Gå til innhold

jeg har faatt condylomer!

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Og dette er en celleforandring i livmorhalsen:

Over 10.000 norske kvinner får hvert år konstatert unormale celler i liv-morhalsen. Dette påvises ved at det taes en celleprøve i forbindelse med gynekologisk undersøkelse. Celleforandringer er ikke kreft, og stort sett alle blir helbredet.

Kvinner i alle aldre kan få en eller annen form for celleforandring i livmorhalsen. Forandringene kan være forstadier til kreft. Vi vet ennå ikke hvilke typer forstadier som gir grunnlag for utvikling av kreft.

Er det noen andre her inne som ogsaa har dette? Jeg er bekymret, og liker ikke dette.

Det staar ogsaa at det ligner paa herpes viruset. Jeg har ikke herpes!! Dette er ekkelt..

Kan noen fortelle meg om dette? :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er ekkelt å få vite og man blir bekymret. Men det er ikke unormalt og det er ikke gitt at dette utvikler seg til kreft. Og ja, jeg har også hatt dette. Mange år siden.

Det du skal gjøre er å følge med det via legen din. Og så skal du komme deg inn i kreftregisteret. De har en oppfølgingsservice som gjør at legen din sender prøvesvar til dem hver gang du tar en kreftprøve. Dette bør du gjøre regelmessig. Hvis de ikke har hørt noe om deg på tre år, får du brev. Dette er en av grunnene til at jeg mener alle i seksuell alder bør ta en GU av og til.

Og du - vi har alle herpes i kroppen - det er ikke ensbetydende med utesvevende sexliv og store grønne belmmer som drypper fra skrittet ditt. Dessuten er dette herpeslignende skriver du jo. Dette er en del av kroppen vår og ingenting å være flau over eller synes er ekkelt.

Gjest Anonymous
Skrevet

At det ligner herpes er vel mest fordi det er et virus som man aldri blir kvitt. Man kan ha et utbrudd og så aldri legge merke til det mer - men man vil kunne smitte det over til andre resten av livet...

Det er ganske så vanlig, men man må bare være flink til å ta celleprøver jevnlig sånn for sikkerhets skyld for å følge utviklingen...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg hadde et utbrudd for ca 3-4 år siden. Det var helt grusomt, og jeg var sår og øm i flere uker.

Kan dette føre til kreft i livmoren? Og så dø av det? :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...