjalp utrolig mye på min kløende hodebunn Endret 25. september 2011 av _Hufsa_
kvinnemeg Skrevet 27. september 2011 #18 Skrevet 27. september 2011 Jeg og sliter med slik hodebunn. Einerlåg shampoen bruker jeg no, syntes ikke den funker Den fra green people har jeg og brukt i mangen mnd uten effekt. No får jeg kjøpe en annen. Er så drita lei Skal sjekke ut den Lush og Philip Kingsley. Problemet mitt er ikke at jeg flasser, jeg blir bare veldig tørr, og det gjør igjen at jeg klør. NEste gang jeg skal til legen skal jeg få sjekket det for psoriasis.
Hotslash Skrevet 29. september 2011 #19 Skrevet 29. september 2011 Jeg synest du skal SLS. Dette er det som får det til å skumme, og tørker ut hodebunnen til de som er ekstra utsatt. Har sett tvreklame for et produkt som heter WEN på tv nå, som er et alt i ett produkt. Kanskje dette funker. Det finnes mange andre alternativ. Søk på google på SLS free shampoo så finner du nok noe:)
AnonymBruker Skrevet 30. september 2011 #20 Skrevet 30. september 2011 Jeg synest du skal SLS. Dette er det som får det til å skumme, og tørker ut hodebunnen til de som er ekstra utsatt. Har sett tvreklame for et produkt som heter WEN på tv nå, som er et alt i ett produkt. Kanskje dette funker. Det finnes mange andre alternativ. Søk på google på SLS free shampoo så finner du nok noe:) Som en god tommelfingerregel bør man unngå å kjøpe produkter det blir reklamert på tv for, især på TV-shop. Ts, du må ta en tur til hudlege. Du må finne ut om du har psoreasis eller eksem. Fastlegen kan skrive ut resept på linimenter og sjampo. Samtidig kan du få henvisning til hudlege. Om du har eksem eller noe sånt kan det hjelpe å få lysbehandling i hodebunnen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå