Gå til innhold

Vannpipe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Guttungen sitter å røyker vannpipe med noen kamerater. Jeg har hørt at dette er helt uskyldig. Men siden jeg aldri har prøvd, er jeg ikke helt sikker på hvordan den fungerer. Kan den missbrukes til andre ting?

Flytt den gjerne om den skal postes andre steder.

Skrevet

Den kan brukes til å røyke hasj eller andre ting.

Skrevet

Den kan brukes til å røyke hasj eller andre ting.

Ok, må ha det inn med ts, andre ting høres ut som sterkere saker. Men kan den brukes til alkohol?

Skrevet

Guttungen sitter å røyker vannpipe med noen kamerater. Jeg har hørt at dette er helt uskyldig. Men siden jeg aldri har prøvd, er jeg ikke helt sikker på hvordan den fungerer. Kan den missbrukes til andre ting?

Det finnes to typer vannpiper, en til å røyke frukttobakk(som er helt uskyldig og er vanlig i midtøsten) og en som brukes til å røyke hasj. Disse pipene ser helt forskjellige ut. Hvis du kan poste et bilde av pipen eller beskrive hvordan den ser ut kan jeg fortelle deg hva det er.

Skrevet

Hvis du kan poste et bilde av pipen eller beskrive hvordan den ser ut kan jeg fortelle deg hva det er.

Eller hun kan google "vannpipe frukttobakk" og "vannpipe hasj" og se selv.

Skrevet

jeg har en frukt pipe hjemme, denne kjøpte jeg fra hjemmelandet (lebanon) den er jo helt "uskyldig" frukttobakk altså. morsom er den også, men bruker ikke den så mye.

Skrevet

Ja, du kan ha alkohol(sprit) i stedet for vann i vannpipa.

Gjest Katten.
Skrevet

Det er som alt annet redskap en bruker for å inhalere ting: det er hva en putter oppi som gjør det risky business/god skuring.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Vannpipe er ikke uskyldig. Heller ikke ufarlig.

Mange har latt seg lure til å tro at frukttobakk ikke er helseskadelig, og det er helt feil.

Googler du "vannpipe skadelig" (uten gåsetegn) er første treff en artikkel fra helsedirektoratet som sier det er minst like skadelig som sigaretter. (selv ved bruk av frukttobakk)

Helsedirektoratet sier det her:

http://www.helsedirektoratet.no/tobakk/royking/hva_er_royk/pipe_og_vannpipe_588624

Endret av Henkie
Skrevet

Takk for gode informative svar. Av bilde og dømme er det nok en frukt tobakk pipe, noe min sønn også har fortalt. Men skjønner jeg bare må være overvåkn og ikke naiv, holde øyene åpene og følge med.

Fortsetter det å være uskyldig, så kan jeg le av det når jeg blir gammel og vi sammen mimmrer om den tiden jeg var bekymret for vannpipbruken.

Skrevet

Mange har latt seg lure til å tro at frukttobakk ikke er helseskadelig, og det er helt feil.

Googler du "vannpipe skadelig" (uten gåsetegn) er første treff en artikkel fra helsedirektoratet som sier det er minst like skadelig som sigaretter. (selv ved bruk av frukttobakk)

http://www.helsedirektoratet.no/tobakk/royking/hva_er_royk/pipe_og_vannpipe_588624

Takk for gode informative svar. Av bilde og dømme er det nok en frukt tobakk pipe, noe min sønn også har fortalt. Men skjønner jeg bare må være overvåkn og ikke naiv, holde øyene åpene og følge med.

Fortsetter det å være uskyldig, så kan jeg le av det når jeg blir gammel og vi sammen mimmrer om den tiden jeg var bekymret for vannpipbruken.

Leste du ikke hva Henkie skrev?

Skrevet

Vær obs på om vennekretsen hans forandrer seg og hvem han røyker med.

Jeg røyker frukttobakk på pipe i land det er mulig. Å ta med dette hjem kan være eksotisk. Noen hevder de blir blide og sløve av denne, jeg har aldri merket noe sånnt. Eplesmak er favoritten min.

Gjest Pipemann
Skrevet

Leste du ikke hva Henkie skrev?

Samme sier jeg.

VIL du det skal være sunt med pipa til sønnen din eller?

:sukk:

Gjest frøken am
Skrevet

Hadde et litt rotete forhold til en eks for noen år siden, han var på kjøret og jeg hang meg på og testet ut.

Vi røket hasj på alt som kunne røykes på.

Spiller ingen rolle, hvis sønnen din vil kan han røyke hasj med bøtte og tomflaske.

Vannpipe solo er jeg lite kjent med ... :sjenert:

Men jeg ville satt meg litt inn i det, slik at du vet hva det går i når du prater med sønnen din om det.

Kan ikke skade :)

Skrevet

Men det går vel også an å få tak på nikotinfri frukttobakk til vannpiper?

Man lukter det jo helt klart i rommet hva de driver med. Lukter det frukt/blomsteraktig/kanel eller noe slik er det frukttobakk.

Lukter det en rar søtlig lukt er det hasj. Lukter det ingenting er det sprit. Osv.

Annonse
Skrevet

Selve pipen kan brukes til å røyke det meste.

Har selv røyket vannpipe (epletobakk) og har ikke endt opp med hardere saker (seff: jeg har jo røykt vanlige sigaretter da).

Om det er helt uskyldig eller ikke, handler mer om stemningen og oppførselen til de som er med på dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...